Lampy DRL - naprawiac czy kupic nowe?
Lampy DRL - naprawiac czy kupic nowe?
Witam wszystkich na forum
Okazało się, że w moich światłach dziennych znowu padła dioda i to chyba ze starości, bo innego wytłumaczenia nie widzę. Mam te lampy już 2 lata i powoli dość męczenia się z wyjmowaniem lamp i ich naprawą.
I rozglądam się za czymś lepszym. Znalazłem w necie to
Narva
Narva należy do koncernu Philips i te lampy przypominają te sygnowane ich marką
link
Ma ktoś może te Narvy?
Jak patrze na inne samochody to wiele ma DRL świecące znacznie jaśniej od moich obecnych i dotyczy to nie tylko fabrycznych np. w Audi
Obecnie mam podobne do tych
Są w nich diody takie jak te. Chyba nie ma sensu kupować 10 szt. i wymieniać wszystkich . Zwłaszcza że te Narva mają podobny kształt i ich zamontowanie do istniejących uchwytów nie będzie stanowiło problemu. Zaś klosze obecnych są już lekko pożółkłe - chyba Chinole z oszczędności nie dali plastiku odpornego na UV. No i nadal świeciłoby to przeciętnie No chyba że wlutowałoby się coś lepszego, np. te. Sprzedający piszą że te diody dają 100 lumenów, ale w przypadku Allegro śmiem w to wątpić sądząc po cenie. W TME chociaż są porządne dane katalogowe i podani producenci.
Ale czytałem też , że ludzie mieli problemy z tymi Philipsami, bo psuły się i kazano im wysyłać do Holandii do naprawy :totalszok: I znowu pieprzenie się z padniętymi lampami? Zwłaszcza że niei wiadomo jakie diody tam siedzą i czy ta się je dokupić. Człowiek naprawdę chciałby zapłacić i mieć spokój a nie męczyć się z bublami. :oslabiony:
Przeglądałem forum, ale jak wiadomo technika diod LED idzie bardzo szybko do przodu i istniejące diody tanieją, zaś na rynku pojawiają się nowe, o większej wydajności świetlnej.
Okazało się, że w moich światłach dziennych znowu padła dioda i to chyba ze starości, bo innego wytłumaczenia nie widzę. Mam te lampy już 2 lata i powoli dość męczenia się z wyjmowaniem lamp i ich naprawą.
I rozglądam się za czymś lepszym. Znalazłem w necie to
Narva
Narva należy do koncernu Philips i te lampy przypominają te sygnowane ich marką
link
Ma ktoś może te Narvy?
Jak patrze na inne samochody to wiele ma DRL świecące znacznie jaśniej od moich obecnych i dotyczy to nie tylko fabrycznych np. w Audi
Obecnie mam podobne do tych
Są w nich diody takie jak te. Chyba nie ma sensu kupować 10 szt. i wymieniać wszystkich . Zwłaszcza że te Narva mają podobny kształt i ich zamontowanie do istniejących uchwytów nie będzie stanowiło problemu. Zaś klosze obecnych są już lekko pożółkłe - chyba Chinole z oszczędności nie dali plastiku odpornego na UV. No i nadal świeciłoby to przeciętnie No chyba że wlutowałoby się coś lepszego, np. te. Sprzedający piszą że te diody dają 100 lumenów, ale w przypadku Allegro śmiem w to wątpić sądząc po cenie. W TME chociaż są porządne dane katalogowe i podani producenci.
Ale czytałem też , że ludzie mieli problemy z tymi Philipsami, bo psuły się i kazano im wysyłać do Holandii do naprawy :totalszok: I znowu pieprzenie się z padniętymi lampami? Zwłaszcza że niei wiadomo jakie diody tam siedzą i czy ta się je dokupić. Człowiek naprawdę chciałby zapłacić i mieć spokój a nie męczyć się z bublami. :oslabiony:
Przeglądałem forum, ale jak wiadomo technika diod LED idzie bardzo szybko do przodu i istniejące diody tanieją, zaś na rynku pojawiają się nowe, o większej wydajności świetlnej.
