Trochę nie baudzo. Układ z pierwszej aukcji wymaga zasilania od 10VDC, a ja dysponuję 3V z groszami. Sterownik z trzeciej ma drop 0,8V - też za dużo.
A soczewki z drugiego linka (XPG R5) to model sprzed kilku lat - czy jest sens zastępowania nim XR-E? Ma jakąkolwiek szansę w porównaniu z obecnymi XP-G czy XM-L?
Sprzedawców zapytam, dzięki!
Wymiana diody Cree - na co?
Ostatnio zmieniony wtorek 19 lut 2013, 06:06 przez Teo, łącznie zmieniany 1 raz.
to są bardo dobre soczewki, poza tym obawiam się, że XM-L w tych soczewkach po XR-E może się nie układać za dobrze, jeśli idzie kształt wiązki światła, może się zrobić lekka miotła, ale nie jest to przesądzone.Teo pisze:A soczewki z drugiego linka (XPG R5) to model sprzed kilku lat - czy jest sens zastępowania nim XR-E?
Odprowadzanie ciepła z LED w tej konstrukcji praktycznie nie istnieje. Przecież metalowy okrąg na którym osadzone są diody nie ma faktycznie prawie żadnego kontaktu z korpusem, na który mógłby odprowadzić ciepło.Teo pisze:Diody są przykręcone do metalowej podstawy. Obecnym XR-E to wystarcza. Na ile sprawdzi się z XM-L, wyjdzie w praniu.
To jest priorytetowy problem, którą musisz rozwiązać.
Czy między płytkami są tylko tulejki dystansowe, czy coś więcej?greg pisze:Odprowadzanie ciepła z LED w tej konstrukcji praktycznie nie istnieje. Przecież metalowy okrąg na którym osadzone są diody nie ma faktycznie prawie żadnego kontaktu z korpusem, na który mógłby odprowadzić ciepło.Teo pisze:Diody są przykręcone do metalowej podstawy. Obecnym XR-E to wystarcza. Na ile sprawdzi się z XM-L, wyjdzie w praniu.
To jest priorytetowy problem, którą musisz rozwiązać.
Obudowa jest aluminiowa? Można spróbować zamienić obecną okrągłą płytkę pod diodami na odcinek wałka aluminiowego o takiej średnicy, by głowica się z nim (jak najlepiej) stykała.
Albo zamiast obecnej płytki użyć "kapsel/kubek", którego ścianki byłyby nacięte wzdłuż kilka razy i odgięte tak, by dociskały się sprężyście do obudowy?
Na zewnątrz mamy wodę o temperaturze od paru do parunastu stopni, więc odprowadzenie ciepła na zewnątrz powinno załatwić sprawę.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Zasilanie powiedzmy pakiet li-ion (łączone równolegle). Napięcie zasilania dajmy na to 3,7V, VF diody przy 3A to powiedzmy 3,2 V. 3,7V - 3,2V = 0,5V. 0,5V x 3A = 1,5 W straty na AMC.Teo pisze:Nad odprowadzaniem ciepła przysiądę. Pierwszy pomysł to zastąpienie słupków dystansowych solidnymi blokami aluminium połączonymi z tylną częścią obudowy, która moczy się w wodzie.
Czy sterowniki na AMC7135 bardzo się grzeją?
Jeśli zgodnie z planem chcesz do wnętrza zamiast dystansu wrzucić blok z aluminium to będzie to dobre rozwiązanie. Dodatkowo pomyśl nad tym, aby blok był na tyle wysoki, żeby na nim bezpośrednio były zamontowane diody.
ILPT