Ultrafire WF-502b XM-L U2 z Ledsupermall
Ultrafire WF-502b XM-L U2 z Ledsupermall
Witam, od kilku miesięcy czytam wasze forum i w końcu nadszedł czas żeby się ujawnić
A więc kupiłem właśnie budżetową latarkę z chin - link:
http://www.ledsupermall.com/ultrafire-w ... arger.html
Za jedyne 18 dolarów i niecałych 10 dni czekania na darmową wysyłkę, otrzymujemy latarkę Ultrafire WF-502b podobno z diodą XM-L bin U2, ładowarkę i aku 18650.
Jaki koń jest każdy widzi- jak to się mawia więc nie będę wrzucał zdjęć latarki bo jest bardzo częstym źródłem światła.
Chiałęm natomiast zapytać o kilka rzeczy jakie się tyczą tej latarki. Strona w internecie zapewnia nas że jest to Ultrafire WF-502B XML U2 1300 Lumens 5 Modes LED Flashlight. I choć każdy wie, że 1300 lumenów jest nieosiągalne to latarka potrafi zaświeci, ale i też zagrzać się. Dużo już tu tematów czytałem, ale nie mogłem znaleźć zdjęć jak dokłądnie polepszyć odprowadzanie ciepła z tego modułu. Czytałem o pigułach itp. więc postanowiłem wsadzić trochę miedzi do tej latarki.
Moduł nie jest aluminiowy, chodz na miedz też taki jakiś za jasny:
Przed rozebraniem myślałem, że w tym module powinna być dziura pod diodą, a tu tylko 2 otworki na kabelki.
Dioda przyklejona (klejem termo?)
i zastanawiało mnie gdzie tu wcisnąć jeszcze miedź.. Nie mogłem znaleźć odpowiedniego materiału na podkładke, więc wymyśliłem coś innego. Posmarowałem tą część modułu od strony drivera pastą termoprzewodzącą (taką do radiatora na procesor):
http://s1.postimage.org/altr2zp9r/SDC14916.jpg
a że miedź którą znalazłem byłą dziwnie twarda i stwerdziłem, że poszukam czegoś innego.. i tak znalazłem przewód z 3 żyłami miedzianymi po 2,5mm każda. Zawinąlem w kaształt zalążka paproci i wcisnąłem na pastę termo, dodałem jeszczze drugą wartstwe miedzi oraz krażek papieru, żeby nie zrobić zwarcia na driverze. Po czym złożyłem spowrotem do kupy
Jako, że nie miałem, żadnej rurki miedzianej żeby założyć na całość, to w 2 miejscach tymczasowo zrobiłem takie "obrączki" z miedzi, które dzięki temu stykają moduł z korpusem - i mam nadzieję działają jak małe ciepłowody pomagające przenieść ciepło na aluminiową obudowę
Co do samej latarki to na razie zrobiłem tyle. Co do ładowarki, to niestety w calym domu nie znalazłem ani jednego kontaktu, listwy, przedłużacza, który umożliwiłby ładowanie tą ładowarką. Po prostu bolce które wysuwają się z niej są tak krótkie, że dosięgają styków czyba tylko w chińskich kontaktach Dlatego dolutowałem zwykły kabel, ale że zrobiła się nieporęczna, to ostatecznie doczepiłem, końcówkę ze starej zepsutej ładowarki i przykręciłem ją do obudowy
Powiedzcie mi czy dobrze zrobiłem z tą miedzią? czy może trzeba odczepić też star z diodą, usunąć tą białą paste i tam coś wsunąć? A może jako, że moduł jest nie aluminiowy tylko chyba-miedziany, wystarcza do odprowadzenia ciepła i moje kombinacje były niepotrzebne?
