Romisen RC-U4 mod pytanie

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
oscyp33
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 19 lut 2013, 23:11
Lokalizacja: Zakopane/ Gliwice

Romisen RC-U4 mod pytanie

Post autor: oscyp33 »

Witam to mój pierwszy post . Wiec zgodnie z zasadą witam szanowne grono urzytkowników

Posiadam od pewnego czasu latarkę Romisen RC-u4. Latarka sprawuje się dobrze dotychczas korzystałem z baterii CR17345 Duracell jednak ich spora cena w lokalnym sklepie zaowocowała kupnem akumulatorków sanyo eneloop 800 mAh wraz z ładowarką TechnoLine z serii 700 produkt jeszcze nie dotarł. Sam nie wiem czy dobrze uczyniłem jednak ładowarka i tak się przyda do mojej SB-900.

Jako że na z latarkami jestem raczej średnio obyty. Chciałem zadać pytanie o modyfikacje drivera tak aby latarka była bardziej wydajna oraz lepiej zarządzać mocą świetlna.

Z góry powiem że praca z lutownicą nie sprawia mi problemów przynajmniej jeśli chodzi o lutowanie elementów przewlekanych. Nie mam doświadczenia z lutowaniem SMD.

w odniesieniu mojego tematu znalazłem na forum taki temat
Adres
Autor ostatniego postu pokazuje wersję zmodyfikowaną oraz podaje nazwę drivera sam jednak nie jestem w stanie rozebrać latarki do takiego stanu jak widać na zdj. Udało mi się wykręcić z głowicy kapsułę w której z jednej strony widać sprężynę a z drugiej diodę.
Nie wiem jak dalej rozebrać

Teraz odnośnie modyfikacji zależnie od kosztów myślałem nad wymianą sterownika i diody co polecacie ?
Awatar użytkownika
Hahar
Posty: 410
Rejestracja: czwartek 14 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Pobiedziska

Post autor: Hahar »

Przeczytaj TEN temat i pomyśl o zainwestowaniu w ogniwa 18650 (najtaniej w sklepiku) i ładowarkę ...Sterownik np AK47,jak to świeci z oryginalną diodą masz na poprzedniej stronie.Z tych ogniw bedziesz miał tak na oko 3x więcej prądu jak w tych akusach co masz.Ładowarka np. taka .
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

RC-U4 to moje ulubione latarki. Mam ich 3 sztuki, zmodowane na XP-G oraz XM-L. Standardowy sterownik jest kiepski - powyżej 500 - 600 mA jest niby ok, ale sterownik grzeje się i lubi wariować - wówczas puszcza max prąd jak leci.

Ja modowałem również na sterownik DF&Cali, w XPG R5 puszczałem 1,4 A. W XM-L puszczam 2,98 A i latarka daje rady.
ILPT
oscyp33
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 19 lut 2013, 23:11
Lokalizacja: Zakopane/ Gliwice

Post autor: oscyp33 »

Co do samego zasilania to napewno się zaopatrzę zrobił bym to dawno gdyby nie Pani w sklepie która stwierdziła że jest to drogie i się nie opłaca

Co do diody Znalazłem taką
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/18236
Czy taka będzie dobra jeśli tak to którą wersje jej polecacie jeśli nie to skąd i jaką zakupić

Co do drivera
Znalazłem taki na forum
http://dx.com/p/17mm-2800ma-5-mode-regulated-led-driver-circuit-board-for-flashlight-diy-dc-3-4-5v-127684

Czy będzie dobry jeśli nie to jaki inny zamówić jeśli jest dobry to jak to wygląda z przesylką bo chyba sklep nie jest z Polski

Oczekiwał bym bardziej programowalnego sterownika np takiego jak w temacie
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3034

Jednak martwi mnie ten schemat że nie mam gdzie podłączyć blokady pamięci trybów ,blokady jasności

Czy oprócz diody i drivera oraz solidnego zasilania potrzeba czegoś ?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Oprócz drivera i diody potrzebujesz dobrego zmodowania latarki tj. poprawy połączeń, poprawy oddawania ciepła itd. Moja RC-U4 po zmianach po góra kilku min pracy jest już nieźle gorąca.
ILPT
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
oscyp33 popraw interpunkcję, bo czasem ciężko się zorientować o co chodzi...

Jak wspomniał skaktus, aby to dobrze chodziło potrzebna jest kompleksowa przeróbka latarki, LED i driver to początek, ale nie wykorzystasz ich możliwości, bez poprawienia termiki i połączeń elektrycznych, wymiana lub zmostkowanie sprężynek, sprawdzenie lub wymiana wyłącznika itp.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
oscyp33
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 19 lut 2013, 23:11
Lokalizacja: Zakopane/ Gliwice

Post autor: oscyp33 »

Ok Znalazłem jak powinna wyglądać lepiej zrobiona sprężyna

Obrazek

Jak poprawić termikę użyć pasty termo przewodzącej do procesorów ?

