W moim HIDzie pęknięta osłonka ceramiczna powoduje przeskok iskry który dośc groźnie brzmi , można się wystraszyć .Lampa rozpala się normalnie ale po pewnym czasie słychać zgrzyt .
sebeq
Palnik ksenonowy - po co jest ceramiczna osłonka?
Napięcie pracy typowego HIDa to kilkadziesiąt woltów, ale przy zapłonie niezbędna jest paczka impulsów wysokiego napięcia. Najwyższe napięcie jest niezbędne wtedy, gdy odpalasz gorącą lampę - ciśnienie w jarzniku wymaga radykalnego wzrostu napięcia, do 20-30kV, a nawet więcej. Profesjonalne lampy do zapłonu na gorąco (hot restrike) są projektowane pod tym kątem od samego początku i przeważnie są dwustronnie trzonkowane. Niestety samochodowy HID jest dość nietypową lampą, bo przy trzonku i doprowadzeniach przewody od elektrod lampy są bardzo blisko. Są to konsekwencje ograniczeń konstrukcyjnych związanych z miejscem eksploatacji. Największym problemem jest łuk okrężny, gdy układ zapłonowy "przestrzeli" nie tyle jarznik, co atmosferę w zewnętrznym balonie lampy, obok jarznika. Może to się zdarzyć przy pogorszonej próżni. Skutkiem są upalone doprowadzenia.
Korzystałem przez pewien czas z samochodowego HIDa zmodyfikowanego na dwustronnie trzonkowany (odcięte doprowadzenie i przesunięte na większą odległość), by precyzyjnie pozycjonować łuk w ognisku reflektora. Wtedy mimo braku tej izolacji nic nie strzelało.
Korzystałem przez pewien czas z samochodowego HIDa zmodyfikowanego na dwustronnie trzonkowany (odcięte doprowadzenie i przesunięte na większą odległość), by precyzyjnie pozycjonować łuk w ognisku reflektora. Wtedy mimo braku tej izolacji nic nie strzelało.