Aaaa i jedno słówko o prądach zmierzonych wyżej wymienionymi drutami Cu 2,5mm (w nawiasie podany wynik przy użyciu chińskich kabelków od miernika )
tryb:
LOW- 0,15A (0,05A)
MED- 1,8A (0,8A)
HIGH- 4,3A!!! (2,4A)
przeraziło mnie te ponad cztery ampery na trybie 100%, chociaż zauważyłem, ze tyle jest przy aku świeżo wyjętego z ładowarki, po chwili było już 3,9 i dalej spadało. Czy to normalne? Osobiście miałem nadzieje, że driver będzie dawał w najmocniejszym trybie max. 2800mA, a ten smaży ile fabryka dała.. Czy ten rodzaj sterownika ma to do siebie, że każdy z trybów zmienia się w zależności od stanu baterii? Proszę wytłumaczcie laikowi Pozdrawiam!
A więc kupiłem właśnie budżetową latarkę z chin - link:
http://www.ledsupermall.com/ultrafire-w ... arger.html
Za jedyne 18 dolarów i niecałych 10 dni czekania na darmową wysyłkę, otrzymujemy latarkę Ultrafire WF-502b podobno z diodą XM-L bin U2, ładowarkę i aku 18650.
Jaki koń jest każdy widzi- jak to się mawia więc nie będę wrzucał zdjęć latarki bo jest bardzo częstym źródłem światła.
Chiałęm natomiast zapytać o kilka rzeczy jakie się tyczą tej latarki. Strona w internecie zapewnia nas że jest to Ultrafire WF-502B XML U2 1300 Lumens 5 Modes LED Flashlight. I choć każdy wie, że 1300 lumenów jest nieosiągalne to latarka potrafi zaświeci, ale i też zagrzać się. Dużo już tu tematów czytałem, ale nie mogłem znaleźć zdjęć jak dokłądnie polepszyć odprowadzanie ciepła z tego modułu. Czytałem o pigułach itp. więc postanowiłem wsadzić trochę miedzi do tej latarki.
Moduł nie jest aluminiowy, chodz na miedz też taki jakiś za jasny:
Przed rozebraniem myślałem, że w tym module powinna być dziura pod diodą, a tu tylko 2 otworki na kabelki.
Dioda przyklejona (klejem termo?)
i zastanawiało mnie gdzie tu wcisnąć jeszcze miedź.. Nie mogłem znaleźć odpowiedniego materiału na podkładke, więc wymyśliłem coś innego. Posmarowałem tą część modułu od strony drivera pastą termoprzewodzącą (taką do radiatora na procesor):
http://s1.postimage.org/altr2zp9r/SDC14916.jpg
a że miedź którą znalazłem byłą dziwnie twarda i stwerdziłem, że poszukam czegoś innego.. i tak znalazłem przewód z 3 żyłami miedzianymi po 2,5mm każda. Zawinąlem w kaształt zalążka paproci i wcisnąłem na pastę termo, dodałem jeszczze drugą wartstwe miedzi oraz krażek papieru, żeby nie zrobić zwarcia na driverze. Po czym złożyłem spowrotem do kupy
Jako, że nie miałem, żadnej rurki miedzianej żeby założyć na całość, to w 2 miejscach tymczasowo zrobiłem takie "obrączki" z miedzi, które dzięki temu stykają moduł z korpusem - i mam nadzieję działają jak małe ciepłowody pomagające przenieść ciepło na aluminiową obudowę
Co do samej latarki to na razie zrobiłem tyle. Co do ładowarki, to niestety w calym domu nie znalazłem ani jednego kontaktu, listwy, przedłużacza, który umożliwiłby ładowanie tą ładowarką. Po prostu bolce które wysuwają się z niej są tak krótkie, że dosięgają styków czyba tylko w chińskich kontaktach Dlatego dolutowałem zwykły kabel, ale że zrobiła się nieporęczna, to ostatecznie doczepiłem, końcówkę ze starej zepsutej ładowarki i przykręciłem ją do obudowy
Powiedzcie mi czy dobrze zrobiłem z tą miedzią? czy może trzeba odczepić też star z diodą, usunąć tą białą paste i tam coś wsunąć? A może jako, że moduł jest nie aluminiowy tylko chyba-miedziany, wystarcza do odprowadzenia ciepła i moje kombinacje były niepotrzebne?
Aaaa i jedno słówko o prądach zmierzonych wyżej wymienionymi drutami Cu 2,5mm (w nawiasie podany wynik przy użyciu chińskich kabelków od miernika )
tryb:
LOW- 0,15A (0,05A)
MED- 1,8A (0,8A)
HIGH- 4,3A!!! (2,4A)
przeraziło mnie te ponad cztery ampery na trybie 100%, chociaż zauważyłem, ze tyle jest przy aku świeżo wyjętego z ładowarki, po chwili było już 3,9 i dalej spadało. Czy to normalne? Osobiście miałem nadzieje, że driver będzie dawał w najmocniejszym trybie max. 2800mA, a ten smaży ile fabryka dała.. Czy ten rodzaj sterownika ma to do siebie, że każdy z trybów zmienia się w zależności od stanu baterii? Proszę wytłumaczcie laikowi Pozdrawiam!
Materiał piguły to mosiądz
Ta spiralka na chwilę obecną nie daje nic, a pasta widzę ze srebrem więc uważaj żeby nie zrobiła zwarcia w driverze. A spiralkę możesz po prostu wlutować uprzednio demontując diodę. Wrzuć samą pigułę na kuchenkę i podaj do środka cynę w drucie.
"obrączki" zdejmij i zastąp kawałkiem blaszki miedzianej o grubości takiej żeby pasowało na wcisk, i już nic więcej nie musisz poprawiać
Jak chcesz możesz wymienić driver na coś lepszego (np 8x AMC) co zapewni wyższą sprawność.
Ta spiralka na chwilę obecną nie daje nic, a pasta widzę ze srebrem więc uważaj żeby nie zrobiła zwarcia w driverze. A spiralkę możesz po prostu wlutować uprzednio demontując diodę. Wrzuć samą pigułę na kuchenkę i podaj do środka cynę w drucie.
"obrączki" zdejmij i zastąp kawałkiem blaszki miedzianej o grubości takiej żeby pasowało na wcisk, i już nic więcej nie musisz poprawiać
Jak chcesz możesz wymienić driver na coś lepszego (np 8x AMC) co zapewni wyższą sprawność.
Dzięki! Czyli rozumiem, że dałem tą spiralkę ze złej strony? No troche się bałem odrywać tą gwiazdę z diodą Czyli piguła, do srodka dać cyny, potem blaszka miedziana i dopiero na to dać gwiazdę z diodą? Czyli w tym momencie ta spiralka ani nie przeszkadza ani nie pomaga?
Co do latarki to po minucie obudowa robi się ciepła, a sama sprężynka dociskająca do masy jest gorąca więc, chyba tak strasznie na razie z odprowadzaniem ciepła nie jest. Coż wybiorę się do sklepu i poszukam rurki i jakiejś podkładki (może w Obi, albo LeRoy Merlin coś znajdę). Dzięki za szybką odpowiedz!
Co do latarki to po minucie obudowa robi się ciepła, a sama sprężynka dociskająca do masy jest gorąca więc, chyba tak strasznie na razie z odprowadzaniem ciepła nie jest. Coż wybiorę się do sklepu i poszukam rurki i jakiejś podkładki (może w Obi, albo LeRoy Merlin coś znajdę). Dzięki za szybką odpowiedz!
Spiralka jest z dobrej strony, ale generalnie sam pomysł ze wsadzaniem spiralki jest średni. Chodzi o to, że musisz ją wlutować żeby było jakiekolwiek rozsądne przekazywanie ciepła, ale i tak za wiele to nie da, bo to ciepło nadal pozostanie wewnątrz. Diodę trzeba zdemontować na czas lutowania nad palnikiem. Powinieneś przede wszystkim zadbać o to żeby ciepło wyprowadzić na zewnątrz, więc ważny jest dobry kontakt piguły z obudową. Samo dodawanie miedzi w środku zwiększa pojemność cieplną, więc całość się nieco dłużej rozgrzewa, ale jak nie wyprowadzisz ciepła na zewnątrz, to ostatecznie i tak temperatura się specjalnie nie zmieni.
