Rzeczywiste parametry światełek z DealeXtreme

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
smog11
Posty: 17
Rejestracja: sobota 10 wrz 2011, 21:46
Lokalizacja: konin

Rzeczywiste parametry światełek z DealeXtreme

Post autor: smog11 »

Hey.
W tamtym roku zaopatrzyłem się w latarkę z 1 diodą XM-L T6 1c na aku 18650.
W miarę jedzenia apetyt rośnie i na ten sezon chciałem sobie zafundować coś znacznie mocniejszego.
Zastanawiam się nad tymi dwoma z opisu tematu.
latarka 1
latarka 2

Jaki może być ich czas świecenia w przypadku użycia 3x 26650 i jak z mocą rzeczywistą.
Ciekawi mnie jeszcze jak z odprowadzaniem temperatury i dlaczego jest taka różnica w cenie.
Czy Greg może ewentualnie złożyć coś takiego w granicach 300zł.
A może przez ten rok pojawiły się jakieś nowe typy diod świecących mocniej?

Pozdrawiam i proszę o doradzenie.

ps: jeszcze wpadło mi coś takiego ale to już chyba przeginka zwłaszcza pod względem czasu pracy na aku
Ostatnio zmieniony wtorek 05 lut 2013, 22:26 przez smog11, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kazik
Posty: 664
Rejestracja: czwartek 07 sie 2008, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kazik »

Bierz coś sprawdzonego - Sky Ray King (poczytaj na forum) ze sprawdzonej dystrybucji. Jeszcze Ci trochę kaski zostanie, a lampka zacna za tą kasę.
smog11
Posty: 17
Rejestracja: sobota 10 wrz 2011, 21:46
Lokalizacja: konin

Post autor: smog11 »

trochę grubaśka, moja wina, zapomniałem dodać że czasem będzie montowana do uchwytu na rower :/
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

smog11 pisze:trochę grubaśka, moja wina, zapomniałem dodać że czasem będzie montowana do uchwytu na rower :/
smog11, no nie mów, że planujesz któryś z tych podlinkowanych w pierwszym Twoim poście kloców próbować zamontować na rowerowej kierownicy :mrgreen: podejrzewam, że nie zdajesz sobie sprawy jakie te lampki mają wymiary i ile ważą z ogniwami na pokładzie (TR-J18: 30,5 cm x 6,2 cm, 603 g i to raczej bez ogniw) . ;-)

To już lepszym i realniejszym pomysłem jest zamontowanie na kierownicy Sky Ray Kinga, choć to nie wąski grubasek to fakt.

Co do latarek z Twoich linków to ich moc (ilość lumenów) podaną w tych opisach na DX należy od razu podzielić na dwa lub nawet na trzy, wtedy ich parametry będą bliższe rzeczywistości.

Takie multi ledowce, świecą szeroko i blisko oraz ze względu na konstrukcję mają problemy z odprowadzaniem ciepła z diod, które ogrzewają się nawzajem, dlatego ilości lumenów z opisów podane w sklepach typu DX są wyssane z palca, przy takich mocach diody mocno by się grzały i dosyć szybko by wyzionęły ducha, zatem nie pracują one w tego typu latarkach z pełną nominalną mocą tylko na ćwierć gwizdka.

Jak chcesz porządnej lampki na rower to zerknij na ofertę grega w forumowym sklepiku i jego mody SolarForce L2 i L2P, oraz latarki oferowane przez kolegów Bociana i upka.

Będą to niewielkie jak na zasilane ogniwami 18650 lampki, świetnie sprawdzą się jako standardowe latarki jak i światełka przednie w rowerze.



___
Ostatnio zmieniony wtorek 05 lut 2013, 23:42 przez Vigo, łącznie zmieniany 1 raz.
smog11
Posty: 17
Rejestracja: sobota 10 wrz 2011, 21:46
Lokalizacja: konin

Post autor: smog11 »

teraz mam właśnie od grega L2P z XM-L T6 1C i tak jak pisałem, chce się więcej.
Wiem że rozmiarowo są dłuuugie i ważą z 600g ale jakoś bym to zniósł.
właśnie najbardziej martwi mnie problem ciepła.
W takim razie na chwilę obecną nie ma jakiejś konfiguracji godnej polecenia która by w widoczny sposób biła to co mam teraz, ewentualnie ten king i kombinacja do tego jakiegoś uchwytu?
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

Dokup sobie jeszcze jedną L2P od grega i będziesz miał ~1500lm na kierownicy z takiego kompletu, a to już moim skromnym zdaniem aż nadto do jazdy nocą, nawet po piekle. :twisted:

PS Rower, nawet powiedzmy hipotetycznie z dodatkowym kilogramem balastu (długiego na 30cm) na kierownicy (kilogramem bo do stabilnego zamocowania takiej latarki jak TR-J18 potrzeba naprawdę masywnego, a więc i ciężkiego uchwytu) straci zupełnie sterowność, ani to praktyczne, ani bezpieczne. :!:


___
smog11
Posty: 17
Rejestracja: sobota 10 wrz 2011, 21:46
Lokalizacja: konin

Post autor: smog11 »

rzeczywiście że z aku to będzie jeszcze sporo ponad 1kg.

