Wybór roweru miejsko-leśnego :)
Potwierdzam. Kross to jakaś pomyłka. Cena 2x wyższa niż powinna być przy tym osprzęcie..
Pierwszy już tak nie kuje w oczy. Dla "cywila" chyba fajny rowerek bo jest to taki kompromis między szosą a MTB. Duże koła powinny dać wmiarę stabilną geometrię. Oponki poradzą sobie w lekkim terenie a na szosie też będzie fajnie. Z rowerami tej marki nie miałem do czynienia więc o parametrach ramy się nie wypowiem.
Atutem jest 8-rzędowy napęd który powinien więcej przejechać niż 9 czy 10(szerszy łańcuch i zębatki) No i to tak to wygląda. Cena jest taka chyba normalna, ale nie mam wielkiego doświadczenia.
Pierwszy już tak nie kuje w oczy. Dla "cywila" chyba fajny rowerek bo jest to taki kompromis między szosą a MTB. Duże koła powinny dać wmiarę stabilną geometrię. Oponki poradzą sobie w lekkim terenie a na szosie też będzie fajnie. Z rowerami tej marki nie miałem do czynienia więc o parametrach ramy się nie wypowiem.
Atutem jest 8-rzędowy napęd który powinien więcej przejechać niż 9 czy 10(szerszy łańcuch i zębatki) No i to tak to wygląda. Cena jest taka chyba normalna, ale nie mam wielkiego doświadczenia.
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Armytek Wizard WR
Ja na taki zestaw mam holendra na miasto i fulla w teren Miałem kiedyś typowe atb - Meridkę Sub10 - ale to się nie sprawdziło.
Zasadniczo wybór roweru "do wszystkiego" będzie zawsze kompromisem pomiędzy wygodą w mieście i możliwościami w terenie. Punkt ciężkości tego kompromisu zależy od tego, na którym elemencie zależy ci najbardziej. Jeśli to jest codzienny dojazd do pracy po DDRach, to najlepiej sprawdzi się treking na semislikach lub odpowiedni holender. Jeśli chcesz poszaleć w lesie, a ściezki traktować dojazdowo, to mtb z jakimś sensownym widelcem i napędem. Jeśli chcesz się rekreacyjnie lub turystycznie karnąć i po ścieżce i po lesie (bez większych przełajów czy zjazdów), to zdecydowanie cross.
Ten ostatni jest najbardziej uniwersalny i można go dosyć łatwo "zszosować" czy "ztrekingować". Niestety z crossa nie wyciągniemy za wiele w terenie, ale z atb w sumie też i jak zlapie Cię cykloza, to na 99% skończy się nowa maszyna w garażu
Zasadniczo wybór roweru "do wszystkiego" będzie zawsze kompromisem pomiędzy wygodą w mieście i możliwościami w terenie. Punkt ciężkości tego kompromisu zależy od tego, na którym elemencie zależy ci najbardziej. Jeśli to jest codzienny dojazd do pracy po DDRach, to najlepiej sprawdzi się treking na semislikach lub odpowiedni holender. Jeśli chcesz poszaleć w lesie, a ściezki traktować dojazdowo, to mtb z jakimś sensownym widelcem i napędem. Jeśli chcesz się rekreacyjnie lub turystycznie karnąć i po ścieżce i po lesie (bez większych przełajów czy zjazdów), to zdecydowanie cross.
Ten ostatni jest najbardziej uniwersalny i można go dosyć łatwo "zszosować" czy "ztrekingować". Niestety z crossa nie wyciągniemy za wiele w terenie, ale z atb w sumie też i jak zlapie Cię cykloza, to na 99% skończy się nowa maszyna w garażu
Niby prawda, ale w praktyce jeździłem na MTB po mieście i nie było źle. Jeździłem też szosą w terenie, ale to może przemilczę
W sumie MTB też da się uszosowić. Można dać baranka, klamkomanetki z przekładnią ciągu na v-brake, opony 1" i coś z tego wyjdzie, ale oczywiście nie pełnoprawna szosa - nie taka geometria.
Utrekkingowić już prędzej. Ja śmigam na giętej kierze i oponach 1,5" slick tył, semi przód. Taka konfiguracja radzi sobie wyśmienicie na szosie, a w terenie lekkim daje radę.
szosa - super wydajność na asfalcie, kicha w terenie, średnia wygoda.
trekking- dobrze na asfalcie, średnio w terenie, super wygoda
uszosowiony trekking - prawie super na asfalcie, kicha w terenie, super wygoda
MTB - średnio na asfalcie, super w terenie, dość wygodny
utrekkingowiony MTB - dobrze na asfalcie, średnio w terenie, dość wygodny
Tak bym to zobrazował
W sumie MTB też da się uszosowić. Można dać baranka, klamkomanetki z przekładnią ciągu na v-brake, opony 1" i coś z tego wyjdzie, ale oczywiście nie pełnoprawna szosa - nie taka geometria.
