Convoy M1

czyli nasze opinie, odczucia i wnioski o światełkach
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

Chyba najlepszym wyjście było by zastosowanie sprężonych gazów technicznych, chociażby azotu czy co2, tylko trzeba mieć dojście bo zakup reduktora i butli na parę czyszczeń raczej nieekonomiczne będzie...

Co do powietrza z kompresora: nawet zastosowanie odwadniacza ziębniczego sprawia że czasem wilgoć zostaje, o oleju nawet nie wspominam już :/
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Można znajomego nurka poprosić. Gazy oddechowe ładowane do butli są suche.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
pralat
Posty: 413
Rejestracja: piątek 16 kwie 2010, 12:27
Lokalizacja: Opole

Post autor: pralat »

Uwagę małą mam odnoście Convoy'a M2 co prawda, ale jest on podobny do M1.
Mam też od niedawna Roche F8, która droższa od M2 i wygląda na fajniej wykonaną. Fabrycznie jednak odprowadzanie ciepła jest znacznie lepsze w Convoy'u. Nie robiłem pomiarów, ale sprawdzając na dotyk po kilku minutach działania na maksa, Convoy jest bardzo ciepły, a Roche się dopiero nagrzewa. Oczywiście porównuję identyczne wersje, tj. XM-L ze sterownikiem 2.8 A.
Awatar użytkownika
alienth
Posty: 270
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: alienth »

Robiłem jakiś czas temu pomiary odprowadzenia ciepła na Convoy M1.
Zapraszam do lektury tego wątku.
Moje sterowniki:
AHE+ v1
KHE
v201 / v211
fiddo84
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 21 maja 2013, 13:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fiddo84 »

Panowie doradźcie w wyborze.
Wciąż nie mogę zdecydować pomiędzy m1 ~19,5$ a m2 ~22,5$ a czas leci, szczególnie, że cena dolara w miarę dobra.
Obydwie na xm-l u2-1b, gdyż ponoć jest jaśniejsza od z tintem 3c.

Dziwna kwestia: m1 przy 2.8A ma 900lm a m2 700lm, czyżby pomyłka? Według wykresu 2.8a daje dokładnie 900lm.

M1 900lm
M2 2.8A 700lm

Latarka wyłącznie na rower, z tego powodu i ceny moje wahania.

Czy warto dopłacać 10zł do m2 (ceny z fasttech)

Dla mnie na korzyść m1:
większa główka->lepsze odprowadzanie ciepła.

na korzyść M2:
Wąska główka->znacznie bardziej atrakcyjny wygląd z metalowym wykończeniem, lepiej pasuje do roweru, gdyż jest węższa

Na zagranicznych forach polecają bardziej M1 ze względu na właśnie odprowadzane ciepło i koniecznie na 2.8a, bo ilość światła jest naprawdę duża.
Ponoć na 2.1a
m1 po 10 minutach 45stopni C
m2 po 10 minutach 49stopni C
Temp na 2.8a w poście kolegi wyżej są już dużo wyższe.

2.8 to więcej światła:-) ale krótszy czas pracy i tu kolejny dylemat:

Latarka głównie do jazdy rowerem czyli zależałoby mi na czasie świecenia.
Nie lepiej wybrać 2.1a na 6xAMC, żeby osiągnąć dłuższe czasy pracy?
Czy też różnica w ilości światła jest tak duża, że warto kupić 8xAMC a różnica w czasie pracy niewielka?

Dostępne tryby 100-40-5 lub 100-40-5-strobo-sos
Wiadomo, że lepsze byłoby 100-60-25-3, wtedy brałbym 2.8 na pewno.
Sterownik grega 1.1 to 40zł czyli 2/3 latarki, lutownicy nie posiadam jak i jakiegokolwiek doświadczenia z latarkami.

Co do baterii, uchwytu i ładowarki:
Baterie Samsung 2600mAh ~8,56$ lub od woytasa lecz koszt wyjdzie jedynie 10 zł mniej za dwie baterie 2.2Ah.
Uchwyt 360 ~1,80$
Ładowarka ~2,80$

Jedną baterię zamierzam opchnąć na allegro żeby zmieścić się w budżecie poniżej 100zł.

Wyraźcie opinie bo głowa już mi pęka.
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Hmm.

Różnice niewielkie, tak, ze trudno coś polecić, obie podobne. te 700, czy 900lm to bym brał z przymrużeniem oka, nie mówię, że zawyżane, ale raczej przybliżane, jak się im napisało, tak zostało, a jakie tam na prawdę są diody, to ja nie wiem. Pozostaje wierzyć, ze jest to co piszą... ;)

Ktoś gdzieś (ale chyba w tym wątku) pisał, czy M1, czy M2 ma szerszą wiązkę światłą, szersza na rower moim zdaniem lepsza, no i właśnie w tej kwestii ktoś którąś z nich polecał, ale nie pamiętam którą :( przeszukaj, ;)

Posiadanie mniej niż dwóch ogniw jest ... dziwne, najlepiej mieć co najmniej dwa, jedno rozładować do końca i wtedy wymieniać, a nie ciągle doładowywać, niby LiIony tak źle jak Niklowe aku nie reagują na doładowywanie nierozładowanych, no ale chyba lepiej rozładowywać do końca i dopiero wymieniać. - mniej cykli ładowania.