Wolę jednak jedną mocniejszą.

http://www.cnqualitygoods.com/search.ph ... EwNTIxODt9

jakie są różnice między XML U2 a XML T6? tu by niby wychodziło że u2 są mocniejsze.
Awatar użytkownika
Kazik
Posty: 664
Rejestracja: czwartek 07 sie 2008, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kazik »

T6 i U2 oznacza bin czyli przedział wydajności LEDa. U2 daje ok. 7% więcej światła - co jest na granicy wyłapywalnosci przez oko ludzkie. Dużo bardziej skupiłbym sie na barwie (1C zimna biel i 3C neutralna biel).
smog11
Posty: 17
Rejestracja: sobota 10 wrz 2011, 21:46
Lokalizacja: konin

Post autor: smog11 »

w takim razie która będzie zimniejsza: CREE XM-L U2 1B czy T6 3C
3c to tak jak pisałeś neutralna a jak wygląda 1B
adek19
Posty: 87
Rejestracja: niedziela 23 gru 2012, 13:26
Lokalizacja: LU

Post autor: adek19 »

XM-L U2 1B będzie zimniejsza
BALDER SE-2 || UltraFire C8 XM-L 2.8A ||
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

1.Bardzo chciałbym zobaczyć, jak się wywaracasz na rowerze a TF o długości ponad 30 cm zaczyna ci jeździć po żebrach...nie masz pojęcia że to będzie przeszkadzało nawet w kierowaniu rowerem, do tego jak komuś przejedziesz na drodze taką ilością światła po oczach to albo wjedzie w ciebie auto albo od kogoś dostaniesz po głowie

2.Skay Ray King wymaga przerobienia aby świeciła pełną ilością światła - dokładny opis masz na forum a koszt takiej przeróbki zbliża się szybko do conajmniej 100 zł.

3.Zimna biel nie zawsze jest dobra - na drodze, w nocy, w deszczu wiele nie zobaczysz.

Zamiast bawić się w cuda, lepiej zakup porzadną latarkę typowo na rower na 3 diodach XML i stwórz odpowiednią przesłonę, aby nie oslepiać.
ILPT
smog11
Posty: 17
Rejestracja: sobota 10 wrz 2011, 21:46
Lokalizacja: konin

Post autor: smog11 »

@skaktus-
o tej długości już pisal Vigo, no i do tego masa.
King + przeróbka wychodzi prawie 400zł :/
Co do koloru to po prostu lubię zimną.
Z tego wszystkiego wnioskuję że to co mam na rower musi mi wystarczyć.
Typowo rowerowa odpada bo ze względu na zamieszkanie dużo częściej używam latarki ręcznie.
Co do oślepiania to poruszam się najczęściej po trasie 40km, w takim terenie, gdzie po zachodzie słońca jakiekolwiek życie zanika, a jeśli już nawet jedzie jakiś samochód to przełączam na niższy tryb i lekko pochylam światło w dół.

..cdn
Awatar użytkownika
piotrek966
Posty: 134
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: piotrek966 »

Nie zgodzę się co do tych 400 zł,
Kup Kinga na FastTech, wydaję się sprawdzony, sam go mam:

FandyFire

Ale ten, nie tańsze. Widać odrazu że inne wersje mają źle wycentrowane diody. I pewnie całościowo są gorzej wykonane.

Koszt driver on MR Elektronik to jeśli się nie mylę 70 zł.
Masz 200 z kawałkiem i trochę swojej pracy - a to jest przyjemne :)

Sam jestem w trakcie takiego moda.

Pozdrawiam.
voromis
Posty: 37
Rejestracja: czwartek 24 mar 2011, 10:09
Lokalizacja: slask

Post autor: voromis »

Sky Ray Kinga jak najbardziej da się zamocować na rowerze, jest stabilnie i koszt części nie przekroczy 10zł jak tylko znajdę chwile czasu zrobię zdjęcia. W moim przypadku jest zamocowany koło manetki żeby linki nie ograniczały światła.
Tomaek
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek 28 maja 2012, 15:39
Lokalizacja: Otrębusy

Post autor: Tomaek »

Witam.
smog11 nie chciałbym Cię spotkać z SRK na wprost siebie na rowerze. :o
Mój jest po tuningu przez forumowego kolegę Dariusz70.
Teraz jest XM-L U3 i 3,3A na diodę i powiem ci że trzy lampy z kolejki WKD to świeczki.Więc przemyśl sprawę bo przysłona to tu nic chyba nie da no ale w lesie to sama przyjemność nawet jak bym miał kierować jedną ręką. :mrgreen:


pozdr.
L2X, SRK 3,3A
ODPOWIEDZ