Kompresor 12V samochodowy.
Kompresor 12V samochodowy.
Znów mam problem tym razem z uruchomieniem kompresora samochodowego, fabrycznie podłączanego do gniazda zapalniczki. Chciałem go uruchomić z sieci za pomocą zasilacza 60W, tzn. 12V 5A ale to chyba za mało bo kompresor ledwo co tyka , Pytanie jest jaki tam potrzeba prąd, żeby to ruszyło?
Tak wygląda, nigdzie nie pisze jaki ma być prąd wejściowy.
Tak wygląda, nigdzie nie pisze jaki ma być prąd wejściowy.
Ostatnio zmieniony czwartek 11 kwie 2013, 14:11 przez Zbychur, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Kompresor 12V samochodowy.
odpowiedź jest: podłączamy do akumulatora i mierzymy prądZbychur pisze:Pytanie jest jaki tam potrzeba prąd, żeby to ruszyło?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Rozleniwienie wiosenne Cię dopadło?
http://en.wikipedia.org/wiki/ATX
http://en.wikipedia.org/wiki/ATX
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
No to będę się bawił w elektronika
http://majsterkowo.pl/zasilacz-warsztatowy-ze-starego-zasilacza-atx/
teraz tylko na zakupy do elektronicznego po te rezystory i diody i mogę zaczynać psuć
http://majsterkowo.pl/zasilacz-warsztatowy-ze-starego-zasilacza-atx/
teraz tylko na zakupy do elektronicznego po te rezystory i diody i mogę zaczynać psuć
- LightLover
- Posty: 267
- Rejestracja: sobota 16 maja 2009, 19:31
- Lokalizacja: Warszawa
- LightLover
- Posty: 267
- Rejestracja: sobota 16 maja 2009, 19:31
- Lokalizacja: Warszawa
Hiii.hiiiii..... Działa. Poszedłem trochę na skróty, jak to było w artykule z linku ale o tym później.
[ Dodano: 16 Kwiecień 2013, 00:00 ]
Jako obciążenia użyłem żarówki 12V 5W służącej normalnie do podświetlania tablicy rejestracyjnej. Będzie ona służyć później jako kontrolka oznajmiająca włączenie zasilacza (mam taki ładny klosz i zabuduję ją na górnej ściance zasilacza). Kompresorek śmiga jak szalony, pobór pradu to 5,25A, tyle pokazał mój budżetowy miernik. Teraz trzeba będzie się zająć kontrolerem obrotów wentylatora i jakoś estetycznie to wykończyć.
[ Dodano: 16 Kwiecień 2013, 00:00 ]
Jako obciążenia użyłem żarówki 12V 5W służącej normalnie do podświetlania tablicy rejestracyjnej. Będzie ona służyć później jako kontrolka oznajmiająca włączenie zasilacza (mam taki ładny klosz i zabuduję ją na górnej ściance zasilacza). Kompresorek śmiga jak szalony, pobór pradu to 5,25A, tyle pokazał mój budżetowy miernik. Teraz trzeba będzie się zająć kontrolerem obrotów wentylatora i jakoś estetycznie to wykończyć.