Romisen RC-U4 mod pytanie
Romisen RC-U4 mod pytanie
Witam to mój pierwszy post . Wiec zgodnie z zasadą witam szanowne grono urzytkowników
Posiadam od pewnego czasu latarkę Romisen RC-u4. Latarka sprawuje się dobrze dotychczas korzystałem z baterii CR17345 Duracell jednak ich spora cena w lokalnym sklepie zaowocowała kupnem akumulatorków sanyo eneloop 800 mAh wraz z ładowarką TechnoLine z serii 700 produkt jeszcze nie dotarł. Sam nie wiem czy dobrze uczyniłem jednak ładowarka i tak się przyda do mojej SB-900.
Jako że na z latarkami jestem raczej średnio obyty. Chciałem zadać pytanie o modyfikacje drivera tak aby latarka była bardziej wydajna oraz lepiej zarządzać mocą świetlna.
Z góry powiem że praca z lutownicą nie sprawia mi problemów przynajmniej jeśli chodzi o lutowanie elementów przewlekanych. Nie mam doświadczenia z lutowaniem SMD.
w odniesieniu mojego tematu znalazłem na forum taki temat
Adres
Autor ostatniego postu pokazuje wersję zmodyfikowaną oraz podaje nazwę drivera sam jednak nie jestem w stanie rozebrać latarki do takiego stanu jak widać na zdj. Udało mi się wykręcić z głowicy kapsułę w której z jednej strony widać sprężynę a z drugiej diodę.
Nie wiem jak dalej rozebrać
Teraz odnośnie modyfikacji zależnie od kosztów myślałem nad wymianą sterownika i diody co polecacie ?
Posiadam od pewnego czasu latarkę Romisen RC-u4. Latarka sprawuje się dobrze dotychczas korzystałem z baterii CR17345 Duracell jednak ich spora cena w lokalnym sklepie zaowocowała kupnem akumulatorków sanyo eneloop 800 mAh wraz z ładowarką TechnoLine z serii 700 produkt jeszcze nie dotarł. Sam nie wiem czy dobrze uczyniłem jednak ładowarka i tak się przyda do mojej SB-900.
Jako że na z latarkami jestem raczej średnio obyty. Chciałem zadać pytanie o modyfikacje drivera tak aby latarka była bardziej wydajna oraz lepiej zarządzać mocą świetlna.
Z góry powiem że praca z lutownicą nie sprawia mi problemów przynajmniej jeśli chodzi o lutowanie elementów przewlekanych. Nie mam doświadczenia z lutowaniem SMD.
w odniesieniu mojego tematu znalazłem na forum taki temat
Adres
Autor ostatniego postu pokazuje wersję zmodyfikowaną oraz podaje nazwę drivera sam jednak nie jestem w stanie rozebrać latarki do takiego stanu jak widać na zdj. Udało mi się wykręcić z głowicy kapsułę w której z jednej strony widać sprężynę a z drugiej diodę.
Nie wiem jak dalej rozebrać
Teraz odnośnie modyfikacji zależnie od kosztów myślałem nad wymianą sterownika i diody co polecacie ?
RC-U4 to moje ulubione latarki. Mam ich 3 sztuki, zmodowane na XP-G oraz XM-L. Standardowy sterownik jest kiepski - powyżej 500 - 600 mA jest niby ok, ale sterownik grzeje się i lubi wariować - wówczas puszcza max prąd jak leci.
Ja modowałem również na sterownik DF&Cali, w XPG R5 puszczałem 1,4 A. W XM-L puszczam 2,98 A i latarka daje rady.
Ja modowałem również na sterownik DF&Cali, w XPG R5 puszczałem 1,4 A. W XM-L puszczam 2,98 A i latarka daje rady.
