Warunki pomiaru:
Luminous flux is subtracted ~3 seconds after turning on the LED.
I wszystko na ten temat.
MCPCB z bezpośrednim chłodzeniem diody
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Ciąg dalszy...
Ponieważ głębokość powstałego "rowu" mnie przeraziła uparłem się jednak na wypełnienie go Sn95Ag5 ponieważ znalazłem gdzieś info o przewodnictwie na poziomie 95 W/mK niestety teraz nie mogę odnaleźć strony. Znalazłem na szybko takie porównanie na stronie gdzie wydaje mi się znalazłem tamten stop
http://s3.electronics-cooling.com/legac ... Table1.jpg[/img]
polecam http://www.electronics-cooling.com/2006/08/thermal-conductivity-of-solders/
Lutuje się tym paskudnie, ale skoro ma być dobrze to nie mogło być inaczej
Niestety nie wygląda to ślicznie ale to stan przejściowy
I gotowy zestaw do testu, na "emulatorze dobrej piguły i body", jeśli koledzy uważają, że atrapa body nie będzie oddawać warunków pracy proszę o sugestie ewentualnie proszę się nie krępować i wysyłać inne body np Solarforce Gladiator albo obudowy z Wiseled
I w tym miejscu poproszę o rady odnośnie metody pomiaru.
Pozdrawiam
Ponieważ głębokość powstałego "rowu" mnie przeraziła uparłem się jednak na wypełnienie go Sn95Ag5 ponieważ znalazłem gdzieś info o przewodnictwie na poziomie 95 W/mK niestety teraz nie mogę odnaleźć strony. Znalazłem na szybko takie porównanie na stronie gdzie wydaje mi się znalazłem tamten stop
http://s3.electronics-cooling.com/legac ... Table1.jpg[/img]
polecam http://www.electronics-cooling.com/2006/08/thermal-conductivity-of-solders/
Lutuje się tym paskudnie, ale skoro ma być dobrze to nie mogło być inaczej
Niestety nie wygląda to ślicznie ale to stan przejściowy
I gotowy zestaw do testu, na "emulatorze dobrej piguły i body", jeśli koledzy uważają, że atrapa body nie będzie oddawać warunków pracy proszę o sugestie ewentualnie proszę się nie krępować i wysyłać inne body np Solarforce Gladiator albo obudowy z Wiseled
I w tym miejscu poproszę o rady odnośnie metody pomiaru.
Pozdrawiam
Pierwsza i najważniejsza sprawa. Pomiar musi odbyć się na tej samej diodzie inaczej będzie już na początku obarczony błędem do 7%.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
A ja bym podszedł do tematu ciut inaczej. Dwie termopary, jedna zalutowana do MCPCB zaraz przy diodzie,
a druga 3-4cm od diody na radiatorze. Prąd 3A, test prowadzić od samego początku i robić zapis np co 10s.
Z tego zrobić wykres i w ten sposób można sprawdzić czy będzie i jęsli będzie to jak duża, różnica w temp MCPCB oraz prędkości w nagrzewaniu radiatora.
Trzeba również zabezpieczyć radiator i diodę przed nawet minimalnymi podmuchami powietrza.
Nawet przejście człowieka w odległości 1m może wprowadzić już artefakty.
Ta metoda wyklucza konieczność montowania diody idealnie w tym samym miejscu, jeśli radiator na całej swojej długości ma taką sama strukturę,
tzn nie występują większa ostępy miedzy żebrami, czy zwiększenia grubości (lub zmniejszenia) materiału, to ważna jest jedynie odległość termopary.
Jednak ta metoda wprowadza inne problemy. Konieczność zastosowania warstwy takiej same grubości pasty termo.
Można to rozwiązać na różne sposoby. Najłatwiej moim zdaniem zrobić tak. Pastę do strzykawki,
wydusić ilość równą jednej kresce miarki, docisnąć diodę z mniejwięcej tą samą siłą
i ok 15 razy przesunąć raz w jedna, raz w drugą stronę po to, aby warstwa pasty była jak najcieńsza.
Idealnie by było przykręcić diodę do radiatora i wtedy znając dokładnie ilość obrotów śrubki, można w miarę precyzyjnie z tą samą siłą dokręcić PCB diody.
A najlepiej byłoby mieć czujnik nacisku ale nie przesadzajmy już. Bez tego można w miarę precyzyjnie i powtarzalnie zamocować PCB.
Pozdrawiam
DNF
a druga 3-4cm od diody na radiatorze. Prąd 3A, test prowadzić od samego początku i robić zapis np co 10s.
Z tego zrobić wykres i w ten sposób można sprawdzić czy będzie i jęsli będzie to jak duża, różnica w temp MCPCB oraz prędkości w nagrzewaniu radiatora.
Trzeba również zabezpieczyć radiator i diodę przed nawet minimalnymi podmuchami powietrza.
Nawet przejście człowieka w odległości 1m może wprowadzić już artefakty.
Ta metoda wyklucza konieczność montowania diody idealnie w tym samym miejscu, jeśli radiator na całej swojej długości ma taką sama strukturę,
tzn nie występują większa ostępy miedzy żebrami, czy zwiększenia grubości (lub zmniejszenia) materiału, to ważna jest jedynie odległość termopary.
Jednak ta metoda wprowadza inne problemy. Konieczność zastosowania warstwy takiej same grubości pasty termo.
Można to rozwiązać na różne sposoby. Najłatwiej moim zdaniem zrobić tak. Pastę do strzykawki,
wydusić ilość równą jednej kresce miarki, docisnąć diodę z mniejwięcej tą samą siłą
i ok 15 razy przesunąć raz w jedna, raz w drugą stronę po to, aby warstwa pasty była jak najcieńsza.
Idealnie by było przykręcić diodę do radiatora i wtedy znając dokładnie ilość obrotów śrubki, można w miarę precyzyjnie z tą samą siłą dokręcić PCB diody.
A najlepiej byłoby mieć czujnik nacisku ale nie przesadzajmy już. Bez tego można w miarę precyzyjnie i powtarzalnie zamocować PCB.
Pozdrawiam
DNF