Czołówka na rower (2 światło), narty biegowe i do garażu
Czołówka na rower (2 światło), narty biegowe i do garażu
Witajcie.
Kilka miesięcy temu kupiłem L2P od Grega (barwa światła: neutralna biel). Używam jej głównie na rowerze. Latarka spisuje się doskonale. Niestety zgodnie z tym czego się nieco obawiałem, mocowanie na kierownicy sprawia, że w zakrętach brakuje mi doświetlenia (mimo, że najczęściej jeżdżę z włączonym trybem 100%). Zdecydowanie przydałaby mi się jeszcze czołówka jako dodatkowe źródło światła.
Rower byłby więc pierwszym zastosowaniem dla tej czołówki. Po drugie (równie ważne), ta sama czołówka będzie mi potrzebna zimą do jeżdżenia na nartach biegowych. Po trzecie do prac warsztatowych/domowych i na biwak. A po czwarte - ewentualnie do biegania (w sumie najmniej istotne).
Pewnie trudno będzie to wszystko pogodzić, bo wymagania są nieco sprzeczne.
Chciałbym, aby czołówka "na rower" świeciła w sposób podobny do światła jakie daje L2P z tą różnicą, że powinna dawać trochę szerszy snop światła (lepsze doświetlenie boków). Zdaję sobie sprawę, że pewnie musiałoby się to odbyć kosztem oświetlenia w dystansie (nie chciałbym jednak, aby długość oświetlonego przedpola zmniejszyła się jakoś bardzo znacząco).
Charakterystyka "biegówkowa" podobna, choć tu dystans nie jest już tak ważny.
Prace warsztatowe: zdecydowanie szeroko z mocnym ograniczeniem siły światła (aby nie raziło).
Myślałem o zasilaniu z ogniw Li-ion 18650 (przy zakupie L2P nabyłem kilka dodatkowych, mam też oczywiście ładowarkę). Czy źródło zasilania będzie zintegrowane w korpusie z diodą, czy też w oddzielnym zasobniku - tu nie mam jakoś wyraźnych preferencji. Myślę jednak, że ewentualny zasobnik powinien być mocowany do paska czołówki. Trzymanie pakietu w kieszeni lub plecaku wydaje mi się mało wygodne (choć zimą pewnie lepsze). Jeśli uważacie inaczej może dam się przekonać . Czas świecenia ok. 2h bez konieczności wymiany ogniwa (ogniw).
I teraz najgorsza wiadomość: budżet jest niestety mocno ograniczony (ok. 180 zł). Wiem, że w tej cenie i przy takiej charakterystyce będzie trudno coś znaleźć, ale może jest jakaś lampka na rynku, która zbliża się do tak nakreślonych wymagań. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. Pozdrawiam
gordom
Kilka miesięcy temu kupiłem L2P od Grega (barwa światła: neutralna biel). Używam jej głównie na rowerze. Latarka spisuje się doskonale. Niestety zgodnie z tym czego się nieco obawiałem, mocowanie na kierownicy sprawia, że w zakrętach brakuje mi doświetlenia (mimo, że najczęściej jeżdżę z włączonym trybem 100%). Zdecydowanie przydałaby mi się jeszcze czołówka jako dodatkowe źródło światła.
Rower byłby więc pierwszym zastosowaniem dla tej czołówki. Po drugie (równie ważne), ta sama czołówka będzie mi potrzebna zimą do jeżdżenia na nartach biegowych. Po trzecie do prac warsztatowych/domowych i na biwak. A po czwarte - ewentualnie do biegania (w sumie najmniej istotne).
Pewnie trudno będzie to wszystko pogodzić, bo wymagania są nieco sprzeczne.
Chciałbym, aby czołówka "na rower" świeciła w sposób podobny do światła jakie daje L2P z tą różnicą, że powinna dawać trochę szerszy snop światła (lepsze doświetlenie boków). Zdaję sobie sprawę, że pewnie musiałoby się to odbyć kosztem oświetlenia w dystansie (nie chciałbym jednak, aby długość oświetlonego przedpola zmniejszyła się jakoś bardzo znacząco).
Charakterystyka "biegówkowa" podobna, choć tu dystans nie jest już tak ważny.
Prace warsztatowe: zdecydowanie szeroko z mocnym ograniczeniem siły światła (aby nie raziło).