ILPT
Co do samego zasilania to napewno się zaopatrzę zrobił bym to dawno gdyby nie Pani w sklepie która stwierdziła że jest to drogie i się nie opłaca
Co do diody Znalazłem taką
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/18236
Czy taka będzie dobra jeśli tak to którą wersje jej polecacie jeśli nie to skąd i jaką zakupić
Co do drivera
Znalazłem taki na forum
http://dx.com/p/17mm-2800ma-5-mode-regulated-led-driver-circuit-board-for-flashlight-diy-dc-3-4-5v-127684
Czy będzie dobry jeśli nie to jaki inny zamówić jeśli jest dobry to jak to wygląda z przesylką bo chyba sklep nie jest z Polski
Oczekiwał bym bardziej programowalnego sterownika np takiego jak w temacie
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3034
Jednak martwi mnie ten schemat że nie mam gdzie podłączyć blokady pamięci trybów ,blokady jasności
Czy oprócz diody i drivera oraz solidnego zasilania potrzeba czegoś ?
Co do diody Znalazłem taką
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/18236
Czy taka będzie dobra jeśli tak to którą wersje jej polecacie jeśli nie to skąd i jaką zakupić
Co do drivera
Znalazłem taki na forum
http://dx.com/p/17mm-2800ma-5-mode-regulated-led-driver-circuit-board-for-flashlight-diy-dc-3-4-5v-127684
Czy będzie dobry jeśli nie to jaki inny zamówić jeśli jest dobry to jak to wygląda z przesylką bo chyba sklep nie jest z Polski
Oczekiwał bym bardziej programowalnego sterownika np takiego jak w temacie
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3034
Jednak martwi mnie ten schemat że nie mam gdzie podłączyć blokady pamięci trybów ,blokady jasności
Czy oprócz diody i drivera oraz solidnego zasilania potrzeba czegoś ?
Witam
oscyp33 popraw interpunkcję, bo czasem ciężko się zorientować o co chodzi...
Jak wspomniał skaktus, aby to dobrze chodziło potrzebna jest kompleksowa przeróbka latarki, LED i driver to początek, ale nie wykorzystasz ich możliwości, bez poprawienia termiki i połączeń elektrycznych, wymiana lub zmostkowanie sprężynek, sprawdzenie lub wymiana wyłącznika itp.
Pozdrawiam
oscyp33 popraw interpunkcję, bo czasem ciężko się zorientować o co chodzi...
Jak wspomniał skaktus, aby to dobrze chodziło potrzebna jest kompleksowa przeróbka latarki, LED i driver to początek, ale nie wykorzystasz ich możliwości, bez poprawienia termiki i połączeń elektrycznych, wymiana lub zmostkowanie sprężynek, sprawdzenie lub wymiana wyłącznika itp.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
To co pokazałeś, to "wzmocnienie" oryginalnej sprężyny, by akusy nie latały w środku, przez co mogą przeskakiwać tryby jeśli akumulatorek zerwie połączenie.
Ze sprężynkami i włącznikiem chodzi o to, że często są one podłej jakości i wprowadzają spore straty,
tzn działają jak rezystor, przez co dioda nie dostaje takiego prądu, jaki chcielibyśmy żeby dostała.
Jeśli sprężynka jest pozłacana i zrobiona z w miarę grubego drutu to może zostać jak jest, wtedy pozostanie Ci sprawdzić jakie straty wprowadza włącznik.
Jeśli sprężynka jest kiepska, to bierzesz plecionkę miedzianą i robisz przejście pomiędzy podstawą sprężynki, a jej wierzchołkiem.
Nie tak ordynarnie prostą linką, a kręcisz spiralkę po obwodzie sprężynki lub jeśli dajesz ją pionowo w świetle sprężyny do zrób ją hmm falowaną, że się tak wyrażę.
Jeśli spadki na włączniku masz spore, to musisz kupić nowy. EdiM oraz greg mają różne włączniki niskooporowe.
