Wymiana diody Cree - na co?

problemy z doborem podzespołów, elementów, przeróbkami itp., czyli jak zrobić to co sobie wymyśliłem
Teo
Posty: 12
Rejestracja: piątek 03 kwie 2009, 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Teo »

Trochę nie baudzo. Układ z pierwszej aukcji wymaga zasilania od 10VDC, a ja dysponuję 3V z groszami. Sterownik z trzeciej ma drop 0,8V - też za dużo.

A soczewki z drugiego linka (XPG R5) to model sprzed kilku lat - czy jest sens zastępowania nim XR-E? Ma jakąkolwiek szansę w porównaniu z obecnymi XP-G czy XM-L?

Sprzedawców zapytam, dzięki!
Ostatnio zmieniony wtorek 19 lut 2013, 06:06 przez Teo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Teo pisze:A soczewki z drugiego linka (XPG R5) to model sprzed kilku lat - czy jest sens zastępowania nim XR-E?
to są bardo dobre soczewki, poza tym obawiam się, że XM-L w tych soczewkach po XR-E może się nie układać za dobrze, jeśli idzie kształt wiązki światła, może się zrobić lekka miotła, ale nie jest to przesądzone.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Teo pisze:Diody są przykręcone do metalowej podstawy. Obecnym XR-E to wystarcza. Na ile sprawdzi się z XM-L, wyjdzie w praniu.
Odprowadzanie ciepła z LED w tej konstrukcji praktycznie nie istnieje. Przecież metalowy okrąg na którym osadzone są diody nie ma faktycznie prawie żadnego kontaktu z korpusem, na który mógłby odprowadzić ciepło.

To jest priorytetowy problem, którą musisz rozwiązać.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

greg pisze:
Teo pisze:Diody są przykręcone do metalowej podstawy. Obecnym XR-E to wystarcza. Na ile sprawdzi się z XM-L, wyjdzie w praniu.
Odprowadzanie ciepła z LED w tej konstrukcji praktycznie nie istnieje. Przecież metalowy okrąg na którym osadzone są diody nie ma faktycznie prawie żadnego kontaktu z korpusem, na który mógłby odprowadzić ciepło.

To jest priorytetowy problem, którą musisz rozwiązać.
Czy między płytkami są tylko tulejki dystansowe, czy coś więcej?
Obudowa jest aluminiowa? Można spróbować zamienić obecną okrągłą płytkę pod diodami na odcinek wałka aluminiowego o takiej średnicy, by głowica się z nim (jak najlepiej) stykała.
Albo zamiast obecnej płytki użyć "kapsel/kubek", którego ścianki byłyby nacięte wzdłuż kilka razy i odgięte tak, by dociskały się sprężyście do obudowy?
Na zewnątrz mamy wodę o temperaturze od paru do parunastu stopni, więc odprowadzenie ciepła na zewnątrz powinno załatwić sprawę.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Teo
Posty: 12
Rejestracja: piątek 03 kwie 2009, 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Teo »

Nad odprowadzaniem ciepła przysiądę. Pierwszy pomysł to zastąpienie słupków dystansowych solidnymi blokami aluminium połączonymi z tylną częścią obudowy, która moczy się w wodzie.

Czy sterowniki na AMC7135 bardzo się grzeją?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Teo pisze:Nad odprowadzaniem ciepła przysiądę. Pierwszy pomysł to zastąpienie słupków dystansowych solidnymi blokami aluminium połączonymi z tylną częścią obudowy, która moczy się w wodzie.

Czy sterowniki na AMC7135 bardzo się grzeją?
Zasilanie powiedzmy pakiet li-ion (łączone równolegle). Napięcie zasilania dajmy na to 3,7V, VF diody przy 3A to powiedzmy 3,2 V. 3,7V - 3,2V = 0,5V. 0,5V x 3A = 1,5 W straty na AMC.

Jeśli zgodnie z planem chcesz do wnętrza zamiast dystansu wrzucić blok z aluminium to będzie to dobre rozwiązanie. Dodatkowo pomyśl nad tym, aby blok był na tyle wysoki, żeby na nim bezpośrednio były zamontowane diody.
ILPT
ODPOWIEDZ