Rzeczywiste parametry światełek z DealeXtreme
Rzeczywiste parametry światełek z DealeXtreme
Hey.
W tamtym roku zaopatrzyłem się w latarkę z 1 diodą XM-L T6 1c na aku 18650.
W miarę jedzenia apetyt rośnie i na ten sezon chciałem sobie zafundować coś znacznie mocniejszego.
Zastanawiam się nad tymi dwoma z opisu tematu.
latarka 1
latarka 2
Jaki może być ich czas świecenia w przypadku użycia 3x 26650 i jak z mocą rzeczywistą.
Ciekawi mnie jeszcze jak z odprowadzaniem temperatury i dlaczego jest taka różnica w cenie.
Czy Greg może ewentualnie złożyć coś takiego w granicach 300zł.
A może przez ten rok pojawiły się jakieś nowe typy diod świecących mocniej?
Pozdrawiam i proszę o doradzenie.
ps: jeszcze wpadło mi coś takiego ale to już chyba przeginka zwłaszcza pod względem czasu pracy na aku
W tamtym roku zaopatrzyłem się w latarkę z 1 diodą XM-L T6 1c na aku 18650.
W miarę jedzenia apetyt rośnie i na ten sezon chciałem sobie zafundować coś znacznie mocniejszego.
Zastanawiam się nad tymi dwoma z opisu tematu.
latarka 1
latarka 2
Jaki może być ich czas świecenia w przypadku użycia 3x 26650 i jak z mocą rzeczywistą.
Ciekawi mnie jeszcze jak z odprowadzaniem temperatury i dlaczego jest taka różnica w cenie.
Czy Greg może ewentualnie złożyć coś takiego w granicach 300zł.
A może przez ten rok pojawiły się jakieś nowe typy diod świecących mocniej?
Pozdrawiam i proszę o doradzenie.
ps: jeszcze wpadło mi coś takiego ale to już chyba przeginka zwłaszcza pod względem czasu pracy na aku
Ostatnio zmieniony wtorek 05 lut 2013, 22:26 przez smog11, łącznie zmieniany 1 raz.
smog11, no nie mów, że planujesz któryś z tych podlinkowanych w pierwszym Twoim poście kloców próbować zamontować na rowerowej kierownicy podejrzewam, że nie zdajesz sobie sprawy jakie te lampki mają wymiary i ile ważą z ogniwami na pokładzie (TR-J18: 30,5 cm x 6,2 cm, 603 g i to raczej bez ogniw) .smog11 pisze:trochę grubaśka, moja wina, zapomniałem dodać że czasem będzie montowana do uchwytu na rower
To już lepszym i realniejszym pomysłem jest zamontowanie na kierownicy Sky Ray Kinga, choć to nie wąski grubasek to fakt.
Co do latarek z Twoich linków to ich moc (ilość lumenów) podaną w tych opisach na DX należy od razu podzielić na dwa lub nawet na trzy, wtedy ich parametry będą bliższe rzeczywistości.
Takie multi ledowce, świecą szeroko i blisko oraz ze względu na konstrukcję mają problemy z odprowadzaniem ciepła z diod, które ogrzewają się nawzajem, dlatego ilości lumenów z opisów podane w sklepach typu DX są wyssane z palca, przy takich mocach diody mocno by się grzały i dosyć szybko by wyzionęły ducha, zatem nie pracują one w tego typu latarkach z pełną nominalną mocą tylko na ćwierć gwizdka.
Jak chcesz porządnej lampki na rower to zerknij na ofertę grega w forumowym sklepiku i jego mody SolarForce L2 i L2P, oraz latarki oferowane przez kolegów Bociana i upka.
Będą to niewielkie jak na zasilane ogniwami 18650 lampki, świetnie sprawdzą się jako standardowe latarki jak i światełka przednie w rowerze.
___
Ostatnio zmieniony wtorek 05 lut 2013, 23:42 przez Vigo, łącznie zmieniany 1 raz.
teraz mam właśnie od grega L2P z XM-L T6 1C i tak jak pisałem, chce się więcej.
Wiem że rozmiarowo są dłuuugie i ważą z 600g ale jakoś bym to zniósł.
właśnie najbardziej martwi mnie problem ciepła.
W takim razie na chwilę obecną nie ma jakiejś konfiguracji godnej polecenia która by w widoczny sposób biła to co mam teraz, ewentualnie ten king i kombinacja do tego jakiegoś uchwytu?
Wiem że rozmiarowo są dłuuugie i ważą z 600g ale jakoś bym to zniósł.
właśnie najbardziej martwi mnie problem ciepła.
W takim razie na chwilę obecną nie ma jakiejś konfiguracji godnej polecenia która by w widoczny sposób biła to co mam teraz, ewentualnie ten king i kombinacja do tego jakiegoś uchwytu?
Dokup sobie jeszcze jedną L2P od grega i będziesz miał ~1500lm na kierownicy z takiego kompletu, a to już moim skromnym zdaniem aż nadto do jazdy nocą, nawet po piekle.
PS Rower, nawet powiedzmy hipotetycznie z dodatkowym kilogramem balastu (długiego na 30cm) na kierownicy (kilogramem bo do stabilnego zamocowania takiej latarki jak TR-J18 potrzeba naprawdę masywnego, a więc i ciężkiego uchwytu) straci zupełnie sterowność, ani to praktyczne, ani bezpieczne.
