Zestaw lampek rowerowych - Biedronka

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Ja za szczeniaka(13l) kupiłem sobie lampkę na 5 diodach za ponad 90zł i bardzo tych pieniążków żałuje dlatego że w wieku 18 lat za zapracowane już pieniądze kupiłem kupiłem Sigmę Cubelight na żarówce za 60 zł a za chwilę dokupiłem drugą bo mi się tak spodobała i dobrze świeciła. Miałem dzięki temu najlepiej oświetlony rower w mojej miejscowości :)

Rozumiem że niektórzy nie są zapalonymi rowerzystami albo ich nie stać na lepsze światełko ale trochę światła trzeba wygenerować żeby być chociaż widocznym i myślę że lampki z biedrony dają na pewno więcej światła niż niektóre 3 razem wzięte z targowiska że nawet ich w najciemniejszą noc nie widać :)

Tak że kto co woli. Jeden będzie zadowolony a drugiemu mało :)
simon-u
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2012, 11:21
Lokalizacja: Klb

Post autor: simon-u »

Oh my light :D
Solidne mocowanie tej lampki.
Z DX'a czy FASTTECH'u? :D
Po co lampki z biedronki, jak mamy diody w telefonach, co wielu osobom wystarcza.
sebekfireman
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 12:08
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: sebekfireman »

sirgregs pisze: Nie każdy potrzebuje na przejażdżkę rowerem minimum 1000 lumenów.

Myślę że dla zapalonych rowerzystów pozostanie w domu nie wchodzi w grę a biedronkowe lampki spełnią oczekiwania conajmniej 99% z nich.
Dokładnie. Światło z tej lampki 4LEDowej jest wystarczające do bezpiecznego poruszania się na rowerze w ciemnościach z normalnymi prędkościami przelotowymi.
Wczoraj robiłem test terenowy i do prędkości około 35 km/h można spokojnie śmigać w terenie z tą lampką. Powyżej tej prędkości już trochę brakuje oświetlenia dalszej drogi.
ElSor pisze: Nie wiem jak bardzo lubicie jazdę rowerem z takim światłem ale chyba wolałbym zostać w domu niż psuć sobie wzrok i zdrowie.
A widzisz... a ja wolę mimo wszystko jeździć i moje oczy mają się dobrze (w sumie nie bardzo wiem co ma lampka do psucia wzroku) i zdrowie też nie ucierpiało mimo wielu tysięcy kilometrów przebytych w nocy z takimi "marnymi" lampkami.
ElSor pisze: Absolutnie nie polecę, co chyba oczywiste. Wolę rozwiązanie typu ręczna latarka na XM-Lu + mocowanie na kierownicę i takie każdemu polecę.
Jaki czas świecenia ma ta latarka na XM-Lu na aku 3 AAA lub AA? Podjerzewam że całonocnego jeżdżenia rowerem nie przetrwa. Doładowywanie aku co kilka dni też mi się nie uśmiecha.
ElSor pisze: Ale chyba też tylko 99% tych co kupili i sam rower w biedronce. Nawet do takiego zabytku jak na foto ludzie mocują coś mocniejszego niż biedronkowe lampki rowerowe za 15zł:
To się nazywa przerost formy nad treścią!
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

sebekfireman pisze:
sirgregs pisze: Nie każdy potrzebuje na przejażdżkę rowerem minimum 1000 lumenów.

