LED'owy zamiennik h1
Wczoraj szukałem na allegro i niestety nie znalazłem, możliwe że już poszło. Jak coś chętnie zmacam wersję na H4 bo mam dostęp do takich reflektorów, z H7 było by trudniej więc wolę nie kombinować
400 zł to cena całkiem do ugryzienia, bo same ledy to koszt około 200 zł, ale znając życie, pewnie w Chinach za ledy wychodzi 50% ceny europejskiej.
Jak coś jestem chętny do testów, co i jak - PW
400 zł to cena całkiem do ugryzienia, bo same ledy to koszt około 200 zł, ale znając życie, pewnie w Chinach za ledy wychodzi 50% ceny europejskiej.
Jak coś jestem chętny do testów, co i jak - PW
ILPT
ten kondensatorek 16uF/50V to taki:
http://allegro.pl/22uf-50v-kondensator- ... 97396.html
takie maleństwo ?
http://allegro.pl/22uf-50v-kondensator- ... 97396.html
takie maleństwo ?
Żarło i się przeżarło. Wombat obiecał wysłać do testów ledowa cuda i na zapewnieniach się skończyło...Szkoda.
A co do samych ledów - pojawiają się nowe modele z usprawnionym chłodzeniem:
http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 39605.html
Producent:
http://www.aliexpress.com/store/526513
Najniższa cena jaką znalazłem z "fri szipingiem" to 49 dolarów za H7 w wersji " COB LED" natomiast na CXA to około 59 dolarów... Coś mnie kusi...
A co do samych ledów - pojawiają się nowe modele z usprawnionym chłodzeniem:
http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 39605.html
Producent:
http://www.aliexpress.com/store/526513
Najniższa cena jaką znalazłem z "fri szipingiem" to 49 dolarów za H7 w wersji " COB LED" natomiast na CXA to około 59 dolarów... Coś mnie kusi...
ILPT
Producent nie wziął pod uwagę, że np. może nie być miejsca w reflektorze żeby ten wiatraczek zamontować a u mnie to w ogóle wszystko szczelnie jest zamykane więc wiatrak robiłby huragan tylko wewnątrz szczelnie zamkniętego reflektora i wszystko się tam ugotuje.
Niemniej gdyby robili coś takiego na HB3 w rozsądnej cenie i świecące nie gorzej jak zwykła żarówka to przy moim codziennym jeżdżeniu w środku nocy do pracy mogło by być bardzo użyteczne.
Niemniej gdyby robili coś takiego na HB3 w rozsądnej cenie i świecące nie gorzej jak zwykła żarówka to przy moim codziennym jeżdżeniu w środku nocy do pracy mogło by być bardzo użyteczne.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Trochę sie tego pojawiło na Allegroskaktus pisze:Wczoraj szukałem na allegro i niestety nie znalazłem, możliwe że już poszło. Jak coś chętnie zmacam wersję na H4 bo mam dostęp do takich reflektorów, z H7 było by trudniej więc wolę nie kombinować
400 zł to cena całkiem do ugryzienia, bo same ledy to koszt około 200 zł, ale znając życie, pewnie w Chinach za ledy wychodzi 50% ceny europejskiej.
Jak coś jestem chętny do testów, co i jak - PW
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y
Na szczęście jak na razie chyba nikt nie kupuje tych wynalazków. I dobrze.
Brak homologacji skutkuje mozliwoscia zabrania DR, nalozenia mandatu, nie przejścia przegladu do DR oraz poważnych kłopotów w razie wypadku. Np. w nocy dochodzi do zderzenia. Rzeczoznawca z firmy ubezpieczeniowej znajduje w samochodzie posiadajacym reflektory np. H4 takie wynalazki z Allegro i kierowca zostaje uznany winnym spowodowania wypadku, bo drugi kierowca mógł zostac oślepiony (albo np. pieszy, który został uderzony). A jesli jeszcze ktoś zginał to już robi sie naprawde nieciekawie. No i ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania z OC/AC. Teraz jest pełno firm zajmujacych sie wyciąganiem pieniedzy od sprawców wypadków. Jak ubezpieczyciel sie wypnie to biedny kierowca może np. placić komuś rentę do konca zycia...
Z kwestii technicznych. O jakości oświetlenia pisano wyzej. Natomiast ja sam miałem przeboje z diodowymi lampami DRL, w których przepalały sie diody. Co prawda tu są podobno diody Cree, ale ja bym sie bał. A co by było, gdyby obie "zarówki" padły w nocy na nieoświetlonej drodze?
Czytałem temat i nareszcie Mantom, napisał, dajcie spokój z takimi wynalazkami, dla siedzącego za nimi świecą ok ale dla tego z przeciwka na trasie już nie jest ok.
