Wstępny projekcik lampki rowerowej wersja 2

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
Aphi
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 27 sty 2008, 14:01
Lokalizacja: Kobiernice

Wstępny projekcik lampki rowerowej wersja 2

Post autor: Aphi »

Postanowiłem zbudować sobie lampkę do roweru. Ponieważ nie przepadam za konstrukcjami 3 rurkowymi (głównie przez wagę) zdecydowałem się na 1 diodę Seul P7, optyka to kolimator 15° a zasilane ma to być przez sterownik Flagiusza wstępnie dwoma ogniwami 18650 połączonymi równolegle.

Ponieważ trochę naczytałem się o mocnym nagrzewaniu P7 chciałbym prosić o opinię czy konstrukcja pokazana na poniższym szkicu poradzi sobie z tym ciepłem (maksymalny prąd jaki chce uzyskać ze sterownika to 2.8A, ale pewnie częściej będę jeździł przy trybie ustawionym na niższy prąd).

Drugą kwestią która mnie interesuje, to czy mogę tak skręcić ze sobą korpus (stop aluminium pewnie 7075), nie uszkodzę w ten sposób diody?

Dioda będzie przykręcona do miedzianego radiatora wpasowanego stożkowo w tylnią część korpusu.
ObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony niedziela 19 paź 2008, 17:34 przez Aphi, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Aphi
Awatar użytkownika
Steff.k
Posty: 401
Rejestracja: niedziela 06 sty 2008, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Steff.k »

Imho to jest stanowczo za mało jak na 2.8 A. Myśle że 2 A wytrzyma spokojnie, ale przy większej ilości prądu w diodzie, będzie tam niezły kocioł. Co do samej konstrukcji to jest w porządku tylko może trochę ją powiększ.
Awatar użytkownika
Aphi
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 27 sty 2008, 14:01
Lokalizacja: Kobiernice

Post autor: Aphi »

Steff.k pisze:Imho to jest stanowczo za mało jak na 2.8 A. Myśle że 2 A wytrzyma spokojnie, ale przy większej ilości prądu w diodzie, będzie tam niezły kocioł.
:sad: tego się obawiałem :cry:

Ponieważ na chwilę obecną mam już wszystko co potrzebuje do projektu oprócz drivera muszę się w końcu zdecydować z jakim max prądem zamówić :???:
Mimo Twoich ostrzeżeń nadal mam ochotę na 2.8A.
Jeden z trybów mógłby być na max i włączany byłby tylko na krótką chwilę, a na codzień (a raczej na noc) miałbym ustawiony niższy tryb.

Tak przy okazji i OT to brakuje mi takiej możliwości w tym driverze by jakimś mikrostycznikiem wymusić max prąd na czas jego wciśnięcia, bez wpływu na aktualnie wybrany tryb. Było by to idealne na rower by przyświecić sobie chwilowo na dalszą odległość.

Steff.k pisze:Co do samej konstrukcji to jest w porządku tylko może trochę ją powiększ.
Powiększyć ? W jakim sensie?
Lampka ma być mocowana nad kołem i fajnie by była jak najlżejsza. A i ja wolałbym coś małego i dyskretnego z wyglądu (czytaj: mały ale wariat :wink: )
Pozdrawiam
Aphi
Awatar użytkownika
Steff.k
Posty: 401
Rejestracja: niedziela 06 sty 2008, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Steff.k »

Napisz jeszcze do jakiego roweru będziesz ją montował szosa/mtb/treking.
Prawdę mówiąc przy 2 A jest światła wystarczająco do szybkiej jazdy w lesie, na asfalcie to już pełen wypass.
Co do montowania to im niżej lampka jest zamontowana tym gorzej oświetla zagłębienia terenu, ale lepiej radzi sobie z mgłą. Natomiast im wyżej zamontowana to lepiej oświetla drogę, ale we mgle jest "biała ściana" :neutral: .

Odnośnie tego BOOST'a na którym się zastanawiasz to nie jest tak pięknie. Oko momentalnie się przyzwyczaja do większej ilości światła i jak zmniejszysz tryb to jest ciemno jak u afroamerykaniana w ... :wink: . Takie są moje spostrzeżenia z nocnej jazdy po polach i lasach :twisted: :twisted: :twisted:


Co do powiększenia to miałem na myśli trochę więcej materiału w okolicach gwintów między obiema częściami obudowy - dla lepszego rozprowadzania ciepła i bardziej gęste i wyższe żeberka dla lepszego oddawania ciepła do otoczenia.

Soczewka o ta co ostatnio na alledrogo była?? Też mam taką tylko że z dodatkowym dyfuzorem , czeka sobie :twisted:.
Awatar użytkownika
Aphi
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 27 sty 2008, 14:01
Lokalizacja: Kobiernice

Wstępny projekcik lampki rowerowej - wersja 2.0 ;-)

Post autor: Aphi »

Steff.k pisze:Napisz jeszcze do jakiego roweru będziesz ją montował szosa/mtb/treking.
Rower to treking, który obecnie w większości jeździ po asfalcie, gdzie lampka kellys z chyba 5-cioma diodami wystarczała, ale po jeździe w terenie była tragedia.
Steff.k pisze:Co do montowania to im niżej lampka jest zamontowana tym gorzej oświetla zagłębienia terenu, ale lepiej radzi sobie z mgłą.
Na kierownicy mam mało miejsca, a i mam ją chyba powyżej 90cm a zdaje się, że wg przepisów lampka nie powinna być tak wysoko zamontowana.
Steff.k pisze:Oko momentalnie się przyzwyczaja do większej ilości światła i jak zmniejszysz tryb to jest ciemno jak u afroamerykaniana w ...
Logicznie myśląc to masz całkowitą rację, ale może nie jest aż tak afroamerykańsko. W końcu jak jadę w nocy samochodem to chwilowe doświetlenie drogi długimi bardzo mi pomaga.
Steff.k pisze:Co do powiększenia to miałem na myśli trochę więcej materiału w okolicach gwintów między obiema częściami obudowy - dla lepszego rozprowadzania ciepła i bardziej gęste i wyższe żeberka dla lepszego oddawania ciepła do otoczenia.
OK. Korpus muszę jeszcze dobrze przemyśleć i przekonstruować.
Steff.k pisze:Soczewka o ta co ostatnio na alledrogo była?? Też mam taką tylko że z dodatkowym dyfuzorem , czeka sobie :twisted:.
Tak, dokładnie to ta z dyfuzorem. Niestety troszkę będzie trzeba ją dopiłować by pasowała do diody na radiatorze.




[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 5:09 pm ]
Ponieważ mam już wszystkie podzespoły, nadszedł najwyższy czas by zrobić body.

Po sugestiach, które napisał Steff.k wprowadziłem "małe" zmiany, które mam nadzieje pozwolą na odpowiednie odprowadzenie ciepła z diody P7 dostającej 2.5A.

Proszę o krytykę co jest jeszcze nie tak:

ObrazekObrazekObrazek
Pozdrawiam
Aphi
ODPOWIEDZ