światła dzienne typu hella flex - DIY
światła dzienne typu hella flex - DIY
Witam, wszystkich forumowiczów:)
Mam pytanie czy zestaw Hella LEDayFlex http://www.autometa.com.pl/akcesoria/la ... hella.html można zrobić samemu?
Główny problem to przede wszystkim ładne i trwałe oprawki led z soczewkami.
Na allegro pojawiły się podróbki Hella w cenie ok 200zł ( http://allegro.pl/swiatla-dzienne-dzien ... 19942.html )- czy ta cena jest ok? Czy robiąc samemu nie wyniesie taniej i lepiej (jakość)?
Czekam na Wasze wypowiedzi!
Mam pytanie czy zestaw Hella LEDayFlex http://www.autometa.com.pl/akcesoria/la ... hella.html można zrobić samemu?
Główny problem to przede wszystkim ładne i trwałe oprawki led z soczewkami.
Na allegro pojawiły się podróbki Hella w cenie ok 200zł ( http://allegro.pl/swiatla-dzienne-dzien ... 19942.html )- czy ta cena jest ok? Czy robiąc samemu nie wyniesie taniej i lepiej (jakość)?
Czekam na Wasze wypowiedzi!
Taniej tego nie zrobisz. Koszt osoby która ci całość wykona przekroczy znacznie 200 zł.
Lampy z allegro no-name po 200 zł są dostepne na rynku od około 1,5 roku więc pojawiły się one dość dawno. Do tej pory spotykałem się jedynie z uszkodzeniami podczas montażu lub ewidentymi nieszczelnościami. Zalety tych lamp to swoboda montażu. Wady - minimalna powierzchnia chłodzenia, co powoduje że w temp. pokojowej tak mała lampka znacznie się rozgrzewa. Do tego zastosowanie diody no-name o często wysokim Vf (3,6 przy 340mA) opwoduje że całość znacznie sie nagrzewa. Jak by tego było mało, należy spełnić wymagania dotyczące montażu tj. idealne skierownie do przodu auta, pod żadnym kątem itd. Wielu to ignoruje i już nieraz widziałem takie lampy skierowane na ulicę lub boki itd.
Lampy z allegro no-name po 200 zł są dostepne na rynku od około 1,5 roku więc pojawiły się one dość dawno. Do tej pory spotykałem się jedynie z uszkodzeniami podczas montażu lub ewidentymi nieszczelnościami. Zalety tych lamp to swoboda montażu. Wady - minimalna powierzchnia chłodzenia, co powoduje że w temp. pokojowej tak mała lampka znacznie się rozgrzewa. Do tego zastosowanie diody no-name o często wysokim Vf (3,6 przy 340mA) opwoduje że całość znacznie sie nagrzewa. Jak by tego było mało, należy spełnić wymagania dotyczące montażu tj. idealne skierownie do przodu auta, pod żadnym kątem itd. Wielu to ignoruje i już nieraz widziałem takie lampy skierowane na ulicę lub boki itd.
ILPT
Ciężko mi powiedzieć. Jeśli zamontujesz je tak, że nie będą całkowicie obudowane i np. nie wciśniesz je w pianke która obecnie często jest pod zderzakiem co całkowicie blokuje oddawanie ciepła będą działać. To na co trafisz to już inna sprawa, bierze od sprawdzonej firmy z pewną gwarancja (dopytaj czy można samemu montowac).
Hella była pierwowzorem, ale pod względem ilości światła do ceny to jakieś totalne przegięcie. U mnie w mieście obecnie wszystkie autobusy mają dzienne od helli na 3 ledach oraz kilka elek (L) takowe ma i niestety, świeci to kiepsko.
Hella była pierwowzorem, ale pod względem ilości światła do ceny to jakieś totalne przegięcie. U mnie w mieście obecnie wszystkie autobusy mają dzienne od helli na 3 ledach oraz kilka elek (L) takowe ma i niestety, świeci to kiepsko.
ILPT
Jeśli chodzi, o grzanie się... to tego się nie obawiam, w moim Freelanderze nie ma pianki w zderzaku. Montaż będzie się odbywał z poziomicą laserową wspierana niwelatorem Montażu się nie obawiam. Rodzi się pytanie co się stanie jak się przepali jedna dioda? Pewnie będę musiał drugi komplet kupić.... Dlatego skłaniam się do DIY, macie jakiś pomysł na ramkę, oprawkę diody z soczewką rozpraszającą?
Witam
Co do montażu, to gdzieś po głowie kołacze mi się wymóg homologacyjny, który mówi że światło można uznać za jedno, jeśli suma powierzchni świetlnych stanowi co najmniej ... i tu mam problem bo nie pamiętam czy to było 60 czy 75% obrysu prostokątnego całości lampy.
