Modyfikacja Sky Ray King UV-S5
- piotrek966
- Posty: 134
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
Zakupiłem drugiego FandyFire (na porówanie / odsprzedam dalej), I zastanawiam się na ile jesteśmy w stanie (ludzkie oko) zobaczyć różnice o której tu mówimy... Przygotowałem test.
Test sufitowy,
Orginal
Orginał + xeno
Mod
Ściągając na dysk i przeskakując pomiędzy fotami, widać różnice.
Stwierdzam więc, że zmodowany SRK świeci w moim przepadku tak jak Orginał + Xeno E03 - 430 lumenów
Jeżeli założymy że przy orginale w diodę idzie 1,5Ampera - 500 lumenów x 3 daje nam naciągane 1500 lm. dokładając do tego naciągane 400 lumenów z Xeno - mamy 1900
400 dodatkowych lumenów to 26% pierwotnej wartości. - i mniej więcej taki poziom uzyskuję.
I teraz, przy prądzie rzędu 2,9A (tak na razie idzie w moje diody na MRelektroniku) z jednej sztuki powinienem wyciągnąć 850 lumenów x 3 daje nam 2550 a wzrost jasności (w stosunku do 1500)i "powinien" wynościć 56%. Zastanawiam się gdzie podziewa się moje 30% I czy chociaż dobrze rozumuję.
Dotarło już szkiełko akrylowe z UCL, fajne, jak już będziemy na finiszu (z L2-U2) będzie zwieńczeniem dzieła.
Pozdrawiam
Test sufitowy,
Orginal
Orginał + xeno
Mod
Ściągając na dysk i przeskakując pomiędzy fotami, widać różnice.
Stwierdzam więc, że zmodowany SRK świeci w moim przepadku tak jak Orginał + Xeno E03 - 430 lumenów
Jeżeli założymy że przy orginale w diodę idzie 1,5Ampera - 500 lumenów x 3 daje nam naciągane 1500 lm. dokładając do tego naciągane 400 lumenów z Xeno - mamy 1900
400 dodatkowych lumenów to 26% pierwotnej wartości. - i mniej więcej taki poziom uzyskuję.
I teraz, przy prądzie rzędu 2,9A (tak na razie idzie w moje diody na MRelektroniku) z jednej sztuki powinienem wyciągnąć 850 lumenów x 3 daje nam 2550 a wzrost jasności (w stosunku do 1500)i "powinien" wynościć 56%. Zastanawiam się gdzie podziewa się moje 30% I czy chociaż dobrze rozumuję.
Dotarło już szkiełko akrylowe z UCL, fajne, jak już będziemy na finiszu (z L2-U2) będzie zwieńczeniem dzieła.
Pozdrawiam
Poprzednio zakupione na moda FandyFire UV-S5 miało ustawiony driver na 2,8A .
Pomiar na naładowanych ogniwach Samsung 28A (4,3V).
Różnice wynikają z ustawień orginalnych driverów w SRK.
A FandyFire jest wyjątkowo udaną wersją SRK. Jakościowo obecnie najlepszą.
W takiej wersji można poprawić odprowadzenie ciepła.
Na dobrych ogniwach świecić będzie znakomicie. (Przez 50% - 60% pojemności ogniw)
Pomiar na naładowanych ogniwach Samsung 28A (4,3V).
Różnice wynikają z ustawień orginalnych driverów w SRK.
A FandyFire jest wyjątkowo udaną wersją SRK. Jakościowo obecnie najlepszą.
W takiej wersji można poprawić odprowadzenie ciepła.
Na dobrych ogniwach świecić będzie znakomicie. (Przez 50% - 60% pojemności ogniw)
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Witam , mały progress ode mnie , przed chwilą wrócilem z warsztatu . Trzy sztuki przycisków z pleksy wykonane, narazie bez obróbki ,tzn są matowe ,ale potraktowane gorącym powietrzem lub palnikiem robią się szkliste ,według mnie jedne i drugie będą ok - kwestia gustu. Zmieniłem trochę wymiar przycisku tzn zrobilem więcej miejsca pod nim aby zmiescił się led . Jutro dodam leda do przycisku i sprawdze jak to się podświetla.
sebeq
sebeq
Jestem swieżo po testach mojej nowej wersji SRK (na nowo poskładany UV-S5).
Tytułowy SRK dostał nowe "serce": diody XM-L2 T6 3C na MCPCB z Mrelektronik (17mm).
Driver z racji lepszych MCPCB został ustawiony na 3,5A.
Szybka UCL Lens 54,87mm x 2,5mm.
Dużo Ostro W pięknej barwie
Testy luksomierzem (1m) :
Pierwotnie uzyskałem 41200lx na starcie, po 20s 40500lx następnie minimalne spadki do 39900lx po 1 min.
Na podstawie sugestji Zychur (bada mojego innego moda). Postanowiłem podregulować skupienie różnymi podkładkami.
Wyniki:
Mierzyłem na starcie szybko przełączając tryby aż do 100%. Tak aby uzyskać powtarzalność.
