Wybór roweru miejsko-leśnego :)

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
marszy
Posty: 15
Rejestracja: środa 08 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: marszy »

Kupić do czego? Po bułki do sklepu czy na szosę to to nie będą właściwe modele.
Ten drugi zapomnieć niezależnie od odpowiedzi.
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Potwierdzam. Kross to jakaś pomyłka. Cena 2x wyższa niż powinna być przy tym osprzęcie..

Pierwszy już tak nie kuje w oczy. Dla "cywila" chyba fajny rowerek bo jest to taki kompromis między szosą a MTB. Duże koła powinny dać wmiarę stabilną geometrię. Oponki poradzą sobie w lekkim terenie a na szosie też będzie fajnie. Z rowerami tej marki nie miałem do czynienia więc o parametrach ramy się nie wypowiem.
Atutem jest 8-rzędowy napęd który powinien więcej przejechać niż 9 czy 10(szerszy łańcuch i zębatki) No i to tak to wygląda. Cena jest taka chyba normalna, ale nie mam wielkiego doświadczenia.
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Awatar użytkownika
ologda
Posty: 356
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 08:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ologda »

marszy pisze:Kupić do czego? Po bułki do sklepu czy na szosę to to nie będą właściwe modele.
Ten drugi zapomnieć niezależnie od odpowiedzi.
Na ścieżki rowerowe, na szlaki Trójmiejskie.
Jeśli znasz się na rowerach co mógłbyś polecić?
marszy
Posty: 15
Rejestracja: środa 08 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: marszy »

Ja na taki zestaw mam holendra na miasto i fulla w teren :) Miałem kiedyś typowe atb - Meridkę Sub10 - ale to się nie sprawdziło.
Zasadniczo wybór roweru "do wszystkiego" będzie zawsze kompromisem pomiędzy wygodą w mieście i możliwościami w terenie. Punkt ciężkości tego kompromisu zależy od tego, na którym elemencie zależy ci najbardziej. Jeśli to jest codzienny dojazd do pracy po DDRach, to najlepiej sprawdzi się treking na semislikach lub odpowiedni holender. Jeśli chcesz poszaleć w lesie, a ściezki traktować dojazdowo, to mtb z jakimś sensownym widelcem i napędem. Jeśli chcesz się rekreacyjnie lub turystycznie karnąć i po ścieżce i po lesie (bez większych przełajów czy zjazdów), to zdecydowanie cross.
Ten ostatni jest najbardziej uniwersalny i można go dosyć łatwo "zszosować" czy "ztrekingować". Niestety z crossa nie wyciągniemy za wiele w terenie, ale z atb w sumie też i jak zlapie Cię cykloza, to na 99% skończy się nowa maszyna w garażu :)
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Niby prawda, ale w praktyce jeździłem na MTB po mieście i nie było źle. Jeździłem też szosą w terenie, ale to może przemilczę :mrgreen:

W sumie MTB też da się uszosowić. Można dać baranka, klamkomanetki z przekładnią ciągu na v-brake, opony 1" i coś z tego wyjdzie, ale oczywiście nie pełnoprawna szosa - nie taka geometria.
Utrekkingowić już prędzej. Ja śmigam na giętej kierze i oponach 1,5" slick tył, semi przód. Taka konfiguracja radzi sobie wyśmienicie na szosie, a w terenie lekkim daje radę.

szosa - super wydajność na asfalcie, kicha w terenie, średnia wygoda.
trekking- dobrze na asfalcie, średnio w terenie, super wygoda
uszosowiony trekking - prawie super na asfalcie, kicha w terenie, super wygoda
MTB - średnio na asfalcie, super w terenie, dość wygodny
utrekkingowiony MTB - dobrze na asfalcie, średnio w terenie, dość wygodny

Tak bym to zobrazował
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Awatar użytkownika
ologda
Posty: 356
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 08:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ologda »

Dzięki za podpowiedzi .
Jestem po wizytach w sklepach , crossowy rower będzie .
W poniedziałek idę do serwisu rowerowego , facet składa rowery , inni są zadowoleni z jego pracy.
Nie wiem tylko z jakich podzespołów miałby go składać .
Widziałem żelowe siodełko :-) takie bym chciał mieć i hamulce tarczowe - reszty nie wiem , no i pedały plastikowe znajomi polecają nie aluminiowe.
Jakby ktoś miał chwile czasu i ochoty , napisał z czego dokładnie ( nazwa części dokładna i firma co ją produkuje) zrobić rower crossowy to byłbym bardzo wdzięczny ;)

I jeszcze jedno .Rama dla mnie 21" a jak będę miał 20 to odczuwalna różnica??
Ostatnio zmieniony niedziela 07 kwie 2013, 11:56 przez ologda, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bulwa11
Posty: 305
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 00:43
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: bulwa11 »

Z siodełkiem trzeba uważać: na dłuższych trasach zbyt miękkie może spowodować odparzenia ;)
Obrazek

Solarforce L2 XM-L T5 4B mod Grega || X1 XM-L2 T6 3C mod Grega || 3x MH 150W @CDM-T 942 || MH HQI-BT 400W/D
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

ologda pisze: I jeszcze jedno .Rama dla mnie 21" a jak będę miał 20 to odczówalna różnica??
Jaki masz wzrost?
Awatar użytkownika
ologda
Posty: 356
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 08:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ologda »

tOmki pisze:
ologda pisze: I jeszcze jedno .Rama dla mnie 21" a jak będę miał 20 to odczówalna różnica??
Jaki masz wzrost?
190 cm i podobno 21" dla mnie , lecz mniejszy rower o 1" niby lepszy bardziej sterowny?
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

mniejsza rama lepsza do "wariowania"
ale w twoim przypadku, chyba 21" będzie lepsze

ja bym jeszcze przymierzył jakiegoś gotowca 20 i 21" i dopiero wybrał
Pykacz .
Posty: 227
Rejestracja: niedziela 30 sty 2011, 11:43
Lokalizacja: Zewsząd

Post autor: Pykacz . »

ologda a gdzie w Gdańsku i okolicach można największy wybór rowerów zobaczyć . A najlepiej rowery full ze skokiem zawieszenia nie mniejszym niż 100mm ? Widziałeś gdzieś coś ? Pytam bo do czegoś takiego się przymierzam jako drugi rower a z mojego zadupia wszędzie kawałek i nie chciałbym się bez sensu "telepać" .
Awatar użytkownika
ologda
Posty: 356
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 08:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ologda »

Pykacz . pisze:ologda a gdzie w Gdańsku i okolicach można największy wybór rowerów zobaczyć . A najlepiej rowery full ze skokiem zawieszenia nie mniejszym niż 100mm ? Widziałeś gdzieś coś ? Pytam bo do czegoś takiego się przymierzam jako drugi rower a z mojego zadupia wszędzie kawałek i nie chciałbym się bez sensu "telepać" .
Z tym skokiem to za dużo wymagasz odemnie :oops: nie znam się
Byłem w Decathlon, Go Sport . "Na wysepce we Wrzeszczu podobno naj wybór , pójde tam jutro jeszcze zobaczyć
Awatar użytkownika
Pikom
Site Admin
Posty: 2912
Rejestracja: sobota 27 wrz 2008, 20:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pikom »

Pykacz . pisze:ologda a gdzie w Gdańsku i okolicach można największy wybór rowerów zobaczyć .
Czy największy wybór to nie wiem, ale zobacz sklep internetowy http://www.zuchlinski-sklep.com.pl/ - jak coś z opisów technicznych wywnioskujesz i będziesz chciał zobaczyć sprzęt na żywo to sklep stacjonarny mają między Gdynią a Rumią przy głównej trasie. Oczywiście warto zadzwonić wcześniej i upewnić się, że dany model jest na stanie ;)
Pozdr.
Pikom
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Jestem po pierwszej przejażdżce. Poezja :mrgreen: szkoda tylko, że moja kondycja jest mizerna.
Zrobiłem 10km i mam podejrzenia, że nogi mi odpadły :D
Awatar użytkownika
lord_craven
Posty: 415
Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
Lokalizacja: Leżajsk

Post autor: lord_craven »

A ja na pierwszą zrobiłem 30 km. Przez kilka dni nie mogłem potem na rower patrzeć. A teraz nie mogę się doczekać kiedy będę mógł pośmigać (aha, do tych co sezon trwa cały rok- ja jeszcze do tego nie dorosłem ;) )
Mactroniki: HLS-K1 mod by ElSor, EPIC HLS-NL3, BPM-2SL Walle.
SF L2P mod by Greg i FandyFire UV-S5 mod by Dariusz70
ODPOWIEDZ