Convoy M1

czyli nasze opinie, odczucia i wnioski o światełkach
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Sterownik a bardziej jego adapter jest dokręcany od spodu pierścieniem (ma dwa okrągłe nacięcia) jak wykręcisz całą pigułę. U mnie też to było dosyć mocno skręcone. Sztywne szczypce i musi pójść :)

PS. Gwint jest po bożemu, czyli dokręcany zgodnie ze wskazówkami zegara (jak się z nim siłowałem też pomyślałem że może jest lewy ale nie).
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
pralat
Posty: 413
Rejestracja: piątek 16 kwie 2010, 12:27
Lokalizacja: Opole

Post autor: pralat »

Dzięki! Szczypce + klucz do rur i dałem radę :mrgreen:
Awatar użytkownika
alienth
Posty: 270
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: alienth »

Chłopaki mam prośbę, pomierzcie prądy na dupkach swoich świetlistych przyżądów w trybie max i podajcie wynik. Dodatkowo przyjrzyjcie się refowi i powiedzcie mi czy są tam jakieś delikatne skazy, takie bardzo malutkie rzędu części milimetra w postaci jakby kropeczek.
Chyba, że to jest normalne u 'chinczyka' ? :)

Ps: swoją M2 mam otrzymać za jakieś dwa tygodnie nie całe. Planuję wrzucić do niej XM-L2, driver extended od Grega i zmienić włącznik :)
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

U mnie ref bez skazy. A po co zmieniać włącznik? Wydaje się bardzo dobrej jakości. XM-L2 już zamontowane, sterownik przeprogramowany na programowalne tryby. Jedynie szybka z AR i mamy bardzo eleganckie EDC :mrgreen:
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
alienth
Posty: 270
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: alienth »

ja mam skazy w M1, mam nadzieję, że M2 będzie czyściutki :roll:

edit
Bocian, mierzyłeś może prądy na dupce w High?
Mirecki
Posty: 49
Rejestracja: niedziela 20 sty 2013, 22:01
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Mirecki »

U mnie w M1 na refie był tylko mały kłaczek, poza tym czysty bez skaz. Prądów nie pomierzę bo spaliłem moduł pomiaru prądu w mierniku (na szybko po pomiarze prądu chciałem napięcie zmierzyć :evil: )
Awatar użytkownika
alienth
Posty: 270
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: alienth »

Co do tych skaz to dziwne to trochę.. Bo nawet na zdjęciu refa w tym temacie na początku widzę takie cztery. Wygląda to jak kurz ale kurzem nie jest. Na innych zdjęciach na zagranicznych stronach też to widzę więc jest chyba ok. Zresztą ja zawsze zauważam rzeczy, których inni nie widzą :mrgreen:
Awatar użytkownika
pralat
Posty: 413
Rejestracja: piątek 16 kwie 2010, 12:27
Lokalizacja: Opole

Post autor: pralat »

alienth pisze:Chłopaki mam prośbę, pomierzcie prądy na dupkach swoich świetlistych przyżądów w trybie max i podajcie wynik.
Z moim softem :mrgreen: przy 100% zmierzyłem ok. 2,8 A.
alienth pisze:Dodatkowo przyjrzyjcie się refowi i powiedzcie mi czy są tam jakieś delikatne skazy, takie bardzo malutkie rzędu części milimetra w postaci jakby kropeczek.
U mnie wszystko OK, brak skaz. Miałem jakiegoś paproszka, ale wydmuchałem go sprężonym powietrzem. Nie zwróciłem jednak uwagi czy tak przyszło ze sklepu, czy też dostał się tam kurz jak wykręciłem sterownik.
Awatar użytkownika
alienth
Posty: 270
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: alienth »

pralat, dzięki za info.
Zrobiłem modernizację swojej M1. Zmieniłem diodę na XM-L2 T6 3C od Grega, (swoją drogą albo to złudznie albo lepiej się skupia niż pierwotna XM-L :roll: )
driver wymieniłem na programowalny również od Grega. Dodatkowo gwinty piguły przesmarowałem pastą AS5, pod diodę również użyłem AS5. Zmostkowałem sprężynkę. Wszystko skręciłem.
Mierząc prądy na dupce tym samym miernikiem co przedtem mam w okolicach 2.8A więc git.
Dodatkowo wczoraj zrobiłem krótki test i na dworze przy ujemnej temp. w trybie HIGH w zasadzie w kilka sekund rozgrzewa się głowica latarki więc odprowadzanie ciepła jest dużo lepsze niż fabrycznie :mrgreen:
Czekam jeszcze na szybkę 98% przepuszczalności od Dariusza70 i latarka będzie taka jaką sobie ubzdurałem :lol:
99tomcat
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 10 mar 2013, 19:34
Lokalizacja: poznań

Post autor: 99tomcat »

Godzinę temu doszła do mnie.

Pierwsze odpalenie i nawet w dzień widać jaki to palnik ;)

Wykonanie ok, chociaż mam kurz pod szkiełkiem.

Gwinty nasmarowane, dobra anoda itp.

Standardowo po 2minutach pracy na 100% zrobiła się lekko ciepła.

Zapodałem jedyny planowany mod- nawaliłem na gwint grubo komputerowej pasty termoprzewodzącej (arctiq ceramique) i robi się bardzo ciepła momentalnie.
Awatar użytkownika
alienth
Posty: 270
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: alienth »

99tomcat, zmierz jeszcze prąd na 'dupce' w trybie high i zapodaj wynik :)
Moje sterowniki:
AHE+ v1
KHE
v201 / v211
99tomcat
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 10 mar 2013, 19:34
Lokalizacja: poznań

Post autor: 99tomcat »

musiał bym kupić baterię do multimetru.
Nie wiem też jak mam to zmierzyć i czy miernika nie trafi szlak ;)
simon-u
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2012, 11:21
Lokalizacja: Klb

Post autor: simon-u »

Jak ktoś będzie posiadał M1 i M2, to proszę o foto latarek razem.
Dziękuje.
Awatar użytkownika
tomeksz68
Posty: 787
Rejestracja: sobota 17 mar 2012, 20:48
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Convoy M1

Post autor: tomeksz68 »

Witam
Cytat z Twojego pierwszego postu recenzji Convoy M1:
kambal pisze:Środkowa część latarki jest obustronnie nagwintowana, dodatkowo, wciśnięte ma tuleje mosiężne dla lepszego kontaktu z włącznikiem i driverem.
Twoja recenzja jest bardzo fajna ale w body latarki nie jest wciśnięta mosiężna tuleja tylko jak widać ok. 5mm wysokości pierścień z kołnierzem [trzecia fotka]. Ma to swoje dobre i złe strony.
Dobra strona to, że faktycznie poprawiony jest styk na łączeniach dupka > body > głowica.
Zła strona to, że jeśli utleni się aluminium między body a wciśniętym pierścieniem [latarkę używamy w różnych warunkach pogodowych] to mogą pojawić się dość duże spadki napięć. W przypadku kontaktu samego body [aluminium] z pozostałymi częściami latarki utlenienie materiału raczej nie wchodzi w grę ponieważ ciągłe odkręcanie i zakręcanie [wymiana akumulatorów] powoduje ciągłe tarcie a co za tym idzie ścieranie powierzchni styku.
pozdrawiam Tomek

"Gdy jest bardzo smutno to kocha się zachody słońca."
Antoine de Saint-Exupery
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Jeśli ten mosiądz tam jest wprasowany na ciasno to się nic nie utleni, bo nie dostanie tlenu :)
ODPOWIEDZ