Orginalne podkładki grubość 0,5m -- 41200 lx
Podkładki FastTech grubość 0,9mm -- 40200 lx
Podkładki z KAI grubość 0,6mm -- 42300 lx
Na podkładkach 0,9mm jest lepsze skupienie, ale i otoczka świeci intensywniej.
Zostawiłem podkładki z KAI. Trzeba sprawdzić 0,7mm i 0,8mm. Ciekawe czy mogą byc lepsze wyniki.
Tytułowy SRK dostał nowe "serce": diody XM-L2 T6 3C na MCPCB z Mrelektronik (17mm).
Driver z racji lepszych MCPCB został ustawiony na 3,5A.
Szybka UCL Lens 54,87mm x 2,5mm.
Dużo Ostro W pięknej barwie
Testy luksomierzem (1m) :
Pierwotnie uzyskałem 41200lx na starcie, po 20s 40500lx następnie minimalne spadki do 39900lx po 1 min.
Na podstawie sugestji Zychur (bada mojego innego moda). Postanowiłem podregulować skupienie różnymi podkładkami.
Wyniki:
Mierzyłem na starcie szybko przełączając tryby aż do 100%. Tak aby uzyskać powtarzalność.
Orginalne podkładki grubość 0,5m -- 41200 lx
Podkładki FastTech grubość 0,9mm -- 40200 lx
Podkładki z KAI grubość 0,6mm -- 42300 lx
Na podkładkach 0,9mm jest lepsze skupienie, ale i otoczka świeci intensywniej.
Zostawiłem podkładki z KAI. Trzeba sprawdzić 0,7mm i 0,8mm. Ciekawe czy mogą byc lepsze wyniki.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Mam pytanie, w moim kingu po kilku wyciągnięciach drivera i kolejnym wsadzeniu go driver sobie lata, a dokręcając korpus do głowicy obraca sie.
Macie jakiś patent na stabilne przymocowanie drivera tak żeby się nie obracał? Może wywiercić małe dziurki w obudowie , płytke drivera podfrezować i przykręcić śrubkami tak żeby nie wystawały powyżej powierzchni drivera?
Macie jakiś patent na stabilne przymocowanie drivera tak żeby się nie obracał? Może wywiercić małe dziurki w obudowie , płytke drivera podfrezować i przykręcić śrubkami tak żeby nie wystawały powyżej powierzchni drivera?
Driver orginalnie jest wklejany. Korpus opera się na wąskim rancie drivera (0,3mm).
Po uszkodzeniu tej powierzchni driver nie jest dociskany przez korpus.
Do zewnętrznego styku drivera można dolutować pierścień z blaszki, ewentualnie zrobić pierścień ze spłaszczonego drutu miedzianego.
Średnica 1mm większa załatwi sprawę.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Fotki porównawcze.
Pierwsze zdjęcie to moja nowa wersja SRK (opis dwa posty wyżej), oraz drugie: fabryczny SRK z FastTech .
Wyjątkowo mocna fabryczna wersja UV-S5, 2,8A na diodę. Pomiar na pełnych Samsungach 28A 4,3V.
Iso200, 2s, f3,5 balans bieli światło dzienne ("Hu hu ha idzie wiosna zła" )
Po uszkodzeniu tej powierzchni driver nie jest dociskany przez korpus.
Do zewnętrznego styku drivera można dolutować pierścień z blaszki, ewentualnie zrobić pierścień ze spłaszczonego drutu miedzianego.
Średnica 1mm większa załatwi sprawę.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Fotki porównawcze.
Pierwsze zdjęcie to moja nowa wersja SRK (opis dwa posty wyżej), oraz drugie: fabryczny SRK z FastTech .
Wyjątkowo mocna fabryczna wersja UV-S5, 2,8A na diodę. Pomiar na pełnych Samsungach 28A 4,3V.
Iso200, 2s, f3,5 balans bieli światło dzienne ("Hu hu ha idzie wiosna zła" )
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
W poniedziałek dotrą diody XM-L2 U2 1C na podłożach 17mm z Mrelektronik.
Planuję zainstalować w takiej wersji SRK . Dodatkowo chromowana koronka (lepiej wyglada jak z nierdzewki).
Jeszcze nie wiem jakiej mocy zastosuje driver. Tu mamy najmocniejszą wersje XM-L2. (może 3,7A? )
Będzie przezroczysta podświetlana obudowa włącznika oraz szybka UCL Lens z powłokami AR.
"Power ma maxa" . Mrelektronik pracuje nad oprogromowaniem dla Voltomierza cyfrowego. (podświetlany włącznik)
Planuję zainstalować w takiej wersji SRK . Dodatkowo chromowana koronka (lepiej wyglada jak z nierdzewki).
Jeszcze nie wiem jakiej mocy zastosuje driver. Tu mamy najmocniejszą wersje XM-L2. (może 3,7A? )
Będzie przezroczysta podświetlana obudowa włącznika oraz szybka UCL Lens z powłokami AR.
