http://www.petzl.pl/akumulatorki_MYO_uzytkownik.pdf
A tak naprawdę, jako ktoś kto trochę tych lampek rozebranych widział tak nowych jak i używanych mniej lub bardziej ekstremalnie - problem wynika z marnej jakości izolacji wewnętrznej kabla. W miejscach połączeń mechanicznych i zagięć izolacja najzwyczajniej pęka, co prowadzi do zwarć. W zależności od przypadku albo lampka przestaje działać, lub w skrajnych przypadkach może pójść z dymemW związku z rozwojem i wzrostem parametrów akumulatorków AA/LR6 (zwłaszcza większego napięcia), w pewnych przypadkach intensywne używanie akumulatorków w latarkach czołowych z serii MYO może spowodować problemy z jakością i bezpieczeństwem.
Gdy latarka czołowa jest używana z akumulatorkami, w razie zwarcia kabla łączącego pojemnik na baterie z latarką mogą powstać iskry, kabel może się stopić i zapalić. Jest to potencjalne ryzyko oparzeń dla użytkownika.
Ilość zanotowanych przypadków jest bardzo niska, stanowi 0.004 % ogółu sprzedanych MYO. Niemniej jest to powyżej naszych standardów niezawodności i bezpieczeństwa. W związku z powyższym Petzl zdecydował się ostrzec swoich klientów i podjęć odpowiednie kroki zaradcze.
UWAGA:
- Informacja ta dotyczy wszystkich latarek czołowych MYO wyprodukowanych do końca czerwca 2008. W wyżej wymienionych latarkach można używać wyłącznie baterii alkalicznych. Akumulatorki AA/LR6 są zabronione.
- Od lipca 2008 wdrażane są modyfikacje do modeli MYO, dzięki którym będą one kompatybilne z akumulatorkami AA/LR6.
I efekt wymiany :