Ostatnio zmieniony piątek 14 cze 2013, 21:12 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Akurat zaczeły padać te "oryginalne". Przy wymianie smarowałem pastą termoprzewodzącą.skaktus pisze:Philipsa 4 led kupisz za 170 - 180 zł na allegro.
Diody ci padają bo nie mają chłodzenia lub przy wymianie źle je montujesz.
Lepiej napisz cos o tych diodach. Gdzies znalazłem że Optosupply do marka TME - Huey Jann robi je specjalnie dla łodzkiej firmy, ale podobno parametry podane w katalogu sa naciągane. Ale jeśli nawet to mają powiedzmy 80 lm, to i tak 2 razy wiecej niż obecne (40 lm).
jeszcze znalazłem japońskie Citizen link, jednak to inny typ. te w moich lampach mają styk do radiatora odizolowany elektrycznie od elektrod, wiec chyba się nie da zamienić
A ciekawe jakiego typu diody są w lampach Philips/Narva
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
- extreme_ilumin
- Posty: 90
- Rejestracja: czwartek 03 maja 2012, 17:34
- Lokalizacja: BB
Witam.
Najczęstsza wada Philipsa (model 4 diodowy) to różnica w jasności świecenia pomiędzu lampą lewą a prawą (2 zestawy), jeden zestaw po miesiącu świecenia poczuł chęć bycia stroboskopem .
Całość reklamowana na szczęście u Polskiego dystrybutora.
Jeśli mogę polecić światełka DRL to z chęcią polecę firmę MYCARR
Samo wykonanie mówi za siebie.
Obudowa metalowa, front szklany i homologacja.
Znalazłem dystrybutora w Polsce, który sprzedaje zarówno te cztero jak i pięcio diodowe zestawy.
Zainwestuj Mantom raz a inwestycja będzie trafiona na lata.
Serdecznie odradzam w/w lampy z prostego powody, że na 4 kupione zestawy 3 poszły do reklamacji.Philipsa 4 led kupisz za 170 - 180 zł na allegro.
Najczęstsza wada Philipsa (model 4 diodowy) to różnica w jasności świecenia pomiędzu lampą lewą a prawą (2 zestawy), jeden zestaw po miesiącu świecenia poczuł chęć bycia stroboskopem .
Całość reklamowana na szczęście u Polskiego dystrybutora.
Jeśli mogę polecić światełka DRL to z chęcią polecę firmę MYCARR
Samo wykonanie mówi za siebie.
Obudowa metalowa, front szklany i homologacja.
Znalazłem dystrybutora w Polsce, który sprzedaje zarówno te cztero jak i pięcio diodowe zestawy.
Zainwestuj Mantom raz a inwestycja będzie trafiona na lata.
Bo sprzedawcy guzik wiedza, za to wciskaja klientom marketingowy bełkotkubaswiatelka pisze:Ja kiedyś się dzwoniłem zapytać o te Narvy i jak się spytałem jaka jest dioda to mi powiedzieli że najlepsza jaka jest na świecie czyli Philips. Ale jaki to już nie powiedział i nawet nie chciałem się już pytać.
[ Dodano: 17 Czerwiec 2013, 07:23 ]
No to sprawa jasna - firma Philips wciska nam szajs za duże pieniądze. Pewnie mysli że głupie Polaczki wszystko kupią.extreme_ilumin pisze:Witam.Serdecznie odradzam w/w lampy z prostego powody, że na 4 kupione zestawy 3 poszły do reklamacji.Philipsa 4 led kupisz za 170 - 180 zł na allegro.
Najczęstsza wada Philipsa (model 4 diodowy) to różnica w jasności świecenia pomiędzu lampą lewą a prawą (2 zestawy), jeden zestaw po miesiącu świecenia poczuł chęć bycia stroboskopem .
Całość reklamowana na szczęście u Polskiego dystrybutora.
Jeśli mogę polecić światełka DRL to z chęcią polecę firmę MYCARR
Samo wykonanie mówi za siebie.