Myślałem o zasilaniu z ogniw Li-ion 18650 (przy zakupie L2P nabyłem kilka dodatkowych, mam też oczywiście ładowarkę). Czy źródło zasilania będzie zintegrowane w korpusie z diodą, czy też w oddzielnym zasobniku - tu nie mam jakoś wyraźnych preferencji. Myślę jednak, że ewentualny zasobnik powinien być mocowany do paska czołówki. Trzymanie pakietu w kieszeni lub plecaku wydaje mi się mało wygodne (choć zimą pewnie lepsze). Jeśli uważacie inaczej może dam się przekonać . Czas świecenia ok. 2h bez konieczności wymiany ogniwa (ogniw).
I teraz najgorsza wiadomość: budżet jest niestety mocno ograniczony (ok. 180 zł). Wiem, że w tej cenie i przy takiej charakterystyce będzie trudno coś znaleźć, ale może jest jakaś lampka na rynku, która zbliża się do tak nakreślonych wymagań. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. Pozdrawiam
gordom
Witaj,
jak trochę naciągniesz budżet możesz kupić sparka sx-5 http://goinggear.com/spark-sx5-multi-ce ... white.html
Jeśli masz baterie , akumulatorki R6 AA to będzie ciekawa opcja. Możesz dokupić pojemnik na 1 lub 4 ogniwa 18650. Ze względu na gabaryty , lepiej używać przy pasku, w plecaku, kieszeni. Szczególnie zimą.
Myślę, że ciężko będzie coś sensownego znaleźć do takiej kwoty z zasilaniem 18650.
Na sam rower, na kask polecił bym solarstorm x2, właśnie będę ją do tego używał tej jesieni i zimy. Jakie główne światło na kierownicy mam 3 xp-g. Ale to nie typowa czołówka. Chociaż na moim kasku łatwo będzie ją zamontować.
Można pójść dalej i kupić pasek na głowę z czołówki i zamontować X2 i dorobić zasobnik na 1, lub 2 ogniwa 18650. 4 to moim zdaniem zdecydowanie za dużo na głowie.
jak trochę naciągniesz budżet możesz kupić sparka sx-5 http://goinggear.com/spark-sx5-multi-ce ... white.html
Jeśli masz baterie , akumulatorki R6 AA to będzie ciekawa opcja. Możesz dokupić pojemnik na 1 lub 4 ogniwa 18650. Ze względu na gabaryty , lepiej używać przy pasku, w plecaku, kieszeni. Szczególnie zimą.
Myślę, że ciężko będzie coś sensownego znaleźć do takiej kwoty z zasilaniem 18650.
Na sam rower, na kask polecił bym solarstorm x2, właśnie będę ją do tego używał tej jesieni i zimy. Jakie główne światło na kierownicy mam 3 xp-g. Ale to nie typowa czołówka. Chociaż na moim kasku łatwo będzie ją zamontować.
Można pójść dalej i kupić pasek na głowę z czołówki i zamontować X2 i dorobić zasobnik na 1, lub 2 ogniwa 18650. 4 to moim zdaniem zdecydowanie za dużo na głowie.
Na zakupy z forumowego sklepiku się niestety nie załapałem - ktoś mnie ubiegł. Temat więc jest wciąż aktualny.skaktus pisze:Z forumowego sklepu za 75 zł lampa na kask. Jedynie dokupić akumulatory ...
Jeśli latarka będzie fajna to mogę nieco zwiększyć budżet. Zakup używanej czołówki też jak najbardziej wchodzi w rachubę. Wspomnianych 180 zł nie traktuję jako nieprzekraczalnej granicy.bandit pisze: Myślę, że ciężko będzie coś sensownego znaleźć do takiej kwoty z zasilaniem 18650.
Polecam tą latarkę .
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=7606
Jest droga , ale najlepsza dla mnie .
Jak bedziesz zainteresowany możemy się spotkać , bo ją mam
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=7606
Jest droga , ale najlepsza dla mnie .
Jak bedziesz zainteresowany możemy się spotkać , bo ją mam
Największa latarka świata( fotka)
4metry wysokości
Idę w stronę światła
4metry wysokości
Idę w stronę światła
He kolega pisząc ,że 180 zł nie jest sztywną kwotą, to chyba się załamie, jak się dowie ile kosztuję czołówka od Midigiego więc to chyba nie najlepszy pomysł.
Jeśli ma być w miarę tanio i zasilane z 18650 i ewentualnie np z AA. To dalej polecam sparka sx5.
Jednak trzeba będzie sobie "dorobić" tulejkę do 18650, żeby sztywno siedział.
Są do kupienia takie tulejki gotowe, ale zawsze możesz zastosować rurkę z pcv o odpowiedniej średnicy i to załatwi sprawę. Myślę, że to nie będzie problem.
