Convoy serii S, Roche F12 czy może coś innego?
Convoy serii S, Roche F12 czy może coś innego?
Witam. Z Waszą pomocą kupiłem Convoy M1 i jestem w 100% zadowolony. Teraz postanowiłem kupić coś bardziej "kieszonkowego" w podobnej cenie.
Moje wymagania/spostrzeżenia/możliwości:
- możliwie małe wymiary,
- zasilanie 18650
- cena do 24USD/80PLN
- najlepiej kolor czarny
- dioda o odcieniu neutralnym najlepiej XM-L T6-3C
- wodoodporna
- możliwość postawienia na "dupce"
- jestem w stanie dokonać prostych modyfikacji np. poprawa termiki.
- w niedalekiej przyszłości chcę wymienić sterownik na programowalny
Moje propozycje:
Convoy S4
Podoba mi się wygląd, dużym plusem jest to że posiada klips. Obawiam się tylko brudzenia z czasem zagłębień w reflektorze.
Convoy S3
Jedyne co mi trochę nie pasuje to dioda która może okazać się zbyt ciepła (T5-5C)
Convoy S6
Tutaj chyba nie mam żadnych zastrzeżeń.
Roche F12
Mój faworyt jeśli chodzi o wygląd. Nie wiem jak z jakością wykonania. Dioda i sterownik mocowane bezpośrednio do głowicy - nie wiem czy możliwa będzie wymiana sterownika.
Którą latarkę najlepiej wybrać? Może jesteście w stanie zaproponować jeszcze coś innego spełniającego wymagania?
Wybaczcie, że pytam o takie rzeczy ale jestem świeżak w temacie i nie chciałbym się naciąć.
Moje wymagania/spostrzeżenia/możliwości:
- możliwie małe wymiary,
- zasilanie 18650
- cena do 24USD/80PLN
- najlepiej kolor czarny
- dioda o odcieniu neutralnym najlepiej XM-L T6-3C
- wodoodporna
- możliwość postawienia na "dupce"
- jestem w stanie dokonać prostych modyfikacji np. poprawa termiki.
- w niedalekiej przyszłości chcę wymienić sterownik na programowalny
Moje propozycje:
Convoy S4
Podoba mi się wygląd, dużym plusem jest to że posiada klips. Obawiam się tylko brudzenia z czasem zagłębień w reflektorze.
Convoy S3
Jedyne co mi trochę nie pasuje to dioda która może okazać się zbyt ciepła (T5-5C)
Convoy S6
Tutaj chyba nie mam żadnych zastrzeżeń.
Roche F12
Mój faworyt jeśli chodzi o wygląd. Nie wiem jak z jakością wykonania. Dioda i sterownik mocowane bezpośrednio do głowicy - nie wiem czy możliwa będzie wymiana sterownika.
Którą latarkę najlepiej wybrać? Może jesteście w stanie zaproponować jeszcze coś innego spełniającego wymagania?
Wybaczcie, że pytam o takie rzeczy ale jestem świeżak w temacie i nie chciałbym się naciąć.
Gumkę można ewentualnie wymienić, to samo z diodą, wówczas paleta odcieni nie powinna grać roli.
Co do samych latarek - wszystkie jakie przedstawiłeś są kompaktowe ale jako brelok do kluczy raczej się nie nadają. No chyba że takie wymiary ci nie przeszkadzają. Jeśli szukasz czegoś bardzo kompaktowego zastanów się nad EOS A1 lub A3.
Co do samych latarek - wszystkie jakie przedstawiłeś są kompaktowe ale jako brelok do kluczy raczej się nie nadają. No chyba że takie wymiary ci nie przeszkadzają. Jeśli szukasz czegoś bardzo kompaktowego zastanów się nad EOS A1 lub A3.
ILPT
Roche F12 rzeczywiście nie ma osobnej piguły, ale jest dostęp do sterownikika i diody.
Sterownik jest przytrzymywany miedzianym pierścieniem, który jest wciśnięty dość mocno w korpus i trzeba czasami się trochę pomęczyć, żeby go wyjąć - ale da się. W moim egzemplarzu wyciągałem sterownik do programowania sporo razy i jak do tej pory udało mi się niczego nie uszkodzić. Podłoże diody nie jest w żaden sposób przytwierdzone na stałe do korpusu - jest po prostu przesmarowane pastą termoprzewodzącą i przyciśnięte reflektorem. W maksymalnym trybie czuć nagrzewanie korpusu, więc jest to rozwiązanie w miarę skuteczne, ale pewnie nie zaszkodziłoby użycie śrubek. Miejsce, gdzie spoczywa dioda jest pokryte anodyzacją, o ile się nie mylę, co w jakimś stopniu pogarsza odprowadzanie ciepła. Chcąc to poprawić wypadałoby usunąć anodyzację i przykręcić MCPCB do korpusu. Reasumując: fabrycznie nie jest źle, ale jest pole do ulepszeń.
Na temat Convoy'a S3 mogę powiedzieć, że świeci szeroko - szerzej od F12. Tą latarką nie poświecisz na duże odległości, ale do codziennych zastosowań krótkodystansowych (dom, piwnica, auto, ...) jest - jak dla mnie - super.
