Problem ze światłami dzienymi Philips

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Problem ze światłami dzienymi Philips

Post autor: kubaswiatelka »

Witam kolegów.

Mam pewien problem ze światłami dziennymi i chciałbym poznać Wasze opinie co się mogło stać.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na początku przestały świecić 2 diody te usmażone. Następnie cała lampa, a teraz nie świeci już nic :/
Lampy miałem zamontowane już prawie dwa lata i nie było z nimi problemów żadnych a wręcz idealnie zdawały egzamin.
Od około tygodnia zaczęło śmierdzieć topiącymi się kablami w kabinie i z okolic stacyjki gdzie były podłączony kabel od ledów zaczął lecieć dymek. Dzisiaj wziąłem i rozkręciłem plastiki kierownicy i okazało się że na długości 10-15cm jest kompletnie stopiona koszulka kabla.
Kabel nigdzie na 100% się nie obcierał bo był zaizolowany z pozostałymi kablami żeby nie latał sobie luźno i się nie przecierał.
Swoją drogą dziwny pomysł producenta że nie dał do zestawu bezpiecznika w razie jakiegoś zwarcia a mój błąd że sam takiego nie założyłem.

Dzwoniąc do firmy gdzie były kupione ledy stwierdzili że reklamacja może być nie uznana ze względu na samodzielny montaż a nie w jakimś specjalistycznym serwisie a na aukcji oczywiście napisane że zwykłemu kowalskiemu zajmie to 2h czasu i sam sobie poradzi.
Więc mówię facetowi że głupi to nie jestem i umiem 3 kable podłączyć a poza tym mam schematy instalacji samochodu i lamp i że montowałem już w innych autach i nie ma żadnego problemu przez kilka lat a tu taki bubel.

Jak sądzicie? Wysłać maila z fotkami do firmy Philips? Czy też stwierdzą że nie montowane przez specjalistów?
I co mogło się stać z tymi dwoma ledami że aż klosze są okopcone?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Przecież to nie są lampy Philipsa...To no-name, którego sam miałem i naprawiałem.

Lampa jest wewnątrz spalona i to ewidentnie widać. Powodem spalenia jest to że lampa jest zaparowana i to też ewidentnie widać na foto. Prawdopodobnie doszło do zwarcia na przetwornicy / cewce i doszło do upalenia całości wraz z diodami.

Diody w tych lampach są montowane szeregowo, 5 sztuk. W przypadku zwarcia mogło dojść do silnego nagrzewania się cewki, to z kolei odkształciło płytkę na której zamontowane są diody, w zwiąku z tym te nie miały kontaktu z radiatorem, a to prowadzi do braku chłodzenia.W wyniku braku chłodzenia doszło do spalenia diod a często w tym wypadku dochodzi do zgrzania wnętrza diod i wówczas przewodza one prąd jak przewód. W wyniku zgrzania 2 diod, 3 pozostałe dostały za wysoki prąd i napięcie (ta przetwornica jest przystosowana do pracy tylko z 5 diodami w szeregu). W wyniku pracy przetwornicy na 3 diodach mogło dojść do przegrzania a potem spalenia. Uszkodzona lampa do niczego już się nie nadaje - doszło do silnego okopcenia lustra jak nadtopienia klosza.

Moim zdaniem cześć winy leży po twojej stronie - jak pisałes - nie założyłeś bezpiecznika a to podstawa w aucie - zwarcie na cienkim przewodzie może spowodoważ pożar. Dwa - nie kontrolowałęś lamp a to trzeba robić - zaparowanie jest sygnałem że coś jest nie tak. Trzy - mogłeś zatkać otwór wentylacyjny, co powoduje kondensację pary wewnątrz a to uszkadza lampy. Lampy obudowałeś plastikami zderzaka, co powoduje że lampa nie miała opływu powietrza a to z kolei powoduje dużo gorsze oddawanie ciepła i kiepskie warunki dla pracy lampy.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2013, 11:13 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
ILPT
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

skaktus pisze:Przecież to nie są lampy Philipsa...To no-name, którego sam miałem i naprawiałem.