Rzeczoznawca oglądający samochód przy najdrobniejszym roszczeniu odszkodowawczym sprawdza co jest w lampie.
Stwierdza przeróbkę i zapomnijcie o złotówce odszkodowania.
Sam byłem zdziwiony, wpadłem tylnym kołem w wyrwę, uszkodziłem, zgłosiłem szkodę a rzeczoznawca oglądał pod maską, później złapałem o co mu chodziło.
Również taki scenariusz że posiadacz zmodyfikowanych świateł zostanie obwiniony za wypadek jest jak najbardziej możliwy.
Adwokaci nie zawahają się ani sekundy przed znalezieniem kozła ofiarnego.
Rzeczoznawca oglądający samochód przy najdrobniejszym roszczeniu odszkodowawczym sprawdza co jest w lampie.
Stwierdza przeróbkę i zapomnijcie o złotówce odszkodowania.
Sam byłem zdziwiony, wpadłem tylnym kołem w wyrwę, uszkodziłem, zgłosiłem szkodę a rzeczoznawca oglądał pod maską, później złapałem o co mu chodziło.
Również taki scenariusz że posiadacz zmodyfikowanych świateł zostanie obwiniony za wypadek jest jak najbardziej możliwy.
Adwokaci nie zawahają się ani sekundy przed znalezieniem kozła ofiarnego.
Wpadnięcie kołem w dziurę i jego urwanie nie ma nic wspólnego z zmienionym oświetleniem i tutaj rzeczoznawca leci w kulki jeśli na podstawie np. xenonu w lampie już marudzi
Inny przykład - zawsze się mówiło że jak zdejmiesz simloka to tracisz gwarancję - nieprawda. Jeśli zdjęcie simloka nie miało wpływu na usterkę to gwarancja wciąż działa, ale mało kto o tym mówił
Myślę że takie ledy sprawdzą się jedynie w reflektorach soczewkowych. Jeśli odcięcie jest prawidłowe to będą świecić one tak samo jak żarówki, xenon itd.
Inny przykład - zawsze się mówiło że jak zdejmiesz simloka to tracisz gwarancję - nieprawda. Jeśli zdjęcie simloka nie miało wpływu na usterkę to gwarancja wciąż działa, ale mało kto o tym mówił
Myślę że takie ledy sprawdzą się jedynie w reflektorach soczewkowych. Jeśli odcięcie jest prawidłowe to będą świecić one tak samo jak żarówki, xenon itd.
ILPT
Jakbyś miał szczelną lampe to by parowała wiecznie. Lampy muszą się "przewiatrzać" i jest to konstrukcyjnie wprojektowaneProducent nie wziął pod uwagę, że np. może nie być miejsca w reflektorze żeby ten wiatraczek zamontować a u mnie to w ogóle wszystko szczelnie jest zamykane
Było by dokładnie to samo co by było jakby ci padły obie normalne żarówki. Musiał byś sobie wymienić.A co by było, gdyby obie "zarówki" padły w nocy na nieoświetlonej drodze?
Rozumiem żejużje miałeś w lampie i sprawdziłeś. Czy po prostu sobie teoretyzujesz na temat tej jakości świecenia?Z kwestii technicznych. O jakości oświetlenia pisano wyzej. Natomiast ja sam miałem przeboje z diodowymi lampami DRL, w których przepalały sie diody.
A co do przebojów... wiesz.. można coś kupić za 50zł i za 500zł. Masa samochodów ma fabrycznie dzienne na diodach i jakoś te diody nie padają. Kwestia przemyślenia i jakości konstrukcji.
U mnie w domu świeci pewnie z 4000 tyś diod i jak na razie świecą wszystkie. Więc skoro można to można.
W przypadku soczewki i takiej żarówki led w oprawce H1/H7 nie zastanawiałbym się nawet 2 sekund. Tylko w wypadku H4 jest zgaduj zgadula i utrudniony retrofit. Ale dla tego właśnie bawię sie zestawami H4 bo o to chodzi.
W motorze z normalną instalacją są bezkonkurencyjne (wstrząsoodporność, proste sterowanie, mocne źródło światła ), w przypadku offroad to już całkiem 10:0 dla lamp led
Badum tst
Dostałem od Wombata właśnie 2 zestawy ledów na H4, wersja 1 włóknowa i 2 włóknowa Teraz tylko przetarabanić się na garaż za reflektorem i można testować.
Pierwsze wrażenia - jest gorąco...
[ Dodano: 10 Październik 2013, 18:17 ]
Zapraszam do testu żarówek diodowych H4 w wersji :
1-tylko światła krótkie
2-światła krótkie i długie
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=123713#123713
Dostałem od Wombata właśnie 2 zestawy ledów na H4, wersja 1 włóknowa i 2 włóknowa Teraz tylko przetarabanić się na garaż za reflektorem i można testować.