Obudowa metalowa, front szklany i homologacja.
Znalazłem dystrybutora w Polsce, który sprzedaje zarówno te cztero jak i pięcio diodowe zestawy.
Zainwestuj Mantom raz a inwestycja będzie trafiona na lata.
Co do Mycarr - niestety za duże na wysokość
Osobiście kupiłem tego sporo i fakt, jeszcze nie tak dawno były z nimi kłopoty, teraz tego nie zauważyłemextreme_ilumin pisze:Witam.Serdecznie odradzam w/w lampy z prostego powody, że na 4 kupione zestawy 3 poszły do reklamacji.Philipsa 4 led kupisz za 170 - 180 zł na allegro.
MyCarr korzysta z tych samych przetwornic co Philips natomiast używa diod no-name nieco lepszej jakości niż "zwykłe chinole".extreme_ilumin pisze:MYCARR
Samo wykonanie mówi za siebie.
Obudowa metalowa, front szklany i homologacja.
Znalazłem dystrybutora w Polsce, który sprzedaje zarówno te cztero jak i pięcio diodowe zestawy.
Zainwestuj Mantom raz a inwestycja będzie trafiona na lata.
Obudowa jest z aluminium a klosze z plastiku a nie ze szkła.
ILPT
Poniewaz nie lubię wyrzucac na śmietnik kupiłem w hurtowni te tanie diody i wlutowałem je zamiast starych (10 szt.). Róznica w świeceniu na oko to ok. 30% na korzyśc nowych, ale zmierzyłem też luksomierzem i tu wychodzi aż o 85% lepiej
Po wymianie diod tylko w jednej lampie zrobiłem zdjecie poglądowe w zaciemnionym pokoju - obie podłaczone pod ten sam zasilqcz stabilizowany 14,2 V, pobór pradu 0,87 A
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... b55661.jpg
Po wymianie diod tylko w jednej lampie zrobiłem zdjecie poglądowe w zaciemnionym pokoju - obie podłaczone pod ten sam zasilqcz stabilizowany 14,2 V, pobór pradu 0,87 A
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... b55661.jpg
Z takimi diodami w takich obudowach jest tylko jeden problem - brak odprowadzania ciepła. a przegrzewane diody (szczególnie latem) dość szybko (w dziesiątkach, góra setkach godzin świecenia) zmniejszają swoją jasność
No ale za diody pewno za dużo nie wydałeś, a ile wytrzyma tyle wytrzyma Może dłużej niż się zakłada
Powodzenia, marmez
No ale za diody pewno za dużo nie wydałeś, a ile wytrzyma tyle wytrzyma Może dłużej niż się zakłada
Powodzenia, marmez
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Ale z tylu jest radiator - jak podłaczałem diody do zasialcza to po godzinie swiecenia był goracy.marmez pisze:Z takimi diodami w takich obudowach jest tylko jeden problem - brak odprowadzania ciepła. a przegrzewane diody (szczególnie latem) dość szybko (w dziesiątkach, góra setkach godzin świecenia) zmniejszają swoją jasność
No ale za diody pewno za dużo nie wydałeś, a ile wytrzyma tyle wytrzyma Może dłużej niż się zakłada
Powodzenia, marmez
jak jeszcze mozna poprawić chłodzenie? Chyba tylko montując wentylatory jak w pecetach
Aha, to chyba nie jest tak źle Tylko jeszcze jedno pytanie z ciekawości. Jak są połączone diody z radiatorem?Mantom pisze: marmez napisał/a:
Z takimi diodami w takich obudowach jest tylko jeden problem - brak odprowadzania ciepła. a przegrzewane diody (szczególnie latem) dość szybko (w dziesiątkach, góra setkach godzin świecenia) zmniejszają swoją jasność
No ale za diody pewno za dużo nie wydałeś, a ile wytrzyma tyle wytrzyma Może dłużej niż się zakłada
Powodzenia, marmez
Ale z tylu jest radiator - jak podłaczałem diody do zasialcza to po godzinie swiecenia był goracy.
jak jeszcze mozna poprawić chłodzenie?