Pamiętam, że elementy okrągłe powinny do siebie dolegać, aby był spełniony ten warunek. Przepis ten jest powiązany z wymaganiami dotyczącymi ilości świateł w pojeździe.
Nasza szanowna służba i diagności często nie zauważają nawet niebieskich LEDów pełniących role dziennych świateł, ale w sytuacji kryzysowej, możesz się przejechać...
Co do przykładów aut posiadających różne dziwne światła fabrycznie, to niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób te produkty otrzymały homologację, ale skoro w Polsce sprzedawano Tico...
Pozdrawiam
Co do montażu, to gdzieś po głowie kołacze mi się wymóg homologacyjny, który mówi że światło można uznać za jedno, jeśli suma powierzchni świetlnych stanowi co najmniej ... i tu mam problem bo nie pamiętam czy to było 60 czy 75% obrysu prostokątnego całości lampy.
Pamiętam, że elementy okrągłe powinny do siebie dolegać, aby był spełniony ten warunek. Przepis ten jest powiązany z wymaganiami dotyczącymi ilości świateł w pojeździe.
Nasza szanowna służba i diagności często nie zauważają nawet niebieskich LEDów pełniących role dziennych świateł, ale w sytuacji kryzysowej, możesz się przejechać...
Co do przykładów aut posiadających różne dziwne światła fabrycznie, to niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób te produkty otrzymały homologację, ale skoro w Polsce sprzedawano Tico...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
A co masz do Tico ? Trochę miękkie ale co z tego Czasem homo mają takie rzeczy w autach że głowie się nie mieści.
http://www.joemonster.org/filmy/50281/Z ... _Polonezem
Jak padnie jedna dioda to wymieniasz całosć - koszt dwóch diod w niektórych firmach to 70 zł. Diody są rozłączane, inaczej byś ich nie zamontował w otworach. Podejrzewam że da się jakość całość rozebrac, ale nie wiem czy nie jest zalewane klejem itd.
http://www.joemonster.org/filmy/50281/Z ... _Polonezem
Jak padnie jedna dioda to wymieniasz całosć - koszt dwóch diod w niektórych firmach to 70 zł. Diody są rozłączane, inaczej byś ich nie zamontował w otworach. Podejrzewam że da się jakość całość rozebrac, ale nie wiem czy nie jest zalewane klejem itd.
ILPT
- extreme_ilumin
- Posty: 90
- Rejestracja: czwartek 03 maja 2012, 17:34
- Lokalizacja: BB
Co do wykonania takich ledów to wystarczy wytoczyć obudowę z aluminium, do środka dioda z kolimatorem i macie Adama Słodowego.
Chłodzenie jest a szczelność to sprawa silikonu i będzie to wszystko gadać za cenę kilku złotych.
Chłodzenie jest a szczelność to sprawa silikonu i będzie to wszystko gadać za cenę kilku złotych.
Ostatnio zmieniony czwartek 07 lut 2013, 23:16 przez extreme_ilumin, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilka złoty ? Chyba jak sobie sam wytoczysz. Pytałem się kilku osób o wycenę wytoczenia z pręta aluminiowego radiatora dla jednego leda wraz z wykonaniem nakrętki na okolice diody, wycena 70 zł za sztukę...extreme_ilumin pisze:Co do wykonania takich ledów to wystarczy wytoczyć obudowę z aluminium, do środka dioda z kolimatorem i macie Adama Słodowego.
Chłodzenie jest a szczelność to sprawa silikonu i będzie to wszystko gadać za cenę kilku złotych.
ILPT
- extreme_ilumin
- Posty: 90
- Rejestracja: czwartek 03 maja 2012, 17:34
- Lokalizacja: BB
Strasznie drogo się cenią u Ciebie.skaktus pisze:Kilka złoty ? Chyba jak sobie sam wytoczysz. Pytałem się kilku osób o wycenę wytoczenia z pręta aluminiowego radiatora dla jednego leda wraz z wykonaniem nakrętki na okolice diody, wycena 70 zł za sztukę...
Ja przez przypadek kiedyś wpadłem na pomysł podrobienia Hella Flex i przy okazji naprawy felg spytałem gościa o taką usługę jak toczenie właśnie takich elementów pod flexy.
Bez materiału za 5 szt wycenił mi to na jakieś 30 zł.
Ile może kosztować sam pręt skoro i tak kupujemy go na kilogramy więc cena materiału to kolejne kilkanaście złotych.
Wszystko miało miejsce w grudniu 2012 a warsztat ten znajduje się w Harbutowicach.[/quote]
Ostatnio zmieniony piątek 08 lut 2013, 16:12 przez extreme_ilumin, łącznie zmieniany 1 raz.