Myślę że dla zapalonych rowerzystów pozostanie w domu nie wchodzi w grę a biedronkowe lampki spełnią oczekiwania conajmniej 99% z nich.
Dokładnie. Światło z tej lampki 4LEDowej jest wystarczające do bezpiecznego poruszania się na rowerze w ciemnościach z normalnymi prędkościami przelotowymi.
Wczoraj robiłem test terenowy i do prędkości około 35 km/h można spokojnie śmigać w terenie z tą lampką. Powyżej tej prędkości już trochę brakuje oświetlenia dalszej drogi.
Jest niemożliwością żebyś jechał w pełnym mroku w terenie na 4 diodach 5mm do tego przy 35km/h, no chyba że świecił księżyc a tern to otwarte płaskie pole. Tak samo jak kubaswiatelka miałem kiedyś Sigmę Cubelight na żarówce i wystarczała tylko w mieście albo właśnie otwartym polu przy księżycu bo światła to było tak z 60lm wiec mówienie że 4x5mm zagwarantuje wystarczające oświetlenie to moim zdaniem bronienie swojej racji pomimo że tak nie jest. A trudno jest się przyznać do błędu :wink:

sebekfireman pisze:
ElSor pisze: Absolutnie nie polecę, co chyba oczywiste. Wolę rozwiązanie typu ręczna latarka na XM-Lu + mocowanie na kierownicę i takie każdemu polecę.
Jaki czas świecenia ma ta latarka na XM-Lu na aku 3 AAA lub AA? Podjerzewam że całonocnego jeżdżenia rowerem nie przetrwa. Doładowywanie aku co kilka dni też mi się nie uśmiecha.
Czas świecie zależy od pojemności akku. i prądu, powiedzmy że puścisz latarkę na 50% z 2,8A to przy NCR 3100 spokojnie 2h poświecisz, takie światło jest wystarczające i w moim odczuciu minimalne żeby widzieć być widzianym i mieć komfort.
Pchanie baterii AAA/AA do XM-L do głupota bo nie radzą sobie z dostarczeniem takiej ilości energii przez co błyskawicznie "siadają". A zabranie dodatkowego Li-Ion-a nie zajmuje jakoś ogromnie dużo miejsca w kieszeni.
A ładowanie no cóż po to człowiek wynalazł akumulatorki żeby je ładować i oszczędzać środowisko ;)
sebekfireman pisze:
ElSor pisze: Ale chyba też tylko 99% tych co kupili i sam rower w biedronce. Nawet do takiego zabytku jak na foto ludzie mocują coś mocniejszego niż biedronkowe lampki rowerowe za 15zł:
To się nazywa przerost formy nad treścią!
To się raczej nazywa bezpieczeństwo i komfort jazdy, przerost formy nad treścią to kupowanie chińskiej latarki z nadrukowaną marką firmy za 300zł podczas gdy bez loga kosztuje pewnie w okolicach 20$ np. MacTronic Bike Pro NOISE 500 :zabawa:
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
sebekfireman
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 12:08
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: sebekfireman »

Rysiu_01_92 pisze: Jest niemożliwością żebyś jechał w pełnym mroku w terenie na 4 diodach 5mm do tego przy 35km/h, no chyba że świecił księżyc a tern to otwarte płaskie pole. Tak samo jak kubaswiatelka miałem kiedyś Sigmę Cubelight na żarówce i wystarczała tylko w mieście albo właśnie otwartym polu przy księżycu bo światła to było tak z 60lm wiec mówienie że 4x5mm zagwarantuje wystarczające oświetlenie to moim zdaniem bronienie swojej racji pomimo że tak nie jest. A trudno jest się przyznać do błędu
To coś nie tak z waszymi oczami chyba jest.
Z przyjemnością nagrałbym Tobie film żebyś widział, że jest to możliwe, ale niestety nie mam kamery, która dobrze nagrywa w słabych warunkach oświetleniowych.
Do jakiego błędu mam się przyznawać? Jestem przecież bardzo zadowolony z tej lampki i nie zamierzam jej wymieniać, gdyż jej światło mi wystarcza do mojej jazdy nocnej za miastem, a powyżej 35 km/h rzadko kiedy udaje mi się rozpędzić rowerem - jak będą warunki to mogę sobie w nocy to odpuścić.
Czas świecie zależy od pojemności akku. i prądu, powiedzmy że puścisz latarkę na 50% z 2,8A do przy NCR 3100 spokojnie 2h poświecisz, takie światło jest wystarczające i w moim odczuciu minimalne żeby widzieć być widzianym i mieć komfort.
....
A zabranie dodatkowego Li-Ion-a nie zajmuje jakoś ogromnie dużo miejsca w kieszeni.
Hehe - 2 godziny :) Co to są dwie godziny - to jedna przejażdżka rowerem po najbliższej okolicy, a jak całą noc nieraz jeżdżę to przez 7 godzin światła potrzebuję.
To się raczej nazywa bezpieczeństwo i komfort jazdy, przerost formy nad treścią to kupowanie chińskiej latarki z nadrukowaną marką firmy za 300zł podczas gdy bez loga kosztuje pewnie w okolicach 20$ np. MacTronic Bike Pro NOISE 500
Bezpieczeństwo tak samo zapewni Tobie ta lampka biedronkowa - kierowca zauważa ją z kilkuset metrów i masz pewność że będzie świeciła przez kilkadziesiąt godzin. Komfort jazdy z silniejszą lampką będzie na pewno większy, tylko na co oświetlanie drogi 50-200 metrów przed Tobą przy średniej prędkości 20-25 km/h? Przy takich prędkościach najważniejsze jest do 15-20 metrów przed Tobą.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