A poprawa połączeń elektrycznych to zmiana kabli ? Jakie wykorzystać
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

To co pokazałeś, to "wzmocnienie" oryginalnej sprężyny, by akusy nie latały w środku, przez co mogą przeskakiwać tryby jeśli akumulatorek zerwie połączenie.
Ze sprężynkami i włącznikiem chodzi o to, że często są one podłej jakości i wprowadzają spore straty,
tzn działają jak rezystor, przez co dioda nie dostaje takiego prądu, jaki chcielibyśmy żeby dostała.
Jeśli sprężynka jest pozłacana i zrobiona z w miarę grubego drutu to może zostać jak jest, wtedy pozostanie Ci sprawdzić jakie straty wprowadza włącznik.
Jeśli sprężynka jest kiepska, to bierzesz plecionkę miedzianą i robisz przejście pomiędzy podstawą sprężynki, a jej wierzchołkiem.
Nie tak ordynarnie prostą linką, a kręcisz spiralkę po obwodzie sprężynki lub jeśli dajesz ją pionowo w świetle sprężyny do zrób ją hmm falowaną, że się tak wyrażę.
Jeśli spadki na włączniku masz spore, to musisz kupić nowy. EdiM oraz greg mają różne włączniki niskooporowe.
Poprawa połączeń to niekoniecznie grubsze kable. Te co są z driverem w zestawie są wystarczające,
chodzi bardziej o to, żeby przylutować włącznik do płytki, zdarza się że są na wcisk, ew na taką ilość spoiwa, że aż człowiek się dziwi jak to się trzyma,
dodanie cyny na obwodzie płytki z włącznikiem po stronie która jest dociskana przez pierścień mocujący,
lepsze przylutowanie sprężynki oraz przylutowanie drivera do piguły czy też do mosiężnego pierścienia w pigule.
Pamiętaj też o paście termo pod diodą oraz na gwincie piguły.
Pozdrawiam
DNF
oscyp33
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 19 lut 2013, 23:11
Lokalizacja: Zakopane/ Gliwice

Post autor: oscyp33 »

Faktycznie sprężyna nie wygląda na solidną.
  • Obrazek
Uploaded with ImageShack.us

Dodatkowo włącznik jest na 1.5 A ( 1,5 A 230V KAN-28 JIA TENG)
Włącznik jest zalutowany do płytki

Odnośnie drivera czy ten od Greg będzie pasował ?
http://allegro.pl/sterownik-driver-led-2-8-4-5v-2-8a-programowalny-i3018847714.html

Od grega zakupił bym też diodę. Wszystkie jakie ma wystawione to XM-L jednak nie wiem jaką barwę wybrać, wstępnie wybrałem tą XM-L T6 3C

Na aukcji jest napisane "powyżej prądu 350mA konieczny jest montaż do radiatora o odpowiednich parametrach" Czy sama piguła oraz pasta pod diodę i na gwint wystarczy ?

Jeśli włącznik okazał by się marnej jakości to czy warto kupić od greg włącznik taktyczny ?Dobrą sprawą jest to że mogę postawić latarkę gdyż to co mam nie pozwala na to
http://allegro.pl/solarforce-l2-s6-wlacznik-taktyczny-forward-custom-i3020226916.html

Ewentualna modyfikacja mojego włącznika polegała by na zmianie sprężyny.
http://allegro.pl/sprezyna-stykowa-pojemnika-baterii-4szt-za-2zl-i3047901021.html

Wiadomo najwygodniej kupić gotowe jednak cena robi swoje i nie jestem pewien czy spasuje.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Ten włącznik w romisenie nie jest taki zły. W moim RC-U4 po modzie na XM-L bez modyfikacji sprężynki w diodę idzie 2,78 A. Po dodaniu plecionki idzie 2,98 A przy dobrym ogniwie, bo przy TrustFire ten wysiada przy 2A.
ILPT
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Włącznik ze sprężynką od Grega będzie pasował. Link
Forward wytrzymuje więcej niż 3A.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Skaktus, ale jak sam dobrze wiesz, różnica w jakości jest tak wielka, jak Ziemia :wink: albo i większa..
Tobie się trafił dobry włącznik, a w skrajnym przypadku, ktoś włącznika może w ogóle nie dostać :D
Także nie generalizowałbym, że wszystkie są ok. Zamontowanie diody na paście termo do piguły latarki,
która będzie wkręcona w body, a gwinty piguły przesmarowane również pastą termo wystarczy w zupełności.
Zobacz tylko, czy w pigule masz mosiężny pierścień, żebyś mógł przylutować driver, jeśli nie, to musisz coś sobie sklecić :)
Zestaw XM-L+8*AMC+nowy włącznik od grega=ogień :twisted:
Pozdrawiam
DNF
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Dokładnie przerabiałem 3 sztuki RC-U4 - dwie na XPG R5 i w diodę 1,4 oraz 1,5 A oraz jedną na XML. Przełączniki były dobrej jakości, choć pewnie im daleko do tych od grega, nie mniej jednak ten w XML jeszcze nie spłonął :)
ILPT
Awatar użytkownika
alienth
Posty: 270
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: alienth »

skaktus, możesz coś powiedzieć więcej o tych Romisenach?
Jak to świeci w porównaniu do Solarforce Grega? Nachodzi mnie na złożenie własnej latarki na XM-L2 NW i prądzie ~3A w dziodzie, tylko zastanawiam się czy to body byłoby odpowiednie (na pewno jest tanie) i czy w ogóle jest sens się w to bawić, czy lepiej zaufać Gregowi i kupić jego WymiataczForceExtendetVersion jak go ukończy?
Moje sterowniki:
AHE+ v1
KHE
v201 / v211
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Wszystko zależy od ciebie. Latarku kupowałem jak kosztowały po 50 - 60 zł sztuka. Jedną mam już ponad 4 lata, pozostałe po 3. Każda po modzie działa do dziś. XM-L i 3A w diodę nie są dla tej latarki czymś szczególnie ciężkim do zniesienia - piguła jest duża, gwintowana na całej długości. Lustro wkręcane na gwint, wszystko ma oringi i trzyma się dobrze.
ILPT
ODPOWIEDZ