___
PS Rower, nawet powiedzmy hipotetycznie z dodatkowym kilogramem balastu (długiego na 30cm) na kierownicy (kilogramem bo do stabilnego zamocowania takiej latarki jak TR-J18 potrzeba naprawdę masywnego, a więc i ciężkiego uchwytu) straci zupełnie sterowność, ani to praktyczne, ani bezpieczne.
___
rzeczywiście że z aku to będzie jeszcze sporo ponad 1kg.
Wolę jednak jedną mocniejszą.
http://www.cnqualitygoods.com/search.ph ... EwNTIxODt9
jakie są różnice między XML U2 a XML T6? tu by niby wychodziło że u2 są mocniejsze.
Wolę jednak jedną mocniejszą.
http://www.cnqualitygoods.com/search.ph ... EwNTIxODt9
jakie są różnice między XML U2 a XML T6? tu by niby wychodziło że u2 są mocniejsze.
1.Bardzo chciałbym zobaczyć, jak się wywaracasz na rowerze a TF o długości ponad 30 cm zaczyna ci jeździć po żebrach...nie masz pojęcia że to będzie przeszkadzało nawet w kierowaniu rowerem, do tego jak komuś przejedziesz na drodze taką ilością światła po oczach to albo wjedzie w ciebie auto albo od kogoś dostaniesz po głowie
2.Skay Ray King wymaga przerobienia aby świeciła pełną ilością światła - dokładny opis masz na forum a koszt takiej przeróbki zbliża się szybko do conajmniej 100 zł.
3.Zimna biel nie zawsze jest dobra - na drodze, w nocy, w deszczu wiele nie zobaczysz.
Zamiast bawić się w cuda, lepiej zakup porzadną latarkę typowo na rower na 3 diodach XML i stwórz odpowiednią przesłonę, aby nie oslepiać.
2.Skay Ray King wymaga przerobienia aby świeciła pełną ilością światła - dokładny opis masz na forum a koszt takiej przeróbki zbliża się szybko do conajmniej 100 zł.
3.Zimna biel nie zawsze jest dobra - na drodze, w nocy, w deszczu wiele nie zobaczysz.
Zamiast bawić się w cuda, lepiej zakup porzadną latarkę typowo na rower na 3 diodach XML i stwórz odpowiednią przesłonę, aby nie oslepiać.
ILPT
@skaktus-
o tej długości już pisal Vigo, no i do tego masa.
King + przeróbka wychodzi prawie 400zł
Co do koloru to po prostu lubię zimną.
Z tego wszystkiego wnioskuję że to co mam na rower musi mi wystarczyć.
Typowo rowerowa odpada bo ze względu na zamieszkanie dużo częściej używam latarki ręcznie.
Co do oślepiania to poruszam się najczęściej po trasie 40km, w takim terenie, gdzie po zachodzie słońca jakiekolwiek życie zanika, a jeśli już nawet jedzie jakiś samochód to przełączam na niższy tryb i lekko pochylam światło w dół.
..cdn
o tej długości już pisal Vigo, no i do tego masa.
King + przeróbka wychodzi prawie 400zł
Co do koloru to po prostu lubię zimną.
Z tego wszystkiego wnioskuję że to co mam na rower musi mi wystarczyć.
Typowo rowerowa odpada bo ze względu na zamieszkanie dużo częściej używam latarki ręcznie.
Co do oślepiania to poruszam się najczęściej po trasie 40km, w takim terenie, gdzie po zachodzie słońca jakiekolwiek życie zanika, a jeśli już nawet jedzie jakiś samochód to przełączam na niższy tryb i lekko pochylam światło w dół.
..cdn
- piotrek966
- Posty: 134
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
Nie zgodzę się co do tych 400 zł,
Kup Kinga na FastTech, wydaję się sprawdzony, sam go mam:
FandyFire
Ale ten, nie tańsze. Widać odrazu że inne wersje mają źle wycentrowane diody. I pewnie całościowo są gorzej wykonane.
Koszt driver on MR Elektronik to jeśli się nie mylę 70 zł.
Masz 200 z kawałkiem i trochę swojej pracy - a to jest przyjemne
Sam jestem w trakcie takiego moda.
Pozdrawiam.
Kup Kinga na FastTech, wydaję się sprawdzony, sam go mam:
FandyFire
Ale ten, nie tańsze. Widać odrazu że inne wersje mają źle wycentrowane diody. I pewnie całościowo są gorzej wykonane.
Koszt driver on MR Elektronik to jeśli się nie mylę 70 zł.
Masz 200 z kawałkiem i trochę swojej pracy - a to jest przyjemne
Sam jestem w trakcie takiego moda.
Pozdrawiam.
Witam.
smog11 nie chciałbym Cię spotkać z SRK na wprost siebie na rowerze.
Mój jest po tuningu przez forumowego kolegę Dariusz70.
Teraz jest XM-L U3 i 3,3A na diodę i powiem ci że trzy lampy z kolejki WKD to świeczki.Więc przemyśl sprawę bo przysłona to tu nic chyba nie da no ale w lesie to sama przyjemność nawet jak bym miał kierować jedną ręką.
pozdr.
smog11 nie chciałbym Cię spotkać z SRK na wprost siebie na rowerze.
Mój jest po tuningu przez forumowego kolegę Dariusz70.
Teraz jest XM-L U3 i 3,3A na diodę i powiem ci że trzy lampy z kolejki WKD to świeczki.Więc przemyśl sprawę bo przysłona to tu nic chyba nie da no ale w lesie to sama przyjemność nawet jak bym miał kierować jedną ręką.
pozdr.
L2X, SRK 3,3A