Światła dzienne z długich? Magiczne SD-2

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
LightLover
Posty: 267
Rejestracja: sobota 16 maja 2009, 19:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LightLover »

...John pisze:Jednak, gdybym miał standardowy reflektor z tanią żarówką w środku, nawet bym się nie zastanawiał, czy potrzebuje jeszcze DRL - nie widzę w tym sensu.
Jak dla mnie największą zaletą DRL nie jest oszczędność żarówek czy 'paliwa', lecz samych reflektorów.
Świecąc za dnia niepotrzebnie wypala się reflektory, przez co jadąc po ciemku ich wydajność jest wyraźnie niższa.
zrazik
Posty: 94
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 23:29
Lokalizacja: Śląsk opolski

Post autor: zrazik »

LightLover pisze:
...John pisze:Jednak, gdybym miał standardowy reflektor z tanią żarówką w środku, nawet bym się nie zastanawiał, czy potrzebuje jeszcze DRL - nie widzę w tym sensu.
Jak dla mnie największą zaletą DRL nie jest oszczędność żarówek czy 'paliwa', lecz samych reflektorów.
Świecąc za dnia niepotrzebnie wypala się reflektory, przez co jadąc po ciemku ich wydajność jest wyraźnie niższa.
Dokładnie, zwłaszcza soczewki na tym cierpią, np auto 17 lat po kupnie z de sprawdzone i wyczyszczone reflektory - soczewka była trochę przykurzona, bo tak to konstrukcja lat 90 tzn szkło i metal a nie plastik :) odbłyśnik cacy po 14 latach ... 3 lata na światłach i do regeneracji :/
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Oszczędości paliwa na długich są znikome. Dla mnie prócz oszczędności reflektora, wystepują jeszcze takie rzeczy jak:

-oszczędność akumulatora w zimie - na krótkich trasach dzięki dziennym do akumulatora trafi więcej energii niż jadąc na światłach mijania
-lepsza widocznosć w ciągu
ILPT
alf
Posty: 5
Rejestracja: środa 27 cze 2012, 22:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alf »

Wg.mnie lepszym sposobem jest zastosowanie dwóch przekaźników zamiast dokładać jakieś sterowniki itp.
Najprostsze rozwiązania są najlepsze, żarówki podłącza się szeregowo i świecą na 50%.
Cewkę jednego przekaźnika podłącza się do alternatora, aby zapalały się po uruchomieniu silnika. A drugim przekaźnikiem odcina się światła aby zgasły po zapaleniu "normalnych" świateł.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

alf pisze:Wg.mnie lepszym sposobem jest zastosowanie dwóch przekaźników zamiast dokładać jakieś sterowniki itp.
Najprostsze rozwiązania są najlepsze, żarówki podłącza się szeregowo i świecą na 50%.
Cewkę jednego przekaźnika podłącza się do alternatora, aby zapalały się po uruchomieniu silnika. A drugim przekaźnikiem odcina się światła aby zgasły po zapaleniu "normalnych" świateł.
A co będzie łączyć żarówki szeregowo i podawać napięcie na nie ? Rozrysuj prosty schemat żeby to zobrazować. Chyba dziś za długo w robocie się nudziłem i mi już myślenie nie wychodzi.
ILPT
alf
Posty: 5
Rejestracja: środa 27 cze 2012, 22:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alf »

Łączyć będzie wspomniany przekaźnik, a drugi trzeba zastosować żeby wyłączał ten pierwszy:)
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 0e6614.jpg
Obrazek
Załączniki
instal.jpg
instal.jpg (42.8 KiB) Przejrzano 13310 razy
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

A czy w takim układzie na 2 przekaźnikach będzie można "mrugnąć długimi"?
alf
Posty: 5
Rejestracja: środa 27 cze 2012, 22:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alf »

Przy tym układzie, migać będzie tylko jedno światło długie. Jeżeli Ci zależy na tym to trzeba by podłączyć jeszcze jeden przekaźnik, lub pokombinować z diodą.
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

alf pisze:Przy tym układzie, migać będzie tylko jedno światło długie. Jeżeli Ci zależy na tym to trzeba by podłączyć jeszcze jeden przekaźnik, lub pokombinować z diodą.
Dzięki za odpowiedź. No i w tym kontekście raczej moduły mają przewagę nad przekaźnikami.

Na diodach są chyba dość znaczące spadki napięcia jak na światła do sygnalizowania (ok. 1 V)?

Poza tym zimą pewnie zdrowiej dla akumulatora, gdy dzienne właczają się parę sekund po rozruchu.
alf
Posty: 5
Rejestracja: środa 27 cze 2012, 22:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alf »

Myślałem raczej o podłączeniu diody do sterowania przekaźnika który odcina "dzienne" po włączeniu pozycyjnych, także żadnych spadków nie będzie.
Co do tych paru sekund to uważam, że taki czas jest zbyt krótki żeby zaszkodzić czy pomóc akumulatorowi.
6182
Posty: 2
Rejestracja: sobota 13 lip 2013, 21:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: 6182 »

Też kombinuję nad ściemnieniem świateł mijania/drogowych ale wszystkie te "moduły DRL" to drożyzna,a może wystarczy zastosować coś takiego:
http://www.ledin.pl/product-pol-113-Sci ... er-8A.html

Jakby nie patrzeć osiem amperów z siebie wydaje co w zupełności wystarczy.
A kosztuje mniej niż większość używanych słynnych regulatorów dmuchawy z Poloneza Caro (który niestety na próbie przyciemniania dwóch 60W halogenów zjarał mi się-a owa dmuchawa ponoć podobnym jest obciążeniem :neutral: ).
Ma ktoś doświadczenia z takim urządzeniem?Nie napisali,że PWM,może to zwykły grzejnik jest?
Pozdrawiam
Daniel
AT44
Posty: 15
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 17:14
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: AT44 »

Panowie, proszę wybaczyć moje pytanie, czy światła dzienne mogą być w miejscu po przeciwmglowych? Dużo "L" tak ma i czy tak można? Bo np Skoda ma w obudowie halogenowej halogen i obok drl. A co do drl w drogowych to nowe wersje dostawczych ma tak np citroen jumper.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Aby wszystko było zgodne z przepisami, DRL nie mogą być zainstalowane wyżej niż 1 500 mm ani poniżej 200 mm od podłoża, a odległość między światłami musi wynieść co najmniej 600 mm. W przypadku, gdy szerokość pojazdu jest mniejsza niż 1 300 mm odległość między światłami powinna wynosić 400 mm. Nie mogą one też wystawać poza obrys samochodu i muszą być zainstalowane 400 mm od krawędzi auta.
Gdzie je umieścisz to twoja sprawa, byle by spełniały powyższe wymagania.
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Na producentów nie można patrzeć, bo oni mogą montować DRL gdzie chcą. Jak się nie zgadza z przepisami to sypną groszem i załatwią sobie warunkową homologację na każdy wynalazek ;)

Na przykład
muszą być zainstalowane 400 mm od krawędzi auta.
Obrazek

:lol:
AT44
Posty: 15
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 17:14
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: AT44 »

Dziękuję za odpowiedź ;-) Ponieważ zastanawiam się nad montażem w VW Vento między halogenami a kierunkowskazami. Dzięki jeszcze raz.
ODPOWIEDZ