Jak chcesz mieć z pewną gwarancją i szybko to możesz kupić w mhunt.pl właśnie się pojawiły.
Led do wyboru, neutralny lub zimny.
http://www.mhunt.pl/latarka-spark-sx5-n ... m-czolowka
Polecam neutralną, lepiej oddaje kolory drzew, liści itd
Jednak do biegania wybrałbym coś małego, chociaż trzeba się liczyć z częstą wymianą baterii.
Ale to moje preferencje
Wolę częściej wymieniać ogniwa, baterie, niż nosić "balast" na głowie.
Jedyny plus, to możliwość zdjęcia zasilania i schowanie go do plecaka, kurtki w czasie zimy. Co powinno wydłużyć pracę baterii.
Wydaję mi się, że do biegania nie jest potrzebny super halogen, co innego na rowerze. Tym bardziej, jako jedyna używana lampka.
Jeśli ma być w miarę tanio i zasilane z 18650 i ewentualnie np z AA. To dalej polecam sparka sx5.
Jednak trzeba będzie sobie "dorobić" tulejkę do 18650, żeby sztywno siedział.
Są do kupienia takie tulejki gotowe, ale zawsze możesz zastosować rurkę z pcv o odpowiedniej średnicy i to załatwi sprawę. Myślę, że to nie będzie problem.
Jak chcesz mieć z pewną gwarancją i szybko to możesz kupić w mhunt.pl właśnie się pojawiły.
Led do wyboru, neutralny lub zimny.
http://www.mhunt.pl/latarka-spark-sx5-n ... m-czolowka
Polecam neutralną, lepiej oddaje kolory drzew, liści itd
Jednak do biegania wybrałbym coś małego, chociaż trzeba się liczyć z częstą wymianą baterii.
Ale to moje preferencje
Wolę częściej wymieniać ogniwa, baterie, niż nosić "balast" na głowie.
Jedyny plus, to możliwość zdjęcia zasilania i schowanie go do plecaka, kurtki w czasie zimy. Co powinno wydłużyć pracę baterii.
Wydaję mi się, że do biegania nie jest potrzebny super halogen, co innego na rowerze. Tym bardziej, jako jedyna używana lampka.
Jeśli SX5 i 18650 to tylko z dodatkowym zasobnikiem na 4 sztuki
Pełna moc latarki przez całą noc jazdy na rowerze a nawet i dłużej. Myślę, że warto zainwestować w taki zestaw, jeśli poważnie myśli się o czołówce a nie ma kasy na customki. Oczywiście w przypadku braku kasy na początek można samą latarkę SX5 a zasobnik później. Słabsze tryby (4 i ew 3) też wystarczą do bezpiecznej jazdy nawet bez głównego światła.
Pełna moc latarki przez całą noc jazdy na rowerze a nawet i dłużej. Myślę, że warto zainwestować w taki zestaw, jeśli poważnie myśli się o czołówce a nie ma kasy na customki. Oczywiście w przypadku braku kasy na początek można samą latarkę SX5 a zasobnik później. Słabsze tryby (4 i ew 3) też wystarczą do bezpiecznej jazdy nawet bez głównego światła.
Jasne, że fajnie z 4 x 18650. Ale jest opcja używania tylko z 1 x 18650 i to w podstawowej wersji zasobnika, po dokupieniu, dorobieniu tulejki za kilka zł. To jest spory plus dla osoby która już posiada dodatkowe ogniwa i ładowarkę z latarki.
Dodatkowy zasobnik jest o tyle fajny, że można używać od 1 do 4 ogniw.
Czasami nie ma sensu pakować 4 na raz , jak wiesz, że wracasz do 2-3 h
Dodatkowy zasobnik jest o tyle fajny, że można używać od 1 do 4 ogniw.
Czasami nie ma sensu pakować 4 na raz , jak wiesz, że wracasz do 2-3 h
Kolega doskonale wie ile (niestety dla kupującego) kosztują latarki Midiego . Nawet kostka v1 jest dla mnie poza zasięgiem (choć wiem, że kostka byłaby najlepszym dla mnie rozwiązaniem).bandit pisze:He kolega pisząc ,że 180 zł nie jest sztywną kwotą, to chyba się załamie, jak się dowie ile kosztuję czołówka od Midigiego więc to chyba nie najlepszy pomysł.