Lampa jest wewnątrz spalona i to ewidentnie widać. Powodem spalenia jest to że lampa jest zaparowana i to też ewidentnie widać na foto. Prawdopodobnie doszło do zwarcia na przetwornicy / cewce i doszło do upalenia całości wraz z diodami.
To są lampy PHILIPSA !!!
Czyli mogło dojść do rozszczelnienia ale czy jeżeli nic nie będzie pęknięte a lampa rozszczelniona to gwarancje uznają?? Ewentualnie może da się kupić jakieś fajne ledy i przerobić? Chyba były na forum jakieś tematy o światłach led ale to już sobie znajdę.
Co do rozszczelnienia to dziwne bo nigdzie nie było zahaczone ani uderzone a lampy wyglądają na mocne. Sama obudowa nie jest plastikowa ani z przodu ani z tyłu.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Pokaż mi, jakim cudem to mają być lampu Philipsa ? Przecież to jest no-name 22 cm, skośny, na 5 diodach no-name. Jesli kupiłes je jako lampy Philispa zostałeś oszukany.

Naprawiełem swego czasu setki lamp tego typu i wiem co jest czym. Philips w swojej ofercie ma 3 modele lamp:

-na 4 diodach
-na 5 diodach
-na 8 diodach

Philips ma żadnych lamp skośnych, wszystkie ma na swoich diodach Luxeona lutowanych bezpośrednio do dużego MCPCB a to z kolei klejone do korpusu z aluminium. Przetwornice zawsze ma na zewnątrz i zawsze z starterem. Twoje to zwykłe chińskie lampy z 3 przewodami - biały, czarny jako zasilanie i żółty do postojowych jako automatyczny wyłącznik lub ewentualnie jako funkcja postojowych. Philips z funkcją postojowych w ofercie ma jedynie lampy z 8 diodami.

Z tego co widzę twoje lampy mają homologację A02 więc mają funkcję przygasania po podaniu 12V na żółty przewód.

A to że lmpy wyglądaja na masywne itd to nic nie znaczy. Klosze w lampach sa klejone i to naprawde mocno, ale zakrycie całego tyłu, braku obiegu powietrza robi swoje. Do tego lampy te z tyłu mają otwór wentylacyjny, zakryty okrągła siatką z impregowanego materiału. Jesli ta siatka odpadnie, woda dostaje się do wnętrza jak leci.
ILPT
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Jeśli jest tak jak piszesz to zaraz będzie zadyma ze sprzedającym.

Bynajmniej kupiłem je jako Philips. Taka była aukcja. Poza tym przyszły w kartonie Philipsa, jest gwarancja Philipsa i na aukcji też było napisane Philips. Muszę w takim razie jeszcze poszukać info o tych lampach.
Ale muszę powiedzieć że świeciły naprawdę mocno w porównaniu do innych. Mam jedne noname i tamte w ogóle do kitu świecą.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Te lampy w porównaniu do Philipsa to są świeczki...Miałem ich sporo, w 2 wersjach - barwa zimna oraz barwa neutralna. Po postawieniu ich w konfrontacji z Philipsem nie ma co porównywać. One pracują dobrze dopiero wtedy kiedy wymieni się w nich diody.

Model tych lamp to NOXON 32

Obrazek

Napisz do sprzedawcy że cię oszukał. Jesli masz jeszcze gwarancję, uderzaj do niego i to jak najszybciej. Do tego jak będzie się wymigiwał, napisz maila do allegro że dostałeś podróbę a sprzedawcy napisz, że jeśli ci nie zwróci pieniędzy to zgłosisz sprawę do UOKIK.
ILPT
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Gwarancje właśnie mam chyba jeszcze kilka miesięcy. No chyba że miały tylko 12 to już nie ma. Ale do sprzedawcy itak napiszę. Jutro może je wyjmę to zobaczę jak wyglądają z tyłu i w ogóle.

Co do patrzenia czy są zaparowane. Zima przy -15 chodzisz do okoła i patrzysz czy masz światła zaparowane?? a tymbardziej tak nisko?? :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Co jakiś czas sprawdzam wszystko w aucie-wystarczy obejść auto i popatrzyć. Zaparowane lampy są matowe więc odrazu widać co i jak a przy zmianach para kondensuje się w duże krople...

Nawet jak miały 12 mc gwarancji, to i tak masz 2 lata na reklamację towaru zgodnie z polskim prawem. Do tego zostałeś oszukany więc to jeszcze daje ci dodatkowe argumenty.

Ile płaciłeś za te lampy ? 150 zł ? 200 zł ? Najtańsze Philipsy na 4 ledach to około 200 zł a 5 ledowe to 340 - 350 zł, 8 led to średnio 450 zł.
ILPT
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Hmm 169zł dokładnie. Tak jak pisałem dostałem je w kartonie philipsa oraz z całymi dokumentami philips tj. instrukcja oraz karta gwarancyjna. No ja też co jakiś czas sprawdzam w aucie światła ale nie jak mamy -15 albo co gorsza tak jak teraz padający deszcz :P W instrukcji nie było napisane aby zastosować bezpiecznik więc chyba nie było wymagane myśleć o tym samemu. Napisałem właśnie maila do allegro aby odszukali tą aukcję i dali do jakiegoś archiwum. Zobaczymy jak się ta sprawa potoczy.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Od dziś allegro ma nowy wygląd, bynajmniej dostałem maila że jestem wytypowany do testu nowego serwisu, więc jak narazie pewnie tym będą się głównie zajmować.

Jaka instrukcję dostałeś ? Bo w ori papierach Philips przedstawia na rysunkach lampy z dokładnymi wymiarami, danymi itd. Prawdopodobnie to tandetna podróba opakowania, jakich wiele na allegro. Szczególnie widać to HIDach - nawet czcionka kiepska...
ILPT
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Kurcze nie wiem czy znajdę to wszystko bo może kartonik i reszta poleciało już do śmieci. Jak się znajdzie to też wrzucę fotki.

Z innej beczki. Jak byłem w Poznaniu na giełdzie zauważyłem faceta z dziennymi. Kształty od wyboru do koloru.
Pytam go jakie to ledy bo nie było przez klosz widać a on odpowiada "bardzo dobre". Ręce mi opadły. Wziąłem jedna sztukę do reki a tam wszystko z plastiku, lekkie jak piórko. Oczywiście siateczki odpowietrzającej nie było a o jakiś radiatorach czy coś też można zapomnieć bo lampa w całości z plastiku.
Jak w ogóle można takie badziewie sprzedawać??
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2013, 13:04 przez kubaswiatelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Jak znajdziesz wrzuć foto, innym się przyda.
ILPT
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Ok.Jak znajdę o wrzucę oraz podam dane sprzedającego.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

kubaswiatelka pisze:Hmm 169zł dokładnie. Tak jak pisałem dostałem je w kartonie philipsa oraz z całymi dokumentami philips/.../
czyli sprzedawca naraża się na zarzut sprzedaży podróbek. O ile wiem - zagrożenie do 5 lat więzienia.
kubaswiatelka pisze:W instrukcji nie było napisane aby zastosować bezpiecznik więc chyba nie było wymagane myśleć o tym samemu.
w ogólności myślenie nie jest wymagane, ale nie słyszałem, by komuś zaszkodziło :-)
To przecież absolutne podstawy w elektryce motoryzacyjnej.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

No wiem, wiem. Jest to mój błąd ale czasami umieszczają info że należy zastosować. W każdym(chyba) Cb radio masz bezpiecznik, jak kupiłem centralne zamki to też były bezpieczniki. Oczywiści mogłem to zrobić samemu. Na szczęście auto se nie zapaliło a tylko ledy poszły :).
ODPOWIEDZ