Modyfikacja Sky Ray King UV-S5

co i jak zrobiłem...
Awatar użytkownika
sebeq
Posty: 167
Rejestracja: piątek 30 maja 2008, 09:14
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: sebeq »

Tutaj masz zdjęcie przeróbki jednego z driverów , zamiast rezystorków 15k(153 na zdjeciu) wlutowujesz 10k ale koniecznie trzeba zmienić pastę termo pod ledami oraz przewody do ledów bo zaczynają się poprostu topić :twisted: . Można ew wlutować rezystorki 12k róznica jest już wtedy spora .Nie muszą to być rezystorki smd bo zmieszczą się tam standardowe 0,25w .



Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 134
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

Szukam jeszcze pokrowca, znalazlem tylko na CNQ ale niestety out of stock. Znacie jakieś inne mieszczące tego grubaska ? :)
Awatar użytkownika
rc.poznan
Posty: 156
Rejestracja: środa 28 paź 2009, 21:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rc.poznan »

sebeq pisze:Tutaj masz zdjęcie przeróbki jednego z driverów , zamiast rezystorków 15k(153 na zdjeciu) wlutowujesz 10k ale koniecznie trzeba zmienić pastę termo pod ledami oraz przewody do ledów bo zaczynają się poprostu topić :twisted: . Można ew wlutować rezystorki 12k róznica jest już wtedy spora .Nie muszą to być rezystorki smd bo zmieszczą się tam standardowe 0,25w .



[url=http://www.swiatelka.pl/upload_img/miniaturki/IMG_512fb80f04f534799.jpg]Obrazek[/url]
Warto dodać, że 3 rezystor znajduje się pod 3 uzwojeniem (na zdjęciu po prawej stronie)
Świeć przykładem i nie tylko ;)
Awatar użytkownika
sebeq
Posty: 167
Rejestracja: piątek 30 maja 2008, 09:14
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: sebeq »

Moja przeróbka na zwykłych rezystorkach 12k . Zastosowalem 12k zaby nie katować ledów przed wymianą pasty. Mam nadzieje że się komuś przyda.
Dariusz chyba nie masz nic przeciwko że śmiecimy Ci w temacie ??
Obrazek
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Nie ma sprawy.

Podkręcanie fabrycznego drivera do zalecanych 3A nie załatwi sprawy stabilizacji.
To jest głównie przedmiotem mojej modyfikacji. Cztery ogniwa szeregowo zasilają trzy diody łączone szeregowo.
Niewielka różnica napięć Vf diod i ogniw oraz wysokiej sprawności driver.
Zabezpieczenie termiczne także potrzebne. W ruchu chłodzenie bezproblemowe.
W pomieszczeniu po 5min bez zabezpieczenia może dojść do przegrzania.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
sebeq
Posty: 167
Rejestracja: piątek 30 maja 2008, 09:14
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: sebeq »

To prawda , ja zrobiłem ten mod raczej z ciekawości ponieważ driver od mra juz w drodze do mnie . Tak jak wspominalem Ci na PW do latarki dojdzie piguła z miedzi + pasta ic diamond 7 więc na 3.3A :twisted: powinno być ok . Temat podświetlanego przycisku także aktualny , dzis przegladalem oferte maritexu bo przypomnialem sobie, że kupowałem od nich przyciski przemysłowe z podświetlaniem. Ale niestety najmniejszy z ledem ma 16mm średnicy gwintu i 18mm kołnierz , więc wytoczę środek do ori przycisku z pręta pleksowego.

sebeq
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 134
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

W którym miejscu na driverze od mr elektronika należy podpiąć włącznik ?
Nie widzę tego w karcie, a jedno ze zdjęć Dariusza70 zniknęło z wątku.

Dzieki
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Zdjęcie wkleiłem jeszcze raz.
Zielona płytka z dodatkowym sterowaniem:

Obrazek
------------------------NTC---------------IND--------------------PB
------------------[termistor]-[dioda sygnałowa]-[włącznik chwilowy]
Ostatnio zmieniony środa 12 lut 2014, 11:43 przez Dariusz70, łącznie zmieniany 2 razy.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 134
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

EDIT:
Z moich przemyśleń :)

Mój oryginalny sterownik dawał około 3A w diodę,
-nie sprawdzałem, ale nie ma szans, szybkość z jaką korpus się nagrzewa, oraz temperatura jaką osiąga latarka sugeruje duży większy prąd.

Inne dystanse/podkładki między diodą a refem, powodują większego flooda.
-Tutaj faktycznie, wrzuciłem stare podkładki i wydaję się być lepiej.