sebekfireman pisze:Z przyjemnością nagrałbym Tobie film żebyś widział, że jest to możliwe, ale niestety nie mam kamery, która dobrze nagrywa w słabych warunkach oświetleniowych.
I wszystko na temat.
Ap ropo czasu świecenia mi tam starczy 1/4 a nawet 1/5 mocy XM-La do komfortowej normalnej jazdy co przekłada się na 4-5h świecenia a przy tym jest min 10x więcej światła aniżeli z tytułowej lampki.
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

sebekfireman pisze: To coś nie tak z waszymi oczami chyba jest.
Z przyjemnością nagrałbym Tobie film żebyś widział, że jest to możliwe, ale niestety nie mam kamery, która dobrze nagrywa w słabych warunkach oświetleniowych.
Do jakiego błędu mam się przyznawać? Jestem przecież bardzo zadowolony z tej lampki i nie zamierzam jej wymieniać, gdyż jej światło mi wystarcza do mojej jazdy nocnej za miastem, a powyżej 35 km/h rzadko kiedy udaje mi się rozpędzić rowerem - jak będą warunki to mogę sobie w nocy to odpuścić.
Jeśli Ci odpowiada takie światło to ja nic nie mówię są gusta i guściki. Mam prośbę zrób zdjęcie jak to świeci przy ISO 200 F/3,5 2S światło dzienne, na białej ścianie tak z 1,5-2m, to będę miał porównanie i inni też :wink:

sebekfireman pisze: Hehe - 2 godziny :) Co to są dwie godziny - to jedna przejażdżka rowerem po najbliższej okolicy, a jak całą noc nieraz jeżdżę to przez 7 godzin światła potrzebuję.
7 godzin w nocy no ładnie, jakaś praca naukowa związana z życiem nietoperzy? :o
Nawet jak coś to problemu nie widzę 3 akku. do kieszeni i jazda :mrgreen:

sebekfireman pisze: Bezpieczeństwo tak samo zapewni Tobie ta lampka biedronkowa - kierowca zauważa ją z kilkuset metrów i masz pewność że będzie świeciła przez kilkadziesiąt godzin. Komfort jazdy z silniejszą lampką będzie na pewno większy, tylko na co oświetlanie drogi 50-200 metrów przed Tobą przy średniej prędkości 20-25 km/h? Przy takich prędkościach najważniejsze jest do 15-20 metrów przed Tobą.