Poza tym, nieraz się zapomni doładować i trzeba mieć na co wymienić. Wiele różnych sprzętów na różne akumulatorki mam i nie wyobrażam sobie nie mieć do każdego zapasowego zestawu aku... (Kiedyś tak bywało i bardzo dużo nerwów mnie to kosztowało - np aparat przestaje fotografować bo zapomniałem stan aku sprawdzić... )

Teraz jedno sprzedasz, a za pół roku będziesz dokupywał (znowu Koszty Wysyłki, albo z chin. ;) )

Różnicę w świeceniu masz: trochę jaśniej. (wyobraź sobie że masz w pokoju włączoną jedną 40W żarówkę i włączasz drugą - no trochę jaśniej), tymczasem czas pracy połowę krótszy. Kolega w weekend zamawiał sobie na rower Convoy s2, ale z prądem 1,4A, bo stwierdził, że i tak będzie jaśniej niż jego czołówka (Myo RXP) i tyle mu wystarcza, a czas dłuższy :) i niskie tryby niższe też.

Gdyby ten sterownik był tak programowany jak sterownik Grega, to bym polecał brać 2,8A, a jeżeli jest jak jest (100%, 40%, 5%), to polecam 2,1A najwyżej.

Choć zaznaczam jeszcze raz, to są drobiazgi i jaką byś nie wziął, to będziesz zadowolony.

-DOPISEK-

Tak, ze nie polecam pozbywania się jednej baterii, jak już to kup tańszą latarkę, żeby zmniejszyć koszty, a aku lepiej mieć co najmniej dwie sztuki (chyba, że masz już jakieś inne). (Jeżeli wybór tańszych z Mx to za drogo by mieć dwa aku, to S2 jest tańsza ;) - i lżejsza ;) )

[ Dodano: 21 Maj 2013, 17:52 ]
fiddo84 pisze: Ładowarka
Ta ładowarka ma wtyczkę amerykańską.

Z europejską jest np ta:
https://www.fasttech.com/p/1080400
Awatar użytkownika
pralat
Posty: 413
Rejestracja: piątek 16 kwie 2010, 12:27
Lokalizacja: Opole

Post autor: pralat »

Brałbym M2, mam i mogę powiedzieć, że jest naprawdę fajna. Co do wersji 2.1A czy 2.8A, to jak w swojej 2.8A ustawiłem testowo tryby 75% i 100%, to różnica nie jest wyraźnie widoczna. Przy takiej jasności trudno już zaobserwować znaczący przyrost mocy. Jednak kupić możesz wersję 8*AMC - jeżeli uznasz, że jest za ciepło lub za dużo "je" prądu, możesz odczepić 2*AMC (jak nie masz lutownicy, możesz je zwyczajnie zniszczyć).
simon-u
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2012, 11:21
Lokalizacja: Klb

Post autor: simon-u »

A różnica między 2.1 a 2.8 będzie raczej taka, jak do świecącej żarówki 100W uruchomić kolejną 25W :D
Ja na tą chwilę wybrałem dla siebie S2(2.1A), a jest moim faworytem od długiego czasu.
Awatar użytkownika
Wojto
Posty: 718
Rejestracja: sobota 19 sty 2013, 23:04
Lokalizacja: Mcz

Post autor: Wojto »

To ja też sie wypowiem :)
Osobiście posiadam Convoy M1 2.8A z diodą T6 3C
Jeśli miałbym kupić drugą na rower to bym wziął jakąś co świeci szerzej czyli Convoy M2 lub S3
przy 2.8A bym jeździł na średnim trybie - świeci bardzo jasno (ma sie wrażenie jakby to było 70% mocy :D) wystarcza do komfortowej jazdy, po włączeniu trybu maksymalnego przyrost światła nie jest wart dwukrotnie większego poboru ( chyba z 1.4A do 2.8A) w dodatku latarka się szybko grzeje. Wersja 2.1 A wydaje sie dobra na rower do jazdy na wysokim trybie przy ciepłej pogodzie
Radzę wybrać tint 3C oraz popatrzyć na forum jak świeci wersja M2 oraz S3, moim zdaniem wersje prosto z chin z trybami 5-45-100 spokojnie wystarczą. Jak za tą cenę (a nawet przy znacznie wyższych) to nic lepszego nie ma
fiddo84
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 21 maja 2013, 13:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fiddo84 »

Witam,

dziękuję za uwagi.
Jeśli chodzi o ładowarkę, to mam mnóstwo przejściówek a ta na wtyczke us jest o połowę tańsza od eu. Mimo to dziękuję, że poświęciłeś swój czas i zerknąłeś, ponieważ sam się nie znam na 100% (chociaż dużo się nauczyłem teorii z tego forum, dużo czytając) ale chyba ta samsungi 2600mAh powinna dać radę naładować do pełnej pojemności.
Co co baterii to planowałem dokupić jako backup znacznie tańsze ogniwa na forum. Wysyłka jest za free w FT.