Prądy
5% 0,14A
25% 0,72A
50% 1,45A
100% 2,9A

Zdążyło mi się kilkukrotnie rozbieżności podczas pomiarów :?: , czasami o kilka mA więcej, tak że 100% to było 3A, ale przeważały wyniki jak powyżej.

Zastanawiam się, na ile sposób w który trzymałem kable od ledów i multimetra ma wpływ na wyniki pomiarów


-Mam coś nie tak z oczami ;)
Trochę w tym prawdy, ale nie poddaje się i wstawię w nią XM-L2

[ Dodano: 3 Marzec 2013, 18:36 ]
Porównanie, przed i po modzie.
Te same ustawienia na małpce.
f 7.1
iso 80
1/350s

Ten mały, to UF HS-802, na XML CW z Maritexu i 2.8A z tego wątku:
[/url]http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=6097

Foty.
Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
sebeq
Posty: 167
Rejestracja: piątek 30 maja 2008, 09:14
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: sebeq »

Witam, jestem także po/w trakcie modu na driver od MRa , niestety u mnie mimo dużych starań i dokładności wypaliły się trzy xmlki . Piguła po polerce , ledy takze , grube przewody, dobra pasta i spaliło po koleii dwie ledy , gdy spaliła się trzecia odpusciłem ... Muszę zamówic jakies dobre i wytrzymałe. Załączam zdjęcie upalonych emiterów XML nie widac w strukturze zadnych przebarwien itp ... sam emiter po podłączeniu swieci sie bardzo słabiutko ale równomiernie. Ehh ... szkoda


sebeq
Obrazek
Obrazek
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Mnie też taki wypadek się zdarzył z LEDem.. Pewnego razu włączam i bach wszystkie ledwo świecą.
Już miałem wysyłać driver do Roberta, ale tknęło mnie, aby sprawdzić LEDy. Jeden z nich był właśnie uwalony.
Po zmianie diodki, jasność powróciła :wink:
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Pytanie czy przypadkiem ledy nie są odrzutami i czy sa prawidłowo lutowane. No chyba że docisk realizowany jest przez lustro. Ja akurat w takie coś za bardzo nie wierzę i wolę dociskać ledy za pomocą śrub.
ILPT
Awatar użytkownika
sebeq
Posty: 167
Rejestracja: piątek 30 maja 2008, 09:14
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: sebeq »

Mój SRK już skończony , świeci pięknie . Ledy od Dariusza świecą odczuwalnie jaśniej i nie palą się :D.

Zamówiony driver realizuje funckje:

-Długie naciśnięcie włącza i wyłącza moduł (1.5sek)
włączenie od najniższego trybu 2%
Krótkie naciśnięcie przełączanie sekwencyjne trybów 2% 10% 25% 50% 75% 100%

- Sygnalizacja niskiego stanu naładowania - pięć mignięć głównym światłem przy rozładowaniu aku poniżej poziomu 12.8V

-Sygnalizacja rozładowania akumulatora - pięć mignięć czerwoną diodą LED (1Hz) powtarzanych co 10 sek przez okres półtorej minuty przy rozładowaniu aku poniżej poziomu 12V. Po tym czasie moduł przechodzi w stan uśpienia (niski pobór prądu ok 700uA). Jeżeli zostanie przytrzymany przycisk czas możliwości ponownego właczenia drivera skrócony zostanie do ok25sek. Na czas sygnalizacji zablokowana jest możliwość włączenia drivera.

-Kontrola przekroczenia zasilania Uzas>25V (ciągłe migotanie czerwonej diody z częstotliwością 5Hz do osiągnięcia prawidłowej wartości zasilania)
Prąd wyjściowy drivera 3300mA
zabezpieczenie termicznie poprzez podłączenie czujnika NTC





. Kilka fotek :
W oryginale piguła z przyklejonymi na silikon ledami ,między pigułą a mcpcb prawie 1mm przerwy !!
Obrazek

Piguła po wstępnej polerce
Obrazek

MR powered :)
Obrazek

NTC główny element zabezpieczenia termicznego
Obrazek

Oraz wstępnie podświetlony przycisk
Obrazek

Podsyłam także filmik nakręcony cyfrówką , porównanie UF C8 XML T6@2,8A i SRK Mr elektronik 3.3A Mod :).
YT Link

sebeq
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Do mnie też idzie King, możecie mi powiedzieć jakie średnice mają podłoża pod diodami?
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Normalnie 16mm.
17mm od Mrelektronik także się zmieszczą. Większe nie.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
ODPOWIEDZ