Z tym zauważaniem to nie tak do końca kierowcy wymuszają pierwszeństwo bardzo często nawet jak ma się coś mocniejszego dlatego gdy dojeżdżam do miejsc gdzie mi się to często przytrafiało odpalam ile tylko mam bo w tedy jest ściana światła i wygląda jak tir a auta tylko drą o asfalt a potem zdziwione że rower a jak taki delikwent jeszcze ma jakieś ale to nie mam wyrzutów sumienia i oświetlam mu kufer dopóki nie ucieknie :twisted:

A kto tu mówi o oświetlaniu czegokolwiek z 200m, ma ustawione tak żeby centrum mieć od 10 do 20 metra przed kołem i na równi ważne jest dla mnie oświetlanie tego co mam po bokach bo to lis wyskoczy to kamień albo korzeń albo pobocze tak tragiczne że idzie się zabić ;)
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Polek
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2012, 18:21
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Polek »

@sebekfireman Jeśli dajesz radę jeździć po lesie w nocy 7h z prędkością przelotową 30kmph+ to niezły z Ciebie kozak, albo masz wyasfaltowany las... (btw. 7h ze średnią chociażby 25kmph to jakieś 175km, hahaha) Jak się w nocy zepniemy, to w 3h (ale z nas lamusy) zrobimy spokojnie jakieś 60km po lesie i jakies 40km po "singlu" w lesie. Nie wiem czy tacy jesteśmy kiepscy, czy o co chodzi...

Jak pisałem, sam mając na kierownicy C8 na XM-l i 2.5A w nią + 501b na XM-l i też 2.5A w nią, czuje się przy 35kmph względnie dobrze:) Poza tym, mam w zapasie zawsze co najmniej dwie sztuki AKU, które w trybach medium ciągną jakieś 3h, więc nie ma problemu.

Co do "mocy" tej lampki z biedy/lidla, to noszę samoróbkę wielkości połowy długopisu przy kluczach, na jednej diodzie mocy (chinol) i mam z niej zapewne ponad 2x tyle światła co Ty (500mA+ w diodę), i wg mnie nadaje się co najwyżej żeby dojechać 15kmph po chodniku do domu, albo na spacerek. Ale... co kto lubi;)

Jesteś z Gniezna, Poznań niedaleko, zapraszam, możemy się umówić gdzieś w połowie drogi, w nocy i się przekonamy jak jeździsz, i czy mnie przetargasz, zobaczysz też co znaczy 35kmph w lesie i ile wtedy potrzeba światła :)



@Calineczka, ja kiedyś miałem podjechać,popatrzeć na Twoje świecidełka... skleroza nie boli niby... ;)
sebekfireman
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 12:08
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: sebekfireman »

Rysiu_01_92 pisze: Jeśli Ci odpowiada takie światło to ja nic nie mówię są gusta i guściki. Mam prośbę zrób zdjęcie jak to świeci przy ISO 200 F/3,5 2S światło dzienne, na białej ścianie tak z 1,5-2m, to będę miał porównanie i inni też :wink:
Proszę bardzo. Zrobione wg zaleceń. Większej białej ściany nie wynajdę :P
Obrazek
7 godzin w nocy no ładnie, jakaś praca naukowa związana z życiem nietoperzy?
Nie - po prostu lubię sobie nieraz pojeździć od zachodu do wschodu, albo po prostu takie długie trasy są że wymagają jazdy przez całą noc i pół dnia.
Nawet jak coś to problemu nie widzę 3 akku. do kieszeni i jazda
Tylko najpierw trochę trzeba wydać na te ogniwa. Te co polecałeś widzę że są za ponad 30 zł/sztuka.
polek pisze: Jeśli dajesz radę jeździć po lesie w nocy 7h z prędkością przelotową 30kmph+ to niezły z Ciebie kozak, albo masz wyasfaltowany las...
Gdzie ja coś pisałem że ze średnią 30 km/h po lesie jeżdżę? Pisałem o 35 km/h, ale to dotyczyło prędkości na krótkim odcinku, a nie prędkości średniej.
(btw. 7h ze średnią chociażby 25kmph to jakieś 175km, hahaha)
Zgadza się. Ale że jak? Nie da się tyle na rowerze przejechać?
Jesteś z Gniezna, Poznań niedaleko, zapraszam, możemy się umówić gdzieś w połowie drogi, w nocy i się przekonamy jak jeździsz, i czy mnie przetargasz, zobaczysz też co znaczy 35kmph w lesie i ile wtedy potrzeba światła
Nie ma problemu - można się kiedyś zgadać.
Ostatnio zmieniony środa 15 maja 2013, 15:10 przez sebekfireman, łącznie zmieniany 2 razy.
simon-u
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2012, 11:21
Lokalizacja: Klb

