Kompresor 12V samochodowy.

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Kompresor 12V samochodowy.

Post autor: Zbychur »

Znów mam problem tym razem z uruchomieniem kompresora samochodowego, fabrycznie podłączanego do gniazda zapalniczki. Chciałem go uruchomić z sieci za pomocą zasilacza 60W, tzn. 12V 5A ale to chyba za mało bo kompresor ledwo co tyka :neutral: , Pytanie jest jaki tam potrzeba prąd, żeby to ruszyło?

Tak wygląda, nigdzie nie pisze jaki ma być prąd wejściowy.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek 11 kwie 2013, 14:11 przez Zbychur, łącznie zmieniany 2 razy.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Kompresor 12V samochodowy.

Post autor: ptja »

Zbychur pisze:Pytanie jest jaki tam potrzeba prąd, żeby to ruszyło?
odpowiedź jest: podłączamy do akumulatora i mierzymy prąd :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Ok. Dzięki. To muszę czekać aż żona z drugiej zmiany wróci. Ciekawe czy udało by się uruchomić z zasilacza komputerowego ATX, tylko teraz które kable użyć <mysli>
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Rozleniwienie wiosenne Cię dopadło? :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/ATX
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

ptja, Dzięki, generalnie to elektryk, ze mnie żaden. :neutral: Przestudiuję to wieczorem.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Uważaj z amperomierzem, to może pociągnąć 15 - 20A

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

No to będę się bawił w elektronika :razz:
http://majsterkowo.pl/zasilacz-warsztatowy-ze-starego-zasilacza-atx/
teraz tylko na zakupy do elektronicznego po te rezystory i diody i mogę zaczynać psuć :mrgreen:
Awatar użytkownika
LightLover
Posty: 267
Rejestracja: sobota 16 maja 2009, 19:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LightLover »

Zbychur, możesz spróbować obciążyć linię 5V żarówką 12V o tak dobranej mocy, aby zasilacz trzymał napięcie pod obciążeniem.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

LightLover pisze:Zbychur, możesz spróbować obciążyć linię 5V żarówką 12V o tak dobranej mocy, aby zasilacz trzymał napięcie pod obciążeniem.
Taka samochodowa to będzie za duża co?
Awatar użytkownika
LightLover
Posty: 267
Rejestracja: sobota 16 maja 2009, 19:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LightLover »

Trzeba popróbować ;) U mnie najlepiej sprawdziła się P21/5W i podłączonymi dwoma włóknami.
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

Większość zasilaczy odpala na wbudowanym własnym wstępnym obciążeniu ;)
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Hiii.hiiiii..... Działa. Poszedłem trochę na skróty, jak to było w artykule z linku ale o tym później.

[ Dodano: 16 Kwiecień 2013, 00:00 ]
Jako obciążenia użyłem żarówki 12V 5W służącej normalnie do podświetlania tablicy rejestracyjnej. Będzie ona służyć później jako kontrolka oznajmiająca włączenie zasilacza (mam taki ładny klosz i zabuduję ją na górnej ściance zasilacza). Kompresorek śmiga jak szalony, pobór pradu to 5,25A, tyle pokazał mój budżetowy miernik. Teraz trzeba będzie się zająć kontrolerem obrotów wentylatora i jakoś estetycznie to wykończyć.
ODPOWIEDZ