Latarki Convoy ponoć są dosyć dobrze wykonane i za bardzo nie mamy wyjścia jak wierzyć w podane specyfikacje.
Ogólnie na zdjęciach promień światłą rzeczywiście lepiej pasuje do jazdy rowerem w M2(szczerze to znacznie bardziej podoba mi się właśnie m2), ale z czego wynika, że M1 jest tak chwalona za odprowadzanie ciepła? Czy ten większy radiator rzeczywiście jest aż tak skuteczny?
M2 bliżej jest kształtem do s2/s3 która przy tak mocnym świeceniu zagrzałaby się pewnie do czerwoności.

Prawdopodobnie 80% czasu latarki będę używał na low 5% co daje około 45 lumenów.
Kolego Pralat skoro posiadasz tą latareczkę, która tak bardzo mi się podoba to jeszcze dopytam kilka rzeczy, mianowicie:
1.Jak jest z ilością światła na low i czy długość świecenia w tym trybie jest znacznie dłuższa np 20godzin?
Z obliczeń moich wynika, że wersja 2.1 da 35 lumenów czyli trochę mniej.

2.Jak długo świeci latareczka na 100% na ogniwie które posiadasz i czy da się ją utrzymać w dłoni?
3.Czy trudno byłoby dostać się do tych AMC i je usunąć?
4.Jak zrobiłeś tryb 75%, czyżbyś posiadał sterownik grega.

Tak długo konstruowałem posta, że napisaliście dwa w tym czasie:-).

Tak jak napisaliście to będę używał trybu 40% tylko w ciemności, żeby nie razić bardzo jednak dobrze jest zachować ten zasób mocy a i te 5% świeciłoby pewnie trochę fajniej przy 8xamc.

Co do tintu 3c to jest to naturalna biel, ponoć u2 daje mocniejsze zimne światło.
Widziałem gdzieś zdjęcie porównawcze i rzeczywiście więcej widać było na us.
Nie wiem czy nie mijam się z prawdą?


Dzięki waszym podpowiedziom znacznie bliżej mi do m2...dużo pomogliście. Dziękuję
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

pralat pisze:Jednak kupić możesz wersję 8*AMC - jeżeli uznasz, że jest za ciepło lub za dużo "je" prądu, możesz odczepić 2*AMC (jak nie masz lutownicy, możesz je zwyczajnie zniszczyć).
Piękne :mrgreen:
Jak np. nie chcesz już żadnych trybów, procesor możesz zwyczajnie zniszczyć, albo cały driver ;)
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

pralat pisze:Jednak kupić możesz wersję 8*AMC - jeżeli uznasz, że jest za ciepło lub za dużo "je" prądu, możesz odczepić 2*AMC (jak nie masz lutownicy, możesz je zwyczajnie zniszczyć).
Rozumiem że to był żart ? :evil:
elektroda.pl
simon-u
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2012, 11:21
Lokalizacja: Klb

Post autor: simon-u »

:D
Kiedyś w '' Młodym Techchniku'' był taki dział:
''Pomysły genialne, zwariowane i takie sobie'' ...
Znajdę gdzieś porówanie spotów M1, M2 i S2?
Gdzieś mi się o oczy obiło, ale nie pamiętam gdzie.
Awatar użytkownika
Wojto
Posty: 718
Rejestracja: sobota 19 sty 2013, 23:04
Lokalizacja: Mcz

Post autor: Wojto »

fiddo84
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 21 maja 2013, 13:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fiddo84 »

Panowie ja tu na poważnie a wy sobie żarty robicie:-).
Nie mam lutownicy(jedynie jakąś starą ruską grubości pręta:-D), to inaczej nie ma szans -> no chyba, że jest to awykonalne?

A wracając do tematu to klina mi zapodaliście tym s2/s3. na jakim amperażu i diodzie Xm-l mógłbym zapomnieć o przesadnym grzaniu się latarki przy jeździe rowerem?

Sugerowałem się właśnie recenzją i zdjęciami z linka Wojto. Tam s2 dosyć marnie wypada w porównaniu z m1/m2, ale to mimo wszystko byłoby świetne rozwiązanie na rower ze względu na czas świecenia jak i tryby.
Ponadto mógłbym naprawdę częściej używać 100% bo to pewnie 50% m1/m2, ewentualnie 40%, żeby zaoszczędzić baterię.

Szkoda, że wcześniej nie pomyślałem o takiej latareczce...była noc muzeów i ciemności całkowite. Ale za rok;-)
ODPOWIEDZ