Poprawa połączeń to niekoniecznie grubsze kable. Te co są z driverem w zestawie są wystarczające,
chodzi bardziej o to, żeby przylutować włącznik do płytki, zdarza się że są na wcisk, ew na taką ilość spoiwa, że aż człowiek się dziwi jak to się trzyma,
dodanie cyny na obwodzie płytki z włącznikiem po stronie która jest dociskana przez pierścień mocujący,
lepsze przylutowanie sprężynki oraz przylutowanie drivera do piguły czy też do mosiężnego pierścienia w pigule.
Pamiętaj też o paście termo pod diodą oraz na gwincie piguły.
Pozdrawiam
DNF
Ze sprężynkami i włącznikiem chodzi o to, że często są one podłej jakości i wprowadzają spore straty,
tzn działają jak rezystor, przez co dioda nie dostaje takiego prądu, jaki chcielibyśmy żeby dostała.
Jeśli sprężynka jest pozłacana i zrobiona z w miarę grubego drutu to może zostać jak jest, wtedy pozostanie Ci sprawdzić jakie straty wprowadza włącznik.
Jeśli sprężynka jest kiepska, to bierzesz plecionkę miedzianą i robisz przejście pomiędzy podstawą sprężynki, a jej wierzchołkiem.
Nie tak ordynarnie prostą linką, a kręcisz spiralkę po obwodzie sprężynki lub jeśli dajesz ją pionowo w świetle sprężyny do zrób ją hmm falowaną, że się tak wyrażę.
Jeśli spadki na włączniku masz spore, to musisz kupić nowy. EdiM oraz greg mają różne włączniki niskooporowe.
Poprawa połączeń to niekoniecznie grubsze kable. Te co są z driverem w zestawie są wystarczające,
chodzi bardziej o to, żeby przylutować włącznik do płytki, zdarza się że są na wcisk, ew na taką ilość spoiwa, że aż człowiek się dziwi jak to się trzyma,
dodanie cyny na obwodzie płytki z włącznikiem po stronie która jest dociskana przez pierścień mocujący,
lepsze przylutowanie sprężynki oraz przylutowanie drivera do piguły czy też do mosiężnego pierścienia w pigule.
Pamiętaj też o paście termo pod diodą oraz na gwincie piguły.
Pozdrawiam
DNF
Faktycznie sprężyna nie wygląda na solidną.
Uploaded with ImageShack.us
Dodatkowo włącznik jest na 1.5 A ( 1,5 A 230V KAN-28 JIA TENG)
Włącznik jest zalutowany do płytki
Odnośnie drivera czy ten od Greg będzie pasował ?
http://allegro.pl/sterownik-driver-led-2-8-4-5v-2-8a-programowalny-i3018847714.html
Od grega zakupił bym też diodę. Wszystkie jakie ma wystawione to XM-L jednak nie wiem jaką barwę wybrać, wstępnie wybrałem tą XM-L T6 3C
Na aukcji jest napisane "powyżej prądu 350mA konieczny jest montaż do radiatora o odpowiednich parametrach" Czy sama piguła oraz pasta pod diodę i na gwint wystarczy ?
Jeśli włącznik okazał by się marnej jakości to czy warto kupić od greg włącznik taktyczny ?Dobrą sprawą jest to że mogę postawić latarkę gdyż to co mam nie pozwala na to
http://allegro.pl/solarforce-l2-s6-wlacznik-taktyczny-forward-custom-i3020226916.html
Ewentualna modyfikacja mojego włącznika polegała by na zmianie sprężyny.
http://allegro.pl/sprezyna-stykowa-pojemnika-baterii-4szt-za-2zl-i3047901021.html
Wiadomo najwygodniej kupić gotowe jednak cena robi swoje i nie jestem pewien czy spasuje.
Uploaded with ImageShack.us
Dodatkowo włącznik jest na 1.5 A ( 1,5 A 230V KAN-28 JIA TENG)
Włącznik jest zalutowany do płytki
Odnośnie drivera czy ten od Greg będzie pasował ?
http://allegro.pl/sterownik-driver-led-2-8-4-5v-2-8a-programowalny-i3018847714.html
Od grega zakupił bym też diodę. Wszystkie jakie ma wystawione to XM-L jednak nie wiem jaką barwę wybrać, wstępnie wybrałem tą XM-L T6 3C
Na aukcji jest napisane "powyżej prądu 350mA konieczny jest montaż do radiatora o odpowiednich parametrach" Czy sama piguła oraz pasta pod diodę i na gwint wystarczy ?
