Turnigy Accucell 6

Czyli wszystko co potrzebne prawdziwemu DIY'owi;) Porady, pytania i opisy używanego przez nas sprzętu.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Ja mam podobny problem z iMaxem B6 w wersji 80W. Otóż podczas ładowania wg ładowarki jest 4,2V a faktycznie 4.10-4.13V.
To jeszcze nie problem. Problem pojawia się przy rozładowaniu. Ładowarka wyrzuca, że rozładowało do 3V,
a naprawdę na ogniwie mam 3,5-3,6V.. Coś tu nie gra prawda? I nie jest to napięcie po odłączeniu ładowarki
i "odetchnięciu" ogniwa. Gdy ładowarka pokazuje 3.05V ja mam 3,6V...
Duży rozrzut rezystancji na rezystorach pomiarowych?
Pozdrawiam
DNF
Awatar użytkownika
Power2Nite
Posty: 169
Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 19:48
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Power2Nite »

Turnigy Accucell 6 ma możliwość kalibracji, tu jest sposób na uruchomienie kalibrowania, tylko radzę się nie pomylić przy kombinacji czynności bo niektórzy potrafili sobie skasować software i warto mieć dokładny miernik żeby nie psuć ogniw zbyt wysokim napięciem:

http://www.youtube.com/watch?v=u7-KTROvieI

Po krótce:

1. odłączyć ładowarkę od zasilania
2. podłączyć jakiś pakiet bez gniazd balansera
3. wcisnąć jednocześnie "-" i "Enter"
4. nie puszczając przycisków podłączyć zasilanie do ładowarki
5. trzymając przyciski poczekać kilka sekund na pojawienie się menu kalibracji
6. dokładnym miernikiem zmierzyć napięcie podłączonego pakietu, regulować napięcie na wyświetlaczu ładowarki przyciskiem "+" lub "-". Obniżenie napięcia w ładowarce skutkuje wyższym napięciem ładowania programów Li-Ion, Li-Poly, Ni-MH, ołowiowych itp i wyższym napięciem końcowym rozładowania.
7. wcisnąć "Enter" żeby zachować nastawy, "Stop" aby wyjść bez zapisywania

Dzięki kalibracji mogłem sobie ustawić ładowanie na 4,22V (z miernikiem True RMS), co dawało OCV ogniwa na równe 4,20V. Miałem 3% więcej pojemności ale 2x szybciej zajeździłem ogniwa, więc wybór należy do Was :mrgreen:
Z zaświeconą latarką mniej widzisz ty, a bardziej widać ciebie.
tomt3u
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2012, 12:11
Lokalizacja: znienacka

Post autor: tomt3u »

DNF, jakim prądem ładujesz/rozładowujesz ogniwa?

U mnie im większy prąd tym odchył jest większy.. jak będę miał więcej czasu (a raczej dużo więcej) postaram się wrzucić wykres ładowania z napięciem podawanym przez ładowarkę i przez lepszej jakości miernik.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Ładuję i rozładowuję po 1.5A. Wole poniżej tego nie schodzić zwłaszcza z rozładowaniem. Kalibracji wolę uniknąć. Czy podmiana rezystorów pomiarowych na dokładniejsze nic nie da?
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

DNF, podłączyłeś złącze balancera? Jeśli nie, to zrób to nawet dla pojedynczego ogniwa. Wtedy ładowarka będzie mierzyć napięcie na kablach balancera, a nie na przewodach prądowych na których są duże spadki.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Patrząc od przodu na gniazda balancera, mam podłączyć do skrajnego prawego minus akumulatorka, a do drugiego od prawej plus tak?
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Tak. Na wszelki wypadek sprawdź miernikiem przejście: wyjście "-" -> 1-wszy pin po prawej.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Przejścia brak, jak znajdę chwilę to zrobię wtyk i koszyczek i zobaczymy :)
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

To niedobrze, bo wyjście "-" powinno być połączone właśnie z prawym skrajnym pinem złącza balancera (wewnątrz ładowarki).
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

To czekaj, chyba się nie zrozumieliśmy. Tzn ja nie zrozumiałem. Sprawdziłem teraz jeszcze raz i sprawdziłem teraz dobrze.
Wyjście na akumulator "-" z pierwszym pinem od prawej i jest przejście.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

No właśnie, tak ma być. Drugi pin od prawej łączysz do "+" akumulatora. Oczywiście osobnym kablem, nie tym samym co główne ładowanie. Czyli masz: kabel prądowy i osobny cieńszy kabel pomiarowy.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Jak już gregowi na PW pisałem, podłączenie balancera nic nie dało.
Na ładowarce 4.2V i 0.1A a na akusie mamy 4.1-4.13V
Na ładowarce 3.45V i 1.5A obciążenia przy rozładowaniu a na akusie mamy 3.9V..
Jakieś pomysły Panowie?
Pozdrawiam
DNF
woytazo
Posty: 114
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 11:31
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: woytazo »

Min dlatego mogą się trochę różnić pojemności zmierzone moją ładowarką i ładowarką innych kolegów.
Odpowiadając na PW kliknij "Cytuj".
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

No właśnie woytazo. Trochę zamieszania zrobiłem :( Przepraszam :)
woytazo
Posty: 114
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 11:31
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: woytazo »

Przecież żartowałem. Ja przez pewien czas tez kombinowałem i z przewodami i cynowałem grubiej ścieżki i nie usunęło to problemu
Odpowiadając na PW kliknij "Cytuj".
ODPOWIEDZ