Post autor: simon-u »

W forumowym sklepiku kupisz ogniwa 2000mAh(realne) po 7zl/szt.
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

No dobra przyznaje że świeci mocniej niż zakładałem :razz:

Czy ja wiem czy takie drogie NCR 3100 21zł za sztukę sprzedawane w dwupaku i wysyłka za darmo :wink:
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Rysiu_01_92 pisze:Mam prośbę zrób zdjęcie jak to świeci przy ISO 200 F/3,5 2S światło dzienne, na białej ścianie tak z 1,5-2m, to będę miał porównanie i inni też :wink:
1 krówka przedstawiona wcześniej przeze mnie na zdjęciu:
Obrazek

2 L2P w trybie 10%:
Obrazek


Dane w EXIFie (F/3.5, ISO200, 2s) a dystans dokładnie 155cm

Rysiu_01_92 pisze:No dobra przyznaje że świeci mocniej niż zakładałem :razz:
A to kolega świniaków nie miał nigdy? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

ElSor pisze:A to kolega świniaków nie miał nigdy? :mrgreen:
Wstyd przyznać że jeszcze się nie zalęgły :oops:

Wieczorem aż z ciekawości porównam z modułem doświetlającym mikro kamerę na 6x5mm.

Edit
Doświetlacz do mikro kamery
Obrazek
Ostatnio zmieniony środa 15 maja 2013, 23:04 przez Rysiu., łącznie zmieniany 1 raz.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Awatar użytkownika
sirgregs
Posty: 40
Rejestracja: środa 05 wrz 2012, 23:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sirgregs »

Panowie, o czym Wy dyskutujecie?

Proponuje przeczytać jeszcze raz pierwszy post w tym temacie a w szczególności:

"Warte swojej ceny. Wykonanie bardziej niż dobre.
Oczywiście jako oświetlenie pozycyjne. Jak na takie zastosowanie świecą nawet za jasno jak na mój gust (zawsze można skierować wiązkę światła bezpośrednio przed rower żeby nie oślepiać). Delikatna jazda po super ciemnym lesie też jak najbardziej możliwa."

A jak mijam klienta na ścieżce rowerowej z lampką np. na XM-Lu świecącą mi prosto w oczy to ...
Osobiście szanuję oczy innych i zapalam swoją F42 V2 XM-L 510lm WARM WHITE tylko wtedy jak nikogo nie ma w pobliżu. A w normalnym ruchu ulicznym i ścieżkowym doskonale daje radę HL-EL320 w trybie pulsacyjnym.

I jeszcze raz napiszę - te lampki na rower są ok.
A jak ktoś "widzi ciemność" to tylko HID ;-)
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Jeździłem na 4x diodka 5mm do pracy, jeden odcinek zadrzewiony i bez oświetlenia drogowego - dobiero musiałem sobie zapracować na XM-L... Da się, ale przy prędkościach przelotowych nawet 25km/h to przewidywanie drogi przed rowerem było jak wróżenie z fusów. Widoczność można określić na "O, to coś za 10 metrów wydaje się chyba być dziurą" .... To jest zupełne nieporozumienie i zagrożenie życia lub zdrowia i nikomu nie polecę 4 diod na rower. Nie żartujmy sobie.
w normalnym ruchu ulicznym i ścieżkowym doskonale daje radę HL-EL320 w trybie pulsacyjnym.
Nie mam miejsca na dwie lampki. Mam odpowiednie tryby w jednej :wink:
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
ODPOWIEDZ