Jeśli włącznik okazał by się marnej jakości to czy warto kupić od greg włącznik taktyczny ?Dobrą sprawą jest to że mogę postawić latarkę gdyż to co mam nie pozwala na to
http://allegro.pl/solarforce-l2-s6-wlacznik-taktyczny-forward-custom-i3020226916.html
Ewentualna modyfikacja mojego włącznika polegała by na zmianie sprężyny.
http://allegro.pl/sprezyna-stykowa-pojemnika-baterii-4szt-za-2zl-i3047901021.html
Wiadomo najwygodniej kupić gotowe jednak cena robi swoje i nie jestem pewien czy spasuje.
Włącznik ze sprężynką od Grega będzie pasował. Link
Forward wytrzymuje więcej niż 3A.
Forward wytrzymuje więcej niż 3A.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Skaktus, ale jak sam dobrze wiesz, różnica w jakości jest tak wielka, jak Ziemia albo i większa..
Tobie się trafił dobry włącznik, a w skrajnym przypadku, ktoś włącznika może w ogóle nie dostać
Także nie generalizowałbym, że wszystkie są ok. Zamontowanie diody na paście termo do piguły latarki,
która będzie wkręcona w body, a gwinty piguły przesmarowane również pastą termo wystarczy w zupełności.
Zobacz tylko, czy w pigule masz mosiężny pierścień, żebyś mógł przylutować driver, jeśli nie, to musisz coś sobie sklecić
Zestaw XM-L+8*AMC+nowy włącznik od grega=ogień
Pozdrawiam
DNF
Tobie się trafił dobry włącznik, a w skrajnym przypadku, ktoś włącznika może w ogóle nie dostać
Także nie generalizowałbym, że wszystkie są ok. Zamontowanie diody na paście termo do piguły latarki,
która będzie wkręcona w body, a gwinty piguły przesmarowane również pastą termo wystarczy w zupełności.
Zobacz tylko, czy w pigule masz mosiężny pierścień, żebyś mógł przylutować driver, jeśli nie, to musisz coś sobie sklecić
Zestaw XM-L+8*AMC+nowy włącznik od grega=ogień
Pozdrawiam
DNF
skaktus, możesz coś powiedzieć więcej o tych Romisenach?
Jak to świeci w porównaniu do Solarforce Grega? Nachodzi mnie na złożenie własnej latarki na XM-L2 NW i prądzie ~3A w dziodzie, tylko zastanawiam się czy to body byłoby odpowiednie (na pewno jest tanie) i czy w ogóle jest sens się w to bawić, czy lepiej zaufać Gregowi i kupić jego WymiataczForceExtendetVersion jak go ukończy?
Jak to świeci w porównaniu do Solarforce Grega? Nachodzi mnie na złożenie własnej latarki na XM-L2 NW i prądzie ~3A w dziodzie, tylko zastanawiam się czy to body byłoby odpowiednie (na pewno jest tanie) i czy w ogóle jest sens się w to bawić, czy lepiej zaufać Gregowi i kupić jego WymiataczForceExtendetVersion jak go ukończy?
Moje sterowniki:
AHE+ v1
KHE
v201 / v211
AHE+ v1
KHE
v201 / v211
Wszystko zależy od ciebie. Latarku kupowałem jak kosztowały po 50 - 60 zł sztuka. Jedną mam już ponad 4 lata, pozostałe po 3. Każda po modzie działa do dziś. XM-L i 3A w diodę nie są dla tej latarki czymś szczególnie ciężkim do zniesienia - piguła jest duża, gwintowana na całej długości. Lustro wkręcane na gwint, wszystko ma oringi i trzyma się dobrze.
ILPT