HHO czyli generator wodoru

...warsztat małego eksperymentatora, czyli jak gnębiliśmy różne rzeczy żeby je lepiej poznać ...
tery
Posty: 131
Rejestracja: niedziela 10 lip 2011, 10:58
Lokalizacja: wlkp

HHO czyli generator wodoru

Post autor: tery »

Czy to ma prawo działać na tyle sprawnie by obniżyć spalanie w pojeździe? Producent twierdzi że tak:


http://ehho.pl/index.php

Jestem ciekawy jakby wypadł jakiś niezależny test..
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Bzdura oczywista. Najpierw elektroliza wody, a później jej ponowna synteza (spalanie tlenu i wodoru). To oznacza stratę energii, nie uzysk.
Ostatnio zmieniony piątek 18 sty 2013, 16:11 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Kiedyś ktoś chyba drążył ten temat i się okazało że liczba wytwarzana wodoru w tym urządzeniu jest tak mała że nie adekwatna do poniesionych strat na wytworzenie tego - to jak te chipy z allegro i magnetyzery :P ale temat badałem 3lata temu może się w tym czasie coś zmieniło
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Ogólnie chyba w każdym samochodzie alternator ma pewien zapas mocy, ta moc idzie na elektrolizę wody, gaz trafia do komory spalania i niby mamy oszczędność. Chyba prościej było by gdy by tą energię wsadzić we wspomagający silnik elektryczny. Tak czy inaczej niezła ściema.
Pozdrawiam.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

Midi - nie tak głośno i stanowczo bo zaraz zaatakują cię "znawcy" tematu :)
I zaraz będzie że ktoś rzeczywiście zacznie liczyć oszczędności jak podepnie silnik elektryczny zasilany z alternatora :)
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Nie ma lepszego urządzenia, oszczędzającego spalanie paliwa jak rower :mrgreen: Jedynie co, to podnosi spalanie kalorii, a wodór w tym momencie potrzebny jest tylko pod prysznicem :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kazik
Posty: 664
Rejestracja: czwartek 07 sie 2008, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kazik »

Czytałem kiedyś artykuł, w którym gościu prezentował tak przerobione auto - najbardziej rozwaliło mnie miejsce dla pasażera, które robiło za zbiornik doprowadzający wode do układu i mały składzik wody. :twisted:

Ciekawy jestem jaki odsetek ludzi kupujących "technologie" obniżające spalanie jeździ poprawnie technicznie - przewidywanie sytuacji na drodze, hamowanie silnikiem etc. Tu można zaoszczędzic ładne procenty spalania, a ściślej mówiąc - to nie spala się więcej gwałcąc te fundamentalne dla mnie szczegóły. ;)
zabol
Posty: 85
Rejestracja: środa 25 cze 2008, 18:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zabol »

Znam jednego takiego który zamontował to sobie (jakieś 1200pln)w bmw 525tds...według niego spalanie mu zmalało o 30% że niby z 9l do 6l....ale przy grzecznej jeździe tyle właśnie pali tds...nic to...minęło kilka dni...gasząc silnik zapomniał wyłączyć generatora...chwilę później odpalił silnik a właściwie chciał odpalić...skutek...wybuchnięty układ dolotu powietrza...kolektor...przepływomierz...filtr powietrza...rury...kolejne 800pln...i...jeździ dalej w przekonaniu, że hho daje mu uszczędności, ale jak tu się przyznać, że 2000 poszło w niebyt bezsensownie :mrgreen:
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

to tak samo jak lpg w dieslu :roll:
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
A mnie to przypomina diety...
Wystarczy zjeść pastylkę.... potem jeszcze tylko drobiazg, dużo ćwiczyć mało jeść :mrgreen:

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Z tego generatorka to można by napełnić zapaliczkę, a nie napędzić samochód :mrgreen:

Jeszcze jeszcze inna moda - pewien polski "wynalazca-amator" wynalazł ponownie wtrysk wody do komory spalania... i nie przejmuje się, że rozwiązanie było stosowane powszechnie w czasach 2 wojny światowej a przegrzana para wodna w komorze spalania powoduje piorunującą korozję (dlatego to rozwiązanie zostało zastąpione przez turbo) :roll:

Imo nie bawić się HHO czy magnetyzery, a zmienić styl jazdy na bardziej spokojny - na tym to dopiero są oszczędności :cool:
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

W samolotach chłodziło to komorę :)
Awatar użytkownika
Kazik
Posty: 664
Rejestracja: czwartek 07 sie 2008, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kazik »

Nieco zbaczając z tematu: gdzieś czytałem, że można zwiększyć efektywność spalania paliwa w komorze poprzez jego znaczne nagrzanie przed wtryskiem. Były podane nawet konkretne dane - "zwykły" silnik sprawność ok. 30%, tak zmodyfikowany ok. 80% - zaczytane i nie potrafie tego zweryfikować. Podobno silniki w helikopterach Apache mają coś takiego i powstaje pytanie czy układ wydechowy byłby w stanie odpowiednio nagrzać paliwerko.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Kazik, takie rozwiązanie jest nie tylko w Apache, ale również w Cinquecento 700 i nawet automatycznie się uruchamia. :)
Awatar użytkownika
Kazik
Posty: 664
Rejestracja: czwartek 07 sie 2008, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kazik »

Są jakieś dane jak to wpływa na sprawność / spalanie / moc? Czemu nie działa na stałe?
ODPOWIEDZ