Utrekkingowić już prędzej. Ja śmigam na giętej kierze i oponach 1,5" slick tył, semi przód. Taka konfiguracja radzi sobie wyśmienicie na szosie, a w terenie lekkim daje radę.
szosa - super wydajność na asfalcie, kicha w terenie, średnia wygoda.
trekking- dobrze na asfalcie, średnio w terenie, super wygoda
uszosowiony trekking - prawie super na asfalcie, kicha w terenie, super wygoda
MTB - średnio na asfalcie, super w terenie, dość wygodny
utrekkingowiony MTB - dobrze na asfalcie, średnio w terenie, dość wygodny
Tak bym to zobrazował
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Armytek Wizard WR
Dzięki za podpowiedzi .
Jestem po wizytach w sklepach , crossowy rower będzie .
W poniedziałek idę do serwisu rowerowego , facet składa rowery , inni są zadowoleni z jego pracy.
Nie wiem tylko z jakich podzespołów miałby go składać .
Widziałem żelowe siodełko takie bym chciał mieć i hamulce tarczowe - reszty nie wiem , no i pedały plastikowe znajomi polecają nie aluminiowe.
Jakby ktoś miał chwile czasu i ochoty , napisał z czego dokładnie ( nazwa części dokładna i firma co ją produkuje) zrobić rower crossowy to byłbym bardzo wdzięczny
I jeszcze jedno .Rama dla mnie 21" a jak będę miał 20 to odczuwalna różnica??
Jestem po wizytach w sklepach , crossowy rower będzie .
W poniedziałek idę do serwisu rowerowego , facet składa rowery , inni są zadowoleni z jego pracy.
Nie wiem tylko z jakich podzespołów miałby go składać .
Widziałem żelowe siodełko takie bym chciał mieć i hamulce tarczowe - reszty nie wiem , no i pedały plastikowe znajomi polecają nie aluminiowe.
Jakby ktoś miał chwile czasu i ochoty , napisał z czego dokładnie ( nazwa części dokładna i firma co ją produkuje) zrobić rower crossowy to byłbym bardzo wdzięczny
I jeszcze jedno .Rama dla mnie 21" a jak będę miał 20 to odczuwalna różnica??
Ostatnio zmieniony niedziela 07 kwie 2013, 11:56 przez ologda, łącznie zmieniany 1 raz.
ologda a gdzie w Gdańsku i okolicach można największy wybór rowerów zobaczyć . A najlepiej rowery full ze skokiem zawieszenia nie mniejszym niż 100mm ? Widziałeś gdzieś coś ? Pytam bo do czegoś takiego się przymierzam jako drugi rower a z mojego zadupia wszędzie kawałek i nie chciałbym się bez sensu "telepać" .
Z tym skokiem to za dużo wymagasz odemnie nie znam sięPykacz . pisze:ologda a gdzie w Gdańsku i okolicach można największy wybór rowerów zobaczyć . A najlepiej rowery full ze skokiem zawieszenia nie mniejszym niż 100mm ? Widziałeś gdzieś coś ? Pytam bo do czegoś takiego się przymierzam jako drugi rower a z mojego zadupia wszędzie kawałek i nie chciałbym się bez sensu "telepać" .
Byłem w Decathlon, Go Sport . "Na wysepce we Wrzeszczu podobno naj wybór , pójde tam jutro jeszcze zobaczyć
Czy największy wybór to nie wiem, ale zobacz sklep internetowy http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/ - jak coś z opisów technicznych wywnioskujesz i będziesz chciał zobaczyć sprzęt na żywo to sklep stacjonarny mają między Gdynią a Rumią przy głównej trasie. Oczywiście warto zadzwonić wcześniej i upewnić się, że dany model jest na staniePykacz . pisze:ologda a gdzie w Gdańsku i okolicach można największy wybór rowerów zobaczyć .
Pozdr.
Pikom
Pikom
- lord_craven
- Posty: 415
- Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
- Lokalizacja: Leżajsk
A ja na pierwszą zrobiłem 30 km. Przez kilka dni nie mogłem potem na rower patrzeć. A teraz nie mogę się doczekać kiedy będę mógł pośmigać (aha, do tych co sezon trwa cały rok- ja jeszcze do tego nie dorosłem )
Mactroniki: HLS-K1 mod by ElSor, EPIC HLS-NL3, BPM-2SL Walle.
SF L2P mod by Greg i FandyFire UV-S5 mod by Dariusz70
SF L2P mod by Greg i FandyFire UV-S5 mod by Dariusz70