Na rowerze czołówka nie będzie jedynym źródłem światła (tak jak pisałem, mam L2P). Choć ma to być dodatkowe światło, to jednak istotne, szczególnie w zakrętach na leśnych wąskich ścieżkach lub podczas szybkiej jazdy po asfalcie. Chcę też lepiej doświetlić boki.bandit pisze:Wydaję mi się, że do biegania nie jest potrzebny super halogen, co innego na rowerze. Tym bardziej, jako jedyna używana lampka.
Czy ta SX5 wystarczy do wyżej opisanych wymagań rowerowych (bo rozumiem, że jeśli chodzi o narty biegowe oraz prace warsztatowe to bez problemu się sprawdzi)?ElSor pisze:Jeśli SX5 i 18650 to tylko z dodatkowym zasobnikiem na 4 sztuki [...] Słabsze tryby (4 i ew 3) też wystarczą do bezpiecznej jazdy nawet bez głównego światła.
Jak długo jeździsz z lampką w nocy, wieczorem ? Więcej niż 2-3 h ? Jeśli nie, to spokojnie wystarczy podstawowy zasobnik , ale musisz dorobić tulejkę, do 18650. Oczywiście, bez niej też będzie działało, ale trudniej się dokręca nakrętkę. Trzeba uważać żeby równo siedziało ogniwo.
Obejrzyj sobie testy np na yt jak świeci. Czy to Ci wystarczy. Nie jest to flood, ale do doświetlania zakrętów w zupełności wystarcza.
Tym bardziej, jak mówisz masz od Grega, która masz na kierownicy.
Jak będzie mało rozpraszała, zawsze możesz nakleić folię, wymienić szybkę na mleczną i jazda.
Obejrzyj sobie testy np na yt jak świeci. Czy to Ci wystarczy. Nie jest to flood, ale do doświetlania zakrętów w zupełności wystarcza.
Tym bardziej, jak mówisz masz od Grega, która masz na kierownicy.
Jak będzie mało rozpraszała, zawsze możesz nakleić folię, wymienić szybkę na mleczną i jazda.
Jasne, że wystarczy - zobacz sobie moją reckę tej i innych czołówek Sparka > http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=10830gordom pisze:Czy ta SX5 wystarczy do wyżej opisanych wymagań rowerowych
Dzięki, czytałem. Trochę się zmartwiłem. Widzę 2 istotne mankamenty:ElSor pisze:zobacz sobie moją reckę tej i innych czołówek Sparka > http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=10830
- brak wcześniejszej informacji, że ogniwo za chwilę się rozładuje (trochę głupio, gdy latarka ni stąd ni zowąd po prostu gaśnie) oraz
- konieczność stosowania ogniw z zabezpieczeniem. Ogniwa jakie posiadam do L2P i jakich kilka mam w zapasie są bez zabezpieczeń. Wychodzi na to, że i tak musiałbym ogniwa kupować (a nie chciałem) a do tego musiałbym ze sobą wozić (jako zapas) 2 typy (przy wymianie ogniw po ciemku można by się chyba łatwo pomylić).
No niestety, jak chcesz mieć do wszystkiego, to trzeba iść na jakiś kompromis.
Sprzedaj używane bez zabezpieczenia, kup zabezpieczone i z głowy.
Gdyby Cie cena nie trzymała, to polecał bym kostkę chociaż w wersji v1 od Midiego..
Mógłbyś sobie dobrać barwę, pewnie jakieś tryby itd.
Ale to kosztuje, dużo więcej niż ten wspomniany spark.
Sprzedaj używane bez zabezpieczenia, kup zabezpieczone i z głowy.
Gdyby Cie cena nie trzymała, to polecał bym kostkę chociaż w wersji v1 od Midiego..
Mógłbyś sobie dobrać barwę, pewnie jakieś tryby itd.
Ale to kosztuje, dużo więcej niż ten wspomniany spark.
No średnio - potrzebuję bez zabezpieczenia do L2P. Pomijając aspekt finansowy, pozostaje też sprawa wożenia ze sobą 2 różnych rodzajów ogniw w zapasiebandit pisze:Sprzedaj używane bez zabezpieczenia, kup zabezpieczone i z głowy.
Mogę rozważyć zwiększenie budżetu do ok. 300 zł ale w tej cenie i tak kostki od Midiego nie kupię . Czy te dodatkowe 100 zł zwiększyłoby liczbę możliwych do wyboru opcji, czy jest to raczej kropla w morzu?bandit pisze:Gdyby Cie cena nie trzymała, to polecał bym kostkę chociaż w wersji v1 od Midiego..
Mógłbyś sobie dobrać barwę, pewnie jakieś tryby itd.
Ale to kosztuje, dużo więcej niż ten wspomniany spark.