Sterownik jest przytrzymywany miedzianym pierścieniem, który jest wciśnięty dość mocno w korpus i trzeba czasami się trochę pomęczyć, żeby go wyjąć - ale da się. W moim egzemplarzu wyciągałem sterownik do programowania sporo razy i jak do tej pory udało mi się niczego nie uszkodzić. Podłoże diody nie jest w żaden sposób przytwierdzone na stałe do korpusu - jest po prostu przesmarowane pastą termoprzewodzącą i przyciśnięte reflektorem. W maksymalnym trybie czuć nagrzewanie korpusu, więc jest to rozwiązanie w miarę skuteczne, ale pewnie nie zaszkodziłoby użycie śrubek. Miejsce, gdzie spoczywa dioda jest pokryte anodyzacją, o ile się nie mylę, co w jakimś stopniu pogarsza odprowadzanie ciepła. Chcąc to poprawić wypadałoby usunąć anodyzację i przykręcić MCPCB do korpusu. Reasumując: fabrycznie nie jest źle, ale jest pole do ulepszeń.
Na temat Convoy'a S3 mogę powiedzieć, że świeci szeroko - szerzej od F12. Tą latarką nie poświecisz na duże odległości, ale do codziennych zastosowań krótkodystansowych (dom, piwnica, auto, ...) jest - jak dla mnie - super.
Trochę poczytałem na zagranicznych forach i wezmę tą F12. Mam tylko jeszcze pytanie, na stronce podany jest stopień ochrony IP-X7, a w niektórych wypowiedziach wyczytałem, że brak o-ringa pod bezelem przez co latarka jest nieszczelna. Jak było w Twojej wersji? Testowałeś szczelność?
Czy dioda jest centrowana podkładką jak w convoyach?
Czy dioda jest centrowana podkładką jak w convoyach?
Są 2 oringi. Jeden na gwincie koronki, drugi fabrycznie miałem między szkłem a reflektorem - czyli nie ma było uszczelnienia w miejscu gdzie koronka przyciska szkło. Bez problemu jednak przełożyłem tę uszczelkę i teraz woda nie wedrze się ani po zew. stronie koronki (przez gwint), ani po wewnętrznej (czyli między koroną a refem). Nie testowałem jednak odporności na zanurzenie.
Dioda ma nakładkę centrującą.
ps
piszę "koronka", chociaż de facto jest to płaski pierścień a nie korona, jednak jakoś się przyzwyczaiłem do tego określenia
Dioda ma nakładkę centrującą.
ps
piszę "koronka", chociaż de facto jest to płaski pierścień a nie korona, jednak jakoś się przyzwyczaiłem do tego określenia
Przez problemy z paypalem jeszcze nic nie kupiłem i narodziły mi się kolejne pytania.
Mam już Convoy M1 z diodą T6-3C, bratu kupiłem C8 też T6-3C, więc pomyślałem że wezmę inny odcień.
Na fasttech dostępna jest F12 z diodą XM-L T6-4C jednak google twierdzi, że nie ma takiej diody(?). Więc jakie oznaczenie ma faktycznie?
Druga sprawa dla XM-L T6-3C przy 2,8A podają 660 lumenów LINK , a dla XM-L T6-4C przy 2,8A - 886 lumenów LINK . Skąd taka rozbieżność?
Mam już Convoy M1 z diodą T6-3C, bratu kupiłem C8 też T6-3C, więc pomyślałem że wezmę inny odcień.
Na fasttech dostępna jest F12 z diodą XM-L T6-4C jednak google twierdzi, że nie ma takiej diody(?). Więc jakie oznaczenie ma faktycznie?
Druga sprawa dla XM-L T6-3C przy 2,8A podają 660 lumenów LINK , a dla XM-L T6-4C przy 2,8A - 886 lumenów LINK . Skąd taka rozbieżność?
660lm@2,8a to pewnie moc na wyjściu latarki,po uwzględnieniu strat na szkle i reflektorze, 886lm@2,8A to pewnie moc jaką wytwarza dioda. XM-L to model diody, T6/U2/T5/T4 ... to oznaczenie wydajności (wyższe oznaczenie=lepiej) 4C/3C/1A itp to oznaczenie barwy. Im wyższa cyfra tym barwa cieplejsza (0 i 1 zimne, 3-5 neutralne, 6-7 ciepłe jak ze świeczki)
To co znaczą oznaczenia już zdążyłem się zorientować, mnie zastanawiają takie wypowiedzi:
Rod911 pisze:You’re right. A T6 4C doesn’t exist. If you want a 4C tint, you’d need to go to a T5 bin. Well, that’s what Cree says on their data sheets.
pralat pisze:- Roche F8, XM-L T5-4C, 2800 mA (chociaż fasttech twierdzi, że to T6-4C)
Czym cieplejsza barwa diody, tym niższa jej wydajność - mniej śwłatła emituje. I bardzo możliwe, że faktycznie w 4C nie ma T6 tylko T5, nie sprawdzałem. Różnica minimalna, dla oka niezauważalna. Różnicę barwy łatwo zauważyć, różnicę mocy trudno. Nie przejmował bym się tymi T6 Czy T5, raczej barwą.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Mam taką diodę z FT i zastanowiło mnie też, że rzeczywiście w dokumentacji XML nie znalazłem takiej diody (była T5-4C). Pytałem fast techa o to i odpisali mi, że upewnili się u swojego dostawcy i na pewno jest to T6-4C. Gdzieś tam na necie znalazłem też info, że biny trochę się poprzesuwały wraz z wprowadzeniem np. U2. Ilości światła w tej diodzie osobiście nie mierzyłem, więc nie mogę się odnieść. Faktem jest jednak, że tint 4C jest cudownypietros pisze:T6-4C