Oświetlenie do skutera
Oświetlenie do skutera
Witam wszystkich
Mój brat został posiadaczem takiego właśnie jeździdła (Peugeot Speedfight I AC) i od początku narzeka na ilość światła produkowanego przez reflektor. Siedzi tam taka żarówka:
12V, 35W, ilość światła... bardzo mizerna, stawiam na okolice 200lm.
Przeróbka oryginalnego reflektora nie wchodzi w grę z racji utraty homologacji. Wpadliśmy więc na pomysł zamontowania dodatkowego oświetlenia, włączanego niezależnie.
Tak więc potrzebuje czegoś, co da zadowalającą ilość światła i jednocześnie nie będzie
oślepiało innych użytkowników drogi. Myślałem nad XM-L2 + jakaś eliptyczna optyka, tylko właśnie jaka?
Zasilanie... skonstruuje jakąś przetwornicę step down, chociaż jakieś schematy też byłyby mile widziane
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
Mój brat został posiadaczem takiego właśnie jeździdła (Peugeot Speedfight I AC) i od początku narzeka na ilość światła produkowanego przez reflektor. Siedzi tam taka żarówka:
12V, 35W, ilość światła... bardzo mizerna, stawiam na okolice 200lm.
Przeróbka oryginalnego reflektora nie wchodzi w grę z racji utraty homologacji. Wpadliśmy więc na pomysł zamontowania dodatkowego oświetlenia, włączanego niezależnie.
Tak więc potrzebuje czegoś, co da zadowalającą ilość światła i jednocześnie nie będzie
oślepiało innych użytkowników drogi. Myślałem nad XM-L2 + jakaś eliptyczna optyka, tylko właśnie jaka?
Zasilanie... skonstruuje jakąś przetwornicę step down, chociaż jakieś schematy też byłyby mile widziane
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
Witam
Zauważ, że te dodatkowe lampy nie będą miały homologacji.
Przede wszystkim sprawdź parametry zasilania,często się zdarza, że prądnica nie daje rady uciągnąć dodatkowego obciążenia. Sądzę, że konstrukcję trzeba by oprzeć o diodę XML, więc musisz liczyć dodatkowe 10W.
Pozdrawiam
Zauważ, że te dodatkowe lampy nie będą miały homologacji.
Przede wszystkim sprawdź parametry zasilania,często się zdarza, że prądnica nie daje rady uciągnąć dodatkowego obciążenia. Sądzę, że konstrukcję trzeba by oprzeć o diodę XML, więc musisz liczyć dodatkowe 10W.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Zasilanie daje radę, 10W spokojnie uciągnie.
A jeśli chodzi o homologacje na dodatkowe lampy to bym się nie martwił. Tylna jest bez homologacji już o ponad roku (mojej roboty) i nawet na przeglądzie się nikt nie przyczepił, aczkolwiek homologacji z przedniego reflektora wolałbym się nie pozbywać.
Pozdrawiam
A jeśli chodzi o homologacje na dodatkowe lampy to bym się nie martwił. Tylna jest bez homologacji już o ponad roku (mojej roboty) i nawet na przeglądzie się nikt nie przyczepił, aczkolwiek homologacji z przedniego reflektora wolałbym się nie pozbywać.
Pozdrawiam
Rozumiem sytuację - miałem 3 pierdoloty całkiem niedawno temu i z zasady światła mijania służą tam nie do oświetlania drogi, a co najwyżej jako pozycyjne. Na początek proponuję sprawdzić czy można kupić takie żarówki w technologii halogenowej - to już powinno dać przyrost ilości światła (tylko należy zwrócić uwagę czy będzie zachowany rozkłąd). Po włożeniu koniecznie należy sprawdzić np. z drugim autem jadącym z naprzeciwka czy nie rażą - bo inaczej wyjdzie sytuacja że Brat będzie raził innych, więc sam dostanie po gałach długimi.
Dodatkowa lampka - można kupić gotową lampkę rowerową na 1xXM-L, być moze nawet znajdzie się coś gotowego do podpięcia pod 12V. Ale - tanie lampki bardzo często mają kolimator lub reflektor który tworzy symetryczną wiązke jak w latarce, a zatem będzie razić innych kierowców. Więc trzeba albo zrobic przesłonę, by wyciąc światło lecące w górę a nie bezpośrednio na drogę, albo ewentualnie może uda się ustawić lampkę tak, by całe światło było skierowane w asfalt (ale zapewne przy takim ułożeniu światło będzie świecić prosto pod koło).
Dodatkowa lampka - można kupić gotową lampkę rowerową na 1xXM-L, być moze nawet znajdzie się coś gotowego do podpięcia pod 12V. Ale - tanie lampki bardzo często mają kolimator lub reflektor który tworzy symetryczną wiązke jak w latarce, a zatem będzie razić innych kierowców. Więc trzeba albo zrobic przesłonę, by wyciąc światło lecące w górę a nie bezpośrednio na drogę, albo ewentualnie może uda się ustawić lampkę tak, by całe światło było skierowane w asfalt (ale zapewne przy takim ułożeniu światło będzie świecić prosto pod koło).
Ja bym jednak chyba zmodyfikował oryginalny reflektor i włożył do niego soczewkę i HIDa 35W. Nie będzie oślepiał innych, światło naprawdę mocne i dobrze rozłożone a do tego będzie pobierało seryjną moc. Trzeba by tylko podmienić przewody, by zasilanie szło z akumulatora a z prądnicy na akumulator. Ja kiedyś na allegro kupiłem po cenie złomu reflektory soczewkowe od przeciwmgielnego i mijania. Oba z HIDem dają bardzo użyteczne światło, które w pierwotnej wersji miało trafić do roweru
W razie czego mam zestaw soczewka (reflektor) + przetwornica i palnik(i) które mogę po kosztach odsprzedać.
W razie czego mam zestaw soczewka (reflektor) + przetwornica i palnik(i) które mogę po kosztach odsprzedać.
Zapomnijcie, panowie, o dociążaniu prądnicy speedfighta czymkolwiek ponad fabrykę. Moje doświadczenia (z ładniejszym elyseo ) są kiepskie. Miałem prądnicę ze speedfighta GF4 (ze względu na zastosowanie modułu bez immo), nie ma na niej zapasu, a na obrotach jałowych wszystko przygasa. Ona ma ze 40W przy obrotach rzędu 8kRPM
Trzeba też pamiętać, że obwód mocy to jest napięcie przemienne. Na napięciu stałym jest ładowanie aku i niewiele co więcej.
Tylko wymiana tego ba20d na halogen o tej samej mocy i z takim samym trzonkiem. Mnie się zdarzyło, że jeden taki halogen się stopił... Na szczęście nie narozrabiał w odbłyśniku.
Pozdrawiam
M.
Trzeba też pamiętać, że obwód mocy to jest napięcie przemienne. Na napięciu stałym jest ładowanie aku i niewiele co więcej.
Tylko wymiana tego ba20d na halogen o tej samej mocy i z takim samym trzonkiem. Mnie się zdarzyło, że jeden taki halogen się stopił... Na szczęście nie narozrabiał w odbłyśniku.
Pozdrawiam
M.
Dokładnie tylko halogen da ci więcej światła ale radzę kupić lepszy w sensie droższy bo jak kupisz tańszy to będzie efekt jak u kolegiMarcin S. pisze:Tylko wymiana tego ba20d na halogen o tej samej mocy i z takim samym trzonkiem. Mnie się zdarzyło, że jeden taki halogen się stopił... Na szczęście nie narozrabiał w odbłyśniku.
Przykład : http://allegro.pl/zarowka-revo-xenon-ba ... 89297.html
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Szczerze mówiąc pierwszy raz widzę taką żarówkę. Bardzo dziękuje za link.
Jeśli by tam wsadzić XM-L to sam sobie poradzę ze złożeniem wszystkiego, nie musi to być gotowiec (latarka).
Natomiast bardzo zaintrygował mnie swoim pomysłem ElSor, oczekuj PW ode mnie
Prądnica... w każdym skuterze chyba wszystko przygasa na wolnych obrotach. W tym egzemplarzu ma ona mniej pracy, ponieważ zarówno kierunkowskazy, tylne pozycyjne jak i stop są na ledach, więc prądu to pobiera mało co.
Jeśli by tam wsadzić XM-L to sam sobie poradzę ze złożeniem wszystkiego, nie musi to być gotowiec (latarka).
Natomiast bardzo zaintrygował mnie swoim pomysłem ElSor, oczekuj PW ode mnie
Prądnica... w każdym skuterze chyba wszystko przygasa na wolnych obrotach. W tym egzemplarzu ma ona mniej pracy, ponieważ zarówno kierunkowskazy, tylne pozycyjne jak i stop są na ledach, więc prądu to pobiera mało co.
Metoda ElSora jest do tzw pierwszej rutynowej kontroli nachalnego policjanta w afekcie czego stracisz dowód rejestracyjny oraz zostaniesz ukarany mandatem. W niemczech już policja w radiowozach wozi specjalne rolki do sprawdzania skuterów, wkrótce i do polski to zawita i w sumie bardzo dobrze bo bandy wyrostków na skuterach zasuwające po 90km/h to już drobna przesada
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Niestety to prawda, choć dobrze ustawione HIDy o ciepłej barwie w oryginalnym reflektorze mniej będą się rzucały w oczy i jest większa szansa na ominięcie rutynowej kontroli. Sam tego świadom miałem w Mondeo MK I założone xenony z soczewkami od Turana - przez 3 lata nie miałem ani 1 kłopotu z tego powodu, możliwe, że po prostu miałem szczęście, bo 1x policjant podczas rutynowej kontroli spoglądał na reflektory, które wyglądały tak:Nightmare pisze:Metoda ElSora jest do tzw pierwszej rutynowej kontroli nachalnego policjanta w afekcie czego stracisz dowód rejestracyjny oraz zostaniesz ukarany mandatem.
HID pobiera znacznie więcej prądu przy rozruchu, test z podłączeniem obciążenia 42W nie powie ci nic na temat stanów przejściowych (czy HID wystartuje).
Poza tym musiałbyś mieć przetwornicę do HID-a na napięcie zmienne albo prostować napięcie z prądnicy (dodatkowe straty).
Mam wrażenie, że już to komuś tłumaczyłem
Pzdr.
M.
Poza tym musiałbyś mieć przetwornicę do HID-a na napięcie zmienne albo prostować napięcie z prądnicy (dodatkowe straty).
Mam wrażenie, że już to komuś tłumaczyłem
Pzdr.
M.