Golf III H1+H1
W autku przerabiałem Tungsram zwykłe, Narva White i krótko coś najtańszego ze stacji ze stacji.
Obecnie mam zamontowane Philips Range Power - te najdroższe - i jak się okazało najlepsze. Dają białe światło (bez niebieskiej poświaty) i co najważniejsze mają doskonałą geometrię - na ścianie odcięcie jak żyleta Nie można było tego powiedzieć np. za Tungsram - geometria rozjechana (krzywy żarnik?) czy Narva świeciła gdzie trzeba, ale odcięcia dobrego nie miała...
Philipsy kupione na początku roku, jak tylko weszły do sprzedaży.
W aucie mam przekaźniki, napięcie stabilne do 14V - mimo to żarówki się nie palą - ale akurat to zależy w większym stopniu od budowy reflektora niż od żarówki - warto przypomnieć Punto II z soczewkami - tam żarówki padają jak muchy
W starszych autach bardzo polecam wymianę szkła reflektora na nowe i przepłukanie odbłyśników. W nowszych od czasu do czasu można przepolerować plastiki, bo matowieją
Oświetlenie drogowe auta - baza wiedzy, jasności, moce.
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
Ja obecnie śmigam tylko na tungsramach, autko również golf 3, z tym że ma zamontowane nowe światełka TYC Projektor. Problemów z odcięciem nie ma najmniejszych - po prostu żyletka. W porównaniu do świateł ori na H4, H1 to TYCe świecą rewelacyjnie.
Napięcie nominalne dla żarówki to 13,2 V i ani trochę więcej, bo powyżej tego pali się.
Co do norm światła żarówek - Pyra, znalazłem info że żarówki H1 mają no moc max 1500 lumenów a nie 1000. Producenci w przypadku tego typu pierników robią chwyt, ale nieco inny niż przewoltowanie. Manewrują żarnikiem, tak że w sumie daje tyle światła na ile pozwala norma, ale w pewnych miejscach daje mniej, w innych więcej, więc srednia pozostaje, a ilość nieco większa.
A co do żywotności - warto śmigać na starych dłużej niż rok ? Nie warto. Co z tego że ciągle sprawne. Kolega w Oplu Corsa jeździł i jeździł na starych H4...Tungsrama. Ale ciągle długie + mijania bo nic nie widział. Kompletna ciemność przed autem. Okazało się że żarówki mają około 6 lat, żarnik był tak wypalony że dosłownie wisiał w stylu litery U, ale wciąż sprawny... Po wymianie na nowe okazało się ze autem da się jechać...
Napięcie nominalne dla żarówki to 13,2 V i ani trochę więcej, bo powyżej tego pali się.
Co do norm światła żarówek - Pyra, znalazłem info że żarówki H1 mają no moc max 1500 lumenów a nie 1000. Producenci w przypadku tego typu pierników robią chwyt, ale nieco inny niż przewoltowanie. Manewrują żarnikiem, tak że w sumie daje tyle światła na ile pozwala norma, ale w pewnych miejscach daje mniej, w innych więcej, więc srednia pozostaje, a ilość nieco większa.
A co do żywotności - warto śmigać na starych dłużej niż rok ? Nie warto. Co z tego że ciągle sprawne. Kolega w Oplu Corsa jeździł i jeździł na starych H4...Tungsrama. Ale ciągle długie + mijania bo nic nie widział. Kompletna ciemność przed autem. Okazało się że żarówki mają około 6 lat, żarnik był tak wypalony że dosłownie wisiał w stylu litery U, ale wciąż sprawny... Po wymianie na nowe okazało się ze autem da się jechać...
ILPT
skaktus, żarówka może i ma 1500 lm, tylko zauważ, że w reflektorze projekcyjnym jest metalowa przesłona, która to właśnie odcina górną część wiązki. Po prostu na zewnątrz nie wychodzi więcej niż 1000lm
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
A to co innego że na zewnątrz tyle nie wychodzi
Reflektory typowo na odbłyśniku dają niby więcej światła, ale nie zawsze świecą lepiej niż te z soczewką. Wszystko zależy od jakości, wykonania, lustra, ogniskowej i wielu innych czynników. To samo z soczewkami.
Osobiście testowałem różne reflektory i najlepiej sprawdziły się soczewkowe, choć mają poważną wadę - brud na kloszu duzo bardziej ogranicza widoczność niż na typowym lustrzanym reflektorze, ale za to mają idealną granicę światła, dającą możliwość jazdy z dość wysoko ustawionymi reflektorami i do tego dobrze oświetlaja pobocze.
Reflektory typowo na odbłyśniku dają niby więcej światła, ale nie zawsze świecą lepiej niż te z soczewką. Wszystko zależy od jakości, wykonania, lustra, ogniskowej i wielu innych czynników. To samo z soczewkami.
Osobiście testowałem różne reflektory i najlepiej sprawdziły się soczewkowe, choć mają poważną wadę - brud na kloszu duzo bardziej ogranicza widoczność niż na typowym lustrzanym reflektorze, ale za to mają idealną granicę światła, dającą możliwość jazdy z dość wysoko ustawionymi reflektorami i do tego dobrze oświetlaja pobocze.
ILPT
Przepraszam, że odkopuję, ale Tungsram, to nie Osram.
Tungsram należy do koncernu General Electric, a Osram należał do Siemensa, obecnie jest samodzielny.
To tylko tak w kwestii doprecyzowania.
Tungsram należy do koncernu General Electric, a Osram należał do Siemensa, obecnie jest samodzielny.
To tylko tak w kwestii doprecyzowania.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne