Ultrafire WF-502b XM-L U2 z Ledsupermall

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
biqer
Posty: 10
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 17:19
Lokalizacja: Lublin

Ultrafire WF-502b XM-L U2 z Ledsupermall

Post autor: biqer »

Witam, od kilku miesięcy czytam wasze forum i w końcu nadszedł czas żeby się ujawnić :)

A więc kupiłem właśnie budżetową latarkę z chin - link:

http://www.ledsupermall.com/ultrafire-w ... arger.html

Za jedyne 18 dolarów i niecałych 10 dni czekania na darmową wysyłkę, otrzymujemy latarkę Ultrafire WF-502b podobno z diodą XM-L bin U2, ładowarkę i aku 18650.

Jaki koń jest każdy widzi- jak to się mawia więc nie będę wrzucał zdjęć latarki bo jest bardzo częstym źródłem światła.

Chiałęm natomiast zapytać o kilka rzeczy jakie się tyczą tej latarki. Strona w internecie zapewnia nas że jest to Ultrafire WF-502B XML U2 1300 Lumens 5 Modes LED Flashlight. I choć każdy wie, że 1300 lumenów jest nieosiągalne to latarka potrafi zaświeci, ale i też zagrzać się. Dużo już tu tematów czytałem, ale nie mogłem znaleźć zdjęć jak dokłądnie polepszyć odprowadzanie ciepła z tego modułu. Czytałem o pigułach itp. więc postanowiłem wsadzić trochę miedzi do tej latarki.

Moduł nie jest aluminiowy, chodz na miedz też taki jakiś za jasny:

Obrazek

Przed rozebraniem myślałem, że w tym module powinna być dziura pod diodą, a tu tylko 2 otworki na kabelki.

Dioda przyklejona (klejem termo?)

Obrazek

i zastanawiało mnie gdzie tu wcisnąć jeszcze miedź.. Nie mogłem znaleźć odpowiedniego materiału na podkładke, więc wymyśliłem coś innego. Posmarowałem tą część modułu od strony drivera pastą termoprzewodzącą (taką do radiatora na procesor):

http://s1.postimage.org/altr2zp9r/SDC14916.jpg

a że miedź którą znalazłem byłą dziwnie twarda i stwerdziłem, że poszukam czegoś innego.. i tak znalazłem przewód z 3 żyłami miedzianymi po 2,5mm każda. Zawinąlem w kaształt zalążka paproci i wcisnąłem na pastę termo, dodałem jeszczze drugą wartstwe miedzi oraz krażek papieru, żeby nie zrobić zwarcia na driverze. Po czym złożyłem spowrotem do kupy :)

Obrazek

Jako, że nie miałem, żadnej rurki miedzianej żeby założyć na całość, to w 2 miejscach tymczasowo zrobiłem takie "obrączki" z miedzi, które dzięki temu stykają moduł z korpusem - i mam nadzieję działają jak małe ciepłowody pomagające przenieść ciepło na aluminiową obudowę :)

Obrazek

Co do samej latarki to na razie zrobiłem tyle. Co do ładowarki, to niestety w calym domu nie znalazłem ani jednego kontaktu, listwy, przedłużacza, który umożliwiłby ładowanie tą ładowarką. Po prostu bolce które wysuwają się z niej są tak krótkie, że dosięgają styków czyba tylko w chińskich kontaktach :razz: Dlatego dolutowałem zwykły kabel, ale że zrobiła się nieporęczna, to ostatecznie doczepiłem, końcówkę ze starej zepsutej ładowarki i przykręciłem ją do obudowy :)

Obrazek

Powiedzcie mi czy dobrze zrobiłem z tą miedzią? czy może trzeba odczepić też star z diodą, usunąć tą białą paste i tam coś wsunąć? A może jako, że moduł jest nie aluminiowy tylko chyba-miedziany, wystarcza do odprowadzenia ciepła i moje kombinacje były niepotrzebne?

Aaaa i jedno słówko o prądach zmierzonych wyżej wymienionymi drutami Cu 2,5mm (w nawiasie podany wynik przy użyciu chińskich kabelków od miernika :) )

tryb:

LOW- 0,15A (0,05A)
MED- 1,8A (0,8A)
HIGH- 4,3A!!! (2,4A)

przeraziło mnie te ponad cztery ampery na trybie 100%, chociaż zauważyłem, ze tyle jest przy aku świeżo wyjętego z ładowarki, po chwili było już 3,9 i dalej spadało. Czy to normalne? Osobiście miałem nadzieje, że driver będzie dawał w najmocniejszym trybie max. 2800mA, a ten smaży ile fabryka dała.. Czy ten rodzaj sterownika ma to do siebie, że każdy z trybów zmienia się w zależności od stanu baterii? Proszę wytłumaczcie laikowi :) Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
megabit
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 11:26
Lokalizacja: Sady

Post autor: megabit »

Materiał piguły to mosiądz ;)
Ta spiralka na chwilę obecną nie daje nic, a pasta widzę ze srebrem więc uważaj żeby nie zrobiła zwarcia w driverze. A spiralkę możesz po prostu wlutować uprzednio demontując diodę. Wrzuć samą pigułę na kuchenkę i podaj do środka cynę w drucie.
"obrączki" zdejmij i zastąp kawałkiem blaszki miedzianej o grubości takiej żeby pasowało na wcisk, i już nic więcej nie musisz poprawiać ;)

Jak chcesz możesz wymienić driver na coś lepszego (np 8x AMC) co zapewni wyższą sprawność.
biqer
Posty: 10
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 17:19
Lokalizacja: Lublin

Post autor: biqer »

Dzięki! Czyli rozumiem, że dałem tą spiralkę ze złej strony? No troche się bałem odrywać tą gwiazdę z diodą :oops: Czyli piguła, do srodka dać cyny, potem blaszka miedziana i dopiero na to dać gwiazdę z diodą? Czyli w tym momencie ta spiralka ani nie przeszkadza ani nie pomaga?

Co do latarki to po minucie obudowa robi się ciepła, a sama sprężynka dociskająca do masy jest gorąca więc, chyba tak strasznie na razie z odprowadzaniem ciepła nie jest. Coż wybiorę się do sklepu i poszukam rurki i jakiejś podkładki (może w Obi, albo LeRoy Merlin coś znajdę). Dzięki za szybką odpowiedz! :)
cob
Posty: 144
Rejestracja: wtorek 25 gru 2012, 22:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: cob »

Spiralka jest z dobrej strony, ale generalnie sam pomysł ze wsadzaniem spiralki jest średni. Chodzi o to, że musisz ją wlutować żeby było jakiekolwiek rozsądne przekazywanie ciepła, ale i tak za wiele to nie da, bo to ciepło nadal pozostanie wewnątrz. Diodę trzeba zdemontować na czas lutowania nad palnikiem. Powinieneś przede wszystkim zadbać o to żeby ciepło wyprowadzić na zewnątrz, więc ważny jest dobry kontakt piguły z obudową. Samo dodawanie miedzi w środku zwiększa pojemność cieplną, więc całość się nieco dłużej rozgrzewa, ale jak nie wyprowadzisz ciepła na zewnątrz, to ostatecznie i tak temperatura się specjalnie nie zmieni.
biqer
Posty: 10
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 17:19
Lokalizacja: Lublin

Post autor: biqer »

Właśnie sam się nad tym zastanawiałem, co daje dodanie miedzi od strony sterownika jak zasłanie je steronik i przeciez ciepło będzie szło na płytke drivera... Ciekawe czy obieg powietrza by coś dał - czyli np wywiercenie 4 otworów po bokach piguły. Bo tak jak teraz jest to chyba bardziej pomogłaby ta rurka miedzian o której mówił kolega Megabit, która jak największą powierzchnią stykała by sie z korpusem.

A co do diody to ten klej termo lepiej przewodzi niż pasta ze srebrem? :?:
Awatar użytkownika
megabit
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 11:26
Lokalizacja: Sady

Post autor: megabit »

Nie wiem czy rurka jest dobrym pomysłem, u mnie weszła chyba blaszka 0,3mm.

Pasta ze srebrem lepsza, tylko nie klei jak klej ;)
biqer
Posty: 10
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 17:19
Lokalizacja: Lublin

Post autor: biqer »

Czyli domyślam się ze najlepsza byłaby gwiazda wciśnięta mechanicznie na ścisk, a pomiędzy nią a pigułą pasta ze srebrem - wtedy klej nie byłby potrzbny :D Bo w sumie co da dobre odprowadzanie ciepła z piguły jak dioda będzie je słabo oddawała.

Muszę przyznać, że latarki to wciągająca dziedzina - ciągle myślę co by tu ulepszyć :twisted: Heh
Awatar użytkownika
megabit
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 11:26
Lokalizacja: Sady

Post autor: megabit »

A masz namiar na takie małe podłoża typu star? One zazwyczaj są sporo większe
biqer
Posty: 10
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 17:19
Lokalizacja: Lublin

Post autor: biqer »

http://dx.com/p/cree-xm-l-18mm-aluminum ... ack-126699

na DX są 18mm, takie są za duże?
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

biqer pisze:na DX są 18mm, takie są za duże?
Tak za duże, 16mm muszą być
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
biqer
Posty: 10
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 17:19
Lokalizacja: Lublin

Post autor: biqer »

Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

A na wkładkę do dropa od strony drivera bardzo dobrze pasuje moneta - 1euro cent :P:P:P wprost idealna jest
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
biqer
Posty: 10
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 17:19
Lokalizacja: Lublin

Post autor: biqer »

Przymierzałem dziś jednego eurocenta :D ale wyczytałem, ze jest ze stali pokrytej miedzią, więc lepszą przewodność będzie miał nasz 1 gr bo jest z mosiądzu - no i trzeba być patriotą i używać naszej waluty :mrgreen:
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Zgadza się, eurocent to stal miedziowana, nie nadaje się do tego typu zabaw :)
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Witaj,
Aby poprawić odprowadzanie ciepła musisz zastosować cienką blaszkę miedzianą w stylu: http://deform.pl/greg/sf/d26_700.jpg

albo folie aluminiową (do kanapek), wycinasz sobie pasek i owijasz cały moduł podobnie jak na powyższej fotce. Nawiń tyle coby cały moduł wchodził na lekki wcisk do body latarki. Na ścianki wewnątrz głowicy możesz nanieść niewielką warstewkę pasty termo-przewodzącej.

W latarkach które przerabiałem, również dawałem pastę na gwint od piguły na który nakręca się reflektor, to również poprawia oddawanie ciepła, bo piguła sama w sobie niewiele lub w ogóle nie styka się z body.

No i kwestia sterownika, jak sam zmierzyłeś w high na naładowanym akku potrafi podawać nawet 4A. Sterownik 8*amc7135 albo 6*amc7135 zapewni stabilizację tak że dioda nie dostanie więcej jak 3A albo 2,2A.

Ps. sterownik znajdziesz w forumowym sklepiku
ODPOWIEDZ