"Power ma maxa" . Mrelektronik pracuje nad oprogromowaniem dla Voltomierza cyfrowego. (podświetlany włącznik)
- Załączniki
-
- Mój obecny SRK
- IMG_3309 (1).JPG (56.49 KiB) Przejrzano 1037 razy
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
- piotrek966
- Posty: 134
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
No to finito
Ale powiem tak, roboty i czekania na każdy z elementów co niemiara. Drugi raz porostu kupiłbym od Dariusza
XM-L2 U2 1C
3A
UCL Lens AR
Porównanie z orginalem gdzieś w swięta.
[ Dodano: 27 Marzec 2013, 21:17 ]
Hehe, jak zaczynałem pisać to Dariusz jeszcze swojej pięknej foty nie pokazał
[ Dodano: 27 Marzec 2013, 21:31 ]
Jedyne co mnie zastanawia to temperatura jaką osiągnie mod z 3,5 - 3,7A , przy 3 jest już mega gorąca, i serio parzy
Ale powiem tak, roboty i czekania na każdy z elementów co niemiara. Drugi raz porostu kupiłbym od Dariusza
XM-L2 U2 1C
3A
UCL Lens AR
Porównanie z orginalem gdzieś w swięta.
[ Dodano: 27 Marzec 2013, 21:17 ]
Hehe, jak zaczynałem pisać to Dariusz jeszcze swojej pięknej foty nie pokazał
[ Dodano: 27 Marzec 2013, 21:31 ]
Jedyne co mnie zastanawia to temperatura jaką osiągnie mod z 3,5 - 3,7A , przy 3 jest już mega gorąca, i serio parzy
Ilośc produkowanego ciepła 3A a 3,5A to różnica 17% - 18%.
To nie jest tak że dioda ma 10W i 10W ciepła jest do odprowadzenia.
Niecałe 20% jest zamieniane na światło. (był kiedyś temat).
Spora część ciepła jest wypromieniowywana przez ref.
Konkrety
Mój SRK w zamknietym pomieszczeniu:
Po 2min. głowica gorąca, po 4min. zaczyna parzyć (i włącza się zabezpieczenie termiczne ograniczające prąd).
W terenie w ruchu nie ma problemu, latarka ma sporą powierzchnię.
Tryb 5% to już dużo. 25% i 50% wystarczy. 100% WOW i jak trzeba mocniej przyświecić.
Jeszcze dodam:
Poprawiłem skupienie podkładkami wysokości 0,8mm. (te z FastTech 0,9mm trochę podpiłowałem pilnikiem).
Skupenie jest minimalnie lepsze jak w fabrycznym UV-S5 (a było gorsze).
To nie jest tak że dioda ma 10W i 10W ciepła jest do odprowadzenia.
Niecałe 20% jest zamieniane na światło. (był kiedyś temat).
Spora część ciepła jest wypromieniowywana przez ref.
Konkrety
Mój SRK w zamknietym pomieszczeniu:
Po 2min. głowica gorąca, po 4min. zaczyna parzyć (i włącza się zabezpieczenie termiczne ograniczające prąd).
W terenie w ruchu nie ma problemu, latarka ma sporą powierzchnię.
Tryb 5% to już dużo. 25% i 50% wystarczy. 100% WOW i jak trzeba mocniej przyświecić.
Jeszcze dodam:
Poprawiłem skupienie podkładkami wysokości 0,8mm. (te z FastTech 0,9mm trochę podpiłowałem pilnikiem).
Skupenie jest minimalnie lepsze jak w fabrycznym UV-S5 (a było gorsze).
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
- piotrek966
- Posty: 134
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
Niedawno przyszła do mnie paczuszka ze zmodyfikowanym SRK przez Dariusza70, a w związku z chwilą wolnego czasu popełniłem test czasu świecenia na najmocniejszym trybie. W temacie ktoś robił test na "lżejszych trybach" ale mnie interesuje najbardziej max. Jedno ogniwo się ładuje do 4.14 a reszta była naładowana 4.20 (Samsungi 28A). Jedno ogniwo rozładowało się do 3.30 a reszta 3.55. Nie wiem skąd ta różnica.
Czas świecenia do pięciokrotnego mrugnięcia to 1 godzina i 15 minut.
Jeżeli chodzi o moda to nie mam zastrzeżeń, bardzo dobra robota
Czas świecenia do pięciokrotnego mrugnięcia to 1 godzina i 15 minut.
Jeżeli chodzi o moda to nie mam zastrzeżeń, bardzo dobra robota
Ostatnio zmieniony sobota 30 mar 2013, 17:28 przez Jacek318, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak tak już poprawiłem.Zbychur pisze:Radziłbym zbalansować ogniwa przed użyciem, wystarczy je połączyć równolegle np. na godzinkę.
Chyba odpowiednio 3.30 i 3.55VJacek318 pisze:Jedno ogniwo rozładowało się do 4.30 a reszta 4.55
To ogniwo słabiej naładowane siedziało troszkę dłużej w ładowarce i się nie chciało doładować.