Pierwsze wrażenia - jest gorąco...
[ Dodano: 10 Październik 2013, 18:17 ]
Zapraszam do testu żarówek diodowych H4 w wersji :
1-tylko światła krótkie
2-światła krótkie i długie
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=123713#123713
ILPT
Wpakowałem na szybkiego te żarówki H4 w bixenonowe oprawki z Audi A4 (Valeo)
Takie oprawki
musiałem trochę podpiłować z odlewu elementy ustalające dla mocowań palników
i wtedy żarówka "siadła" ładnie
na stołeczek, akumulatorek od UPS (niestety w marnej kondycji) i na ściane
odcięcie na krótkich / odcięcie na długich (zmiana przesłony w projektorze)
zdjęcie lampy od przodu, tuż znad lini granicy światła i cienia
tak jak mówiłem. W projektorze to inna bajka. Nawet przy takim zestawie z czapy jak projektor bi-xenon i żarówka H4 i kompletnie nie dobrane ogniskowe
W wypadku dedykowanego zestawu z halogenem H1/H7 jest jeszcze lepiej.
Teraz wepcham to do jednoślada. Mam miejsce na dwie takie to się bedą ślicznie uzupełniac nawet bez większych korekt. Dopracowanie stabilnych mocowań żarówek (zamiast izolacji ) i wsadzenie reflektora w lampę to wręcz drobiazg.
[ Dodano: 22 Grudzień 2013, 17:17 ]
dla porównania (bo słyszałem opinia na podstawie zdjęć że/słabo to świeci/) zrobiłem w identycznych warunkach fotki z lepszym źródłem zasilania (12V 2A) z zasilacza od przenośnego HDD.
Zasilana jest tylko jedna dioda z dwu (ta od krótkich).
Ten sam aparat, to samo "auto", te same warunki. Tylko lepsze zasilanie
Długie i krótkie
[ Dodano: 24 Grudzień 2013, 00:06 ]
[ Dodano: 25 Grudzień 2013, 02:50 ]
czy pod takie diody nie można by wyprostować prądu czymś takim:
może być za słaby
http://www.ebay.com/itm/Power-Supply-DC ... 0672057446
ale ten:
http://www.ebay.com/itm/Buck-Converter- ... 1196878015
Takie oprawki
musiałem trochę podpiłować z odlewu elementy ustalające dla mocowań palników
i wtedy żarówka "siadła" ładnie
na stołeczek, akumulatorek od UPS (niestety w marnej kondycji) i na ściane
odcięcie na krótkich / odcięcie na długich (zmiana przesłony w projektorze)
zdjęcie lampy od przodu, tuż znad lini granicy światła i cienia
tak jak mówiłem. W projektorze to inna bajka. Nawet przy takim zestawie z czapy jak projektor bi-xenon i żarówka H4 i kompletnie nie dobrane ogniskowe
W wypadku dedykowanego zestawu z halogenem H1/H7 jest jeszcze lepiej.
Teraz wepcham to do jednoślada. Mam miejsce na dwie takie to się bedą ślicznie uzupełniac nawet bez większych korekt. Dopracowanie stabilnych mocowań żarówek (zamiast izolacji ) i wsadzenie reflektora w lampę to wręcz drobiazg.
[ Dodano: 22 Grudzień 2013, 17:17 ]
dla porównania (bo słyszałem opinia na podstawie zdjęć że/słabo to świeci/) zrobiłem w identycznych warunkach fotki z lepszym źródłem zasilania (12V 2A) z zasilacza od przenośnego HDD.
Zasilana jest tylko jedna dioda z dwu (ta od krótkich).
Ten sam aparat, to samo "auto", te same warunki. Tylko lepsze zasilanie
Długie i krótkie
[ Dodano: 24 Grudzień 2013, 00:06 ]
szukam takich 16uF/50V i nie ma, nie mają, nietypowe..itd co można w zamian z tego co sie da kupić?Za leniwy jestem środkowe nóżki KBU8 idą do magneta (na Twoim schemacie prawy górny róg, przewody biały i żółty. Dla prób podłączyć te nóżki mostka równolegle do regulatora (wyjąwszy uprzednio żarówkę), nóżka od strony wcięcia na obudowie to +, druga -. Wstawić między + i - kondensator 16uF/50V (elektrolit, uważaj na polaryzację)
[ Dodano: 25 Grudzień 2013, 02:50 ]
czy pod takie diody nie można by wyprostować prądu czymś takim:
może być za słaby
http://www.ebay.com/itm/Power-Supply-DC ... 0672057446
ale ten:
http://www.ebay.com/itm/Buck-Converter- ... 1196878015