Właśnie sam się nad tym zastanawiałem, co daje dodanie miedzi od strony sterownika jak zasłanie je steronik i przeciez ciepło będzie szło na płytke drivera... Ciekawe czy obieg powietrza by coś dał - czyli np wywiercenie 4 otworów po bokach piguły. Bo tak jak teraz jest to chyba bardziej pomogłaby ta rurka miedzian o której mówił kolega Megabit, która jak największą powierzchnią stykała by sie z korpusem.
A co do diody to ten klej termo lepiej przewodzi niż pasta ze srebrem?
A co do diody to ten klej termo lepiej przewodzi niż pasta ze srebrem?
Czyli domyślam się ze najlepsza byłaby gwiazda wciśnięta mechanicznie na ścisk, a pomiędzy nią a pigułą pasta ze srebrem - wtedy klej nie byłby potrzbny Bo w sumie co da dobre odprowadzanie ciepła z piguły jak dioda będzie je słabo oddawała.
Muszę przyznać, że latarki to wciągająca dziedzina - ciągle myślę co by tu ulepszyć Heh
Muszę przyznać, że latarki to wciągająca dziedzina - ciągle myślę co by tu ulepszyć Heh
http://www.led-tech.de/en/High-Power-LE ... 0_170.html ale az 10 ojro
Zgadza się, eurocent to stal miedziowana, nie nadaje się do tego typu zabaw
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Witaj,
Aby poprawić odprowadzanie ciepła musisz zastosować cienką blaszkę miedzianą w stylu: http://deform.pl/greg/sf/d26_700.jpg
albo folie aluminiową (do kanapek), wycinasz sobie pasek i owijasz cały moduł podobnie jak na powyższej fotce. Nawiń tyle coby cały moduł wchodził na lekki wcisk do body latarki. Na ścianki wewnątrz głowicy możesz nanieść niewielką warstewkę pasty termo-przewodzącej.
W latarkach które przerabiałem, również dawałem pastę na gwint od piguły na który nakręca się reflektor, to również poprawia oddawanie ciepła, bo piguła sama w sobie niewiele lub w ogóle nie styka się z body.
No i kwestia sterownika, jak sam zmierzyłeś w high na naładowanym akku potrafi podawać nawet 4A. Sterownik 8*amc7135 albo 6*amc7135 zapewni stabilizację tak że dioda nie dostanie więcej jak 3A albo 2,2A.
Ps. sterownik znajdziesz w forumowym sklepiku
Aby poprawić odprowadzanie ciepła musisz zastosować cienką blaszkę miedzianą w stylu: http://deform.pl/greg/sf/d26_700.jpg
albo folie aluminiową (do kanapek), wycinasz sobie pasek i owijasz cały moduł podobnie jak na powyższej fotce. Nawiń tyle coby cały moduł wchodził na lekki wcisk do body latarki. Na ścianki wewnątrz głowicy możesz nanieść niewielką warstewkę pasty termo-przewodzącej.
W latarkach które przerabiałem, również dawałem pastę na gwint od piguły na który nakręca się reflektor, to również poprawia oddawanie ciepła, bo piguła sama w sobie niewiele lub w ogóle nie styka się z body.
No i kwestia sterownika, jak sam zmierzyłeś w high na naładowanym akku potrafi podawać nawet 4A. Sterownik 8*amc7135 albo 6*amc7135 zapewni stabilizację tak że dioda nie dostanie więcej jak 3A albo 2,2A.
Ps. sterownik znajdziesz w forumowym sklepiku