Latarka MOD do 130zł.
Latarka MOD do 130zł.
Witam, aktualnie posiadam Ultrafire C8 XM-L T6 przygotowywaną do przerobienia, potrzebuje jeszcze jedną latarkę podobnego typu i tu moje pytanie.
Czy kupić kolejną Ultrafire C8 XM-L T6 (50zł z aku z czajnów) czy może jesteście w stanie zaproponować coś co wraz z modem wyjdzie w okolicach 130zł, a będzie lepszym wyborem.
Latarka do użytku codziennego z naciskiem na korzystanie przy rowerze, stąd ważny jest szeroki kąt świecenia.
Czy kupić kolejną Ultrafire C8 XM-L T6 (50zł z aku z czajnów) czy może jesteście w stanie zaproponować coś co wraz z modem wyjdzie w okolicach 130zł, a będzie lepszym wyborem.
Latarka do użytku codziennego z naciskiem na korzystanie przy rowerze, stąd ważny jest szeroki kąt świecenia.
Z podanych Convoy rozważam wyłącznie M1/M2. Dwie pozostałe to takie pypcie małe
Ostatnio zmieniony wtorek 27 sie 2013, 03:01 przez etylinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja też nie wiem, stąd moje pytanie..Pyra pisze:Ja wiem czy takie maleństwo da dużo światła...
Jaki efekt chce osiągnąć napisałem wcześniej, może jakieś konkrety?Pyra pisze:8*AMC, nie zawsze dużo znaczy dobrze, zastanów się jaki efekt chcesz osiągnąć.
Bez obrazy Pyra, ale taka odpowiedź to żadna odpowiedź i jak dla mnie bezsensowne nabijanie postów.
Jak na rower to mogę polecić C2, ma szerszy rozkład światła od C8 więc do oświetlania drogi przed i po bokach jest idealny. Po zmodyfikowaniu piguły( element do którego jest przymocowane MCPCB razem z diodą) można spokojnie dać 10xAMC.
A jak to świeci możesz sobie zobaczyć w podpisie.
A jak to świeci możesz sobie zobaczyć w podpisie.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Witam
Mnie np. do codziennego dojeżdżania do pracy wystarcza prąd 350mA w diodę i to jest w moim odczuciu zupełnie wystarczające do przemieszczania się po drogach asfaltowych i gruntowych. Mam też lampkę 2xXML z prądem 1,5A i SF L2P na 2,8A, i na max użyłem kilka razy, dla pokazu, bo w trasie, miałem zbyt duży kontrast pomiędzy przodem a bokami. Są też ludzie którym i 3 tys lumenów to mało.
Jak więc widzisz, przypadku tak lapidarnych określeń, żadnych konkretów nie dostaniesz, a w większości będą to posty, weź XY, bo ja mam i jest OK!
Pozdrawiam
PS: Jak widzisz po liczniku postów, na nabijaniu już mi nie zależy...
A widzisz, to Ty nie podałeś żadnych konkretów, dlatego się dopytuję. Rowery są różne jak i ich użytkowanie. Jakim rowerem jeździsz, po jakich drogach ewentualnie terenie, jak długo ma latarka świecić...etylinek pisze:Jaki efekt chce osiągnąć napisałem wcześniej, może jakieś konkrety?Pyra pisze:8*AMC, nie zawsze dużo znaczy dobrze, zastanów się jaki efekt chcesz osiągnąć.
Tu masz odpowiedź potwierdzającą sens mojej wypowiedzi.maciex93 pisze:Bierz M1/M2 z 6*amc, światła będzie mnóstwo, a będzie świecić nieco dłużej na takim samym ogniwie niż 8*amc.
Mnie np. do codziennego dojeżdżania do pracy wystarcza prąd 350mA w diodę i to jest w moim odczuciu zupełnie wystarczające do przemieszczania się po drogach asfaltowych i gruntowych. Mam też lampkę 2xXML z prądem 1,5A i SF L2P na 2,8A, i na max użyłem kilka razy, dla pokazu, bo w trasie, miałem zbyt duży kontrast pomiędzy przodem a bokami. Są też ludzie którym i 3 tys lumenów to mało.
Jak więc widzisz, przypadku tak lapidarnych określeń, żadnych konkretów nie dostaniesz, a w większości będą to posty, weź XY, bo ja mam i jest OK!
Pozdrawiam
PS: Jak widzisz po liczniku postów, na nabijaniu już mi nie zależy...
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Może się mylę, jednak wydaje mi się iż po to są tryby latarki, aby z jednej otrzymać mniej więcej to o czym piszesz.Pyra pisze: do codziennego dojeżdżania do pracy wystarcza prąd 350mA w diodę i to jest w moim odczuciu zupełnie wystarczające do przemieszczania się po drogach asfaltowych i gruntowych. Mam też lampkę 2xXML z prądem 1,5A i SF L2P na 2,8A
Opisałem to w taki sposób jaki wydaje się słuszny. Latarka ma być uniwersalna do wszystkiego, w tym jako lampka rowerowa (również uniwersalna), z w miarę szerokim polem świecenia i jasna.
Długość świecenia zależy od ustawień, przyjmijmy więc, że miałaby wytrzymać ≥1h przy 100%.
W związku z powyższym nie sprecyzowałem, czy będę przy jej użyciu podglądał ludzi, czy biegał po nieoświetlonych kanałach. Jak również, czy będę jeździł po lesie (tu rodzaj roweru nie ma znaczenia i składakiem się da ) czy po mieście.
Jako podstawę do dalszych rozważań podałem Ultrafire C8, czyli interesuje mnie coś, podobnego ale zarazem lepszego.
Poczytałem o Convoy M1 i M2 i wydają mi się bardzo fajnymi propozycjami. Wielkość, jasność, wykonanie i nie wymagają dużych przeróbek.
Witam
Pozostaje jeszcze kwestia subiektywnej oceny ilości światła, przykładowo różnica w odczuwanej ilości światła pomiędzy trybami 100% i 80% jest bardzo mała, praktycznie zauważalna tylko podczas zmiany trybu, zużycie energii, to już różnica 20%.
Kolejną sprawą jest rozkład światła, tradycyjna latarka pod tym względem średnio nadaje się do jazdy po drogach publicznych, w związku z oślepianiem użytkowników nadjeżdżających z przeciwka, a świecenie 2m przed koło z mocą 750lm, mija się z celem. Co innego na leśnych dukatach, czy bardzo mało uczęszczanych drogach gruntowych.
Kolejna sprawa, do zdarzające się "samoczynne" włączenia latarek (już kilka razy mi się zdarzyło przy latarce noszonej w kieszeni z innymi przedmiotami), o ile latarka z prądem max 1,5A jakoś to zniesie, to 2,8A, może narobić bigosu.
Może odłóżmy na bok "gorączkę", a zacznijmy współpracę...
Pozdrawiam
Niestety jest tak, że tryby w tej postaci (AMC i PWM) to zło konieczne. Charakterystyka zależności światło prąd, nie jest liniowa. W związku z tym korzystniej jest zasilać LEDa mniejszym prądem o stałej wartości, niż szatkowanym PWMem prądem max, co ma miejsce w przypadku "zbyt mocnej latarki". Inaczej ma się sprawa z przetwornicami CC, ale to już inna półka cenowa.etylinek pisze:Może się mylę, jednak wydaje mi się iż po to są tryby latarki, aby z jednej otrzymać mniej więcej to o czym piszesz.Pyra pisze: do codziennego dojeżdżania do pracy wystarcza prąd 350mA w diodę i to jest w moim odczuciu zupełnie wystarczające do przemieszczania się po drogach asfaltowych i gruntowych. Mam też lampkę 2xXML z prądem 1,5A i SF L2P na 2,8A
Pozostaje jeszcze kwestia subiektywnej oceny ilości światła, przykładowo różnica w odczuwanej ilości światła pomiędzy trybami 100% i 80% jest bardzo mała, praktycznie zauważalna tylko podczas zmiany trybu, zużycie energii, to już różnica 20%.
Kolejną sprawą jest rozkład światła, tradycyjna latarka pod tym względem średnio nadaje się do jazdy po drogach publicznych, w związku z oślepianiem użytkowników nadjeżdżających z przeciwka, a świecenie 2m przed koło z mocą 750lm, mija się z celem. Co innego na leśnych dukatach, czy bardzo mało uczęszczanych drogach gruntowych.
Kolejna sprawa, do zdarzające się "samoczynne" włączenia latarek (już kilka razy mi się zdarzyło przy latarce noszonej w kieszeni z innymi przedmiotami), o ile latarka z prądem max 1,5A jakoś to zniesie, to 2,8A, może narobić bigosu.
I tu jest podstawowy problem, nie ma takiej latarki, albo masz wyścigówkę, albo ciężarówkę. Dlatego najlepiej ustalić co jest priorytetem.etylinek pisze:Opisałem to w taki sposób jaki wydaje się słuszny. Latarka ma być uniwersalna do wszystkiego, w tym jako lampka rowerowa (również uniwersalna), z w miarę szerokim polem świecenia i jasna.
Może odłóżmy na bok "gorączkę", a zacznijmy współpracę...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.