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Radiator posiada takie wystające "kolumny", które wychodzą przez otwory w płytce.
Trzeba najpierw przykręcić płytkę , posmarować czubki kolumn pastę i przylutować diody dociskające je palcem z wyczuciem, alby miały dory styk z kolumnami
A teraz mała ciekawostka - na nowych diodach lampy jakby nieco mocniej zakłócają odbiór radia FM (tzn. w miejscach gdzie sygnał FM jest słabszy ). Niestety zapomniałem o zaekranowaniu cewek widocznych na zdjęciu kubkami ferrytowymi (taki sposób znalazłem gdzieś na jakimś forum). Ale podejrzewam, że zakłócenia idą przez zasilanie, bo sprawdzałem radiem turystycznym na baterie - szumiało tylko jak się je zbliżało od przodu do lampy gdy silnik samochodu pracował. Więc chyba założę filtr zasilania radia w samochodzie, np. taki
Foto wstawiamy przez formularz " Wyślij obrazek na serwer i wklej do wiadomości! " nie jako załącznik bo rozwala to szerokość forum .Poprawione ale pamiętaj.
Trzeba najpierw przykręcić płytkę , posmarować czubki kolumn pastę i przylutować diody dociskające je palcem z wyczuciem, alby miały dory styk z kolumnami
A teraz mała ciekawostka - na nowych diodach lampy jakby nieco mocniej zakłócają odbiór radia FM (tzn. w miejscach gdzie sygnał FM jest słabszy ). Niestety zapomniałem o zaekranowaniu cewek widocznych na zdjęciu kubkami ferrytowymi (taki sposób znalazłem gdzieś na jakimś forum). Ale podejrzewam, że zakłócenia idą przez zasilanie, bo sprawdzałem radiem turystycznym na baterie - szumiało tylko jak się je zbliżało od przodu do lampy gdy silnik samochodu pracował. Więc chyba założę filtr zasilania radia w samochodzie, np. taki
Foto wstawiamy przez formularz " Wyślij obrazek na serwer i wklej do wiadomości! " nie jako załącznik bo rozwala to szerokość forum .Poprawione ale pamiętaj.
Ostatnio zmieniony niedziela 23 cze 2013, 13:52 przez Mantom, łącznie zmieniany 2 razy.
Przerabiałem masę takich lamp i powiem tyle:
1-dobrze zamontowane diody w które idzie zazwyczaj od 320 do 400 mA (zależnie od VF diody) nagrzewają radiator lampy do 50 st w ~ 20 minut, po godzinie nie da się ich wziąć lampy do ręki a uszczelki koło klosza śmierdzą
2-wyeliminowanie zakłóceń nie jest możliwe / łatwe - zakłócenia idą po przewodach zasilania oraz "wychodzą" z samych lamp. Ekranowanie cewki conieco pomoże ale niewiele, to samo filtry na zasilaniu. Walczyłem z takimi lampami parę miesięcy (mając je u siebie w aucie) i zrezygnowałem - nie warto
3-jasność tych lamp jest dobra, ale w porównaniu do markowych sprzętów nie ma za bardzo co porównywać
1-dobrze zamontowane diody w które idzie zazwyczaj od 320 do 400 mA (zależnie od VF diody) nagrzewają radiator lampy do 50 st w ~ 20 minut, po godzinie nie da się ich wziąć lampy do ręki a uszczelki koło klosza śmierdzą
2-wyeliminowanie zakłóceń nie jest możliwe / łatwe - zakłócenia idą po przewodach zasilania oraz "wychodzą" z samych lamp. Ekranowanie cewki conieco pomoże ale niewiele, to samo filtry na zasilaniu. Walczyłem z takimi lampami parę miesięcy (mając je u siebie w aucie) i zrezygnowałem - nie warto
3-jasność tych lamp jest dobra, ale w porównaniu do markowych sprzętów nie ma za bardzo co porównywać
ILPT