Sigma Cubelight + SSC P7
Sigma Cubelight + SSC P7
Witam .
Dzisiaj ukończyłem przeróbkę przedniej lampy rowerowej . Jako źródło światła zastosowałem diodę led SSC P7 zasilana jest z akumulatorka Li - ion 7,2V 1,8Ah (2szt 103450AR) przez driver zbudowany na układzie L5973d . Lampa posiada dwa tryby - pierwszy niski tryb prąd płynący przez diodę 0,5A , drugi wysoki 1,5A . Sterowaniem oraz monitorowanie napięcia na akumulatorze zajmuję się mikrokontroler PIC16F873 .
Czas świecenia tryb niski - 6 godzin , tryb wysoki 2 godziny .
A teraz kilka zdjęć .
widok na radiator zewnętrzny oraz mocowanie lampy ,
lustro oraz dioda ,
pod płytką sterownika znajdują się akumulator , a pomiędzy częścią radiatora i płytką sterownika jest włożony driver .
Dzisiaj ukończyłem przeróbkę przedniej lampy rowerowej . Jako źródło światła zastosowałem diodę led SSC P7 zasilana jest z akumulatorka Li - ion 7,2V 1,8Ah (2szt 103450AR) przez driver zbudowany na układzie L5973d . Lampa posiada dwa tryby - pierwszy niski tryb prąd płynący przez diodę 0,5A , drugi wysoki 1,5A . Sterowaniem oraz monitorowanie napięcia na akumulatorze zajmuję się mikrokontroler PIC16F873 .
Czas świecenia tryb niski - 6 godzin , tryb wysoki 2 godziny .
A teraz kilka zdjęć .
widok na radiator zewnętrzny oraz mocowanie lampy ,
lustro oraz dioda ,
pod płytką sterownika znajdują się akumulator , a pomiędzy częścią radiatora i płytką sterownika jest włożony driver .
Witam, lampka wygląda bardzo ładnie, widać że autor starał się i zrobił to bardzo estetycznie. Moim zdaniem P7 jest jak najbardziej stworzona do tego rodzaju oświetlenia i warto się nią zainteresować. Interesuje mnie jak wygląda Beam tej lampki, wiem że nie łatwo jest dobrać do tej diody ref lub jakiś kolimator, co do prądu jaki podajesz na diodę to myślę iż 1,5A to wszystko co można tu poszaleć gdyż obudowa nie sprzyja odprowadzaniu ciepła, rozumiem iż część radiatora wystaje pod lampką a to już coś jak na takie plastikowe konstrukcje.
Jeżeli to nie problem to z chęcią obejrzał bym jakieś fotki z jady w terenie .
Pozdrawiam i gratuluję.
Jeżeli to nie problem to z chęcią obejrzał bym jakieś fotki z jady w terenie .
Pozdrawiam i gratuluję.
Przy temperaturze otoczenia 24*C po 15min temperatura radiatora wynosiła 55*C bez wymuszonego obiegu powietrza , prąd diody 1,5A . Test nocny temp otoczenia 12*C prędkość jazdy 25km/h , wymuszony obieg chłodnego powietrza skutecznie chłodzi lampkę .
żarówka halogenowa
dioda SSC P7
odległość od ściany 0,5m .
żarówka halogenowa
dioda SSC P7
odległość od ściany 0,5m .
Jak możesz zrób fotkę beamu z odległości około 2-3metry lub fotki z jazdy na dworze, to da pewien pogląd na to jak to świeci , wykonywanie fotek z odległości 0,5m kompletnie mija się z celem i absolutnie nic nie wnosi. To niestety taki minus P7 że nawet na 1A potrafi się nieźle nagrzać, używając nawet sporych rozmiarów radiatora gdy nie ma wymuszonego obiegu powietrza i tak mocno się to nam nagrzeje. Pozdrawiam.
Wygląda świetnie, na pewno sporo się polepszyło w porównaniu do oryginału, szkoda że nie można było wykorzystać P7 na maxa ale z drugiej strony przy 3A jasność już tak bardzo nie wzrasta a temperatura rośnie znacznie. Podoba mi się i myślę iż to nie koniec twoich zmagań bo apetyt rośnie w miarę jedzenia .
Pozdrawiam.
ps Fotografowanie beamu z odległości 0,5m też nie bardzo pokazuje jego kształt bo nigdy z takiej odległości światełka się nie użytkuje ( mowa o lampkach rowerowych ) a z odległości 2-3 metrów jego rozkład jest zdecydowanie inny. Jeżeli zaświecimy latarką z cree na pokładzie i refem SMO na ścianę z odległości 0,5mm to przeważnie mamy sporą dziurę w środku beamu a z odległości 2-3metrów już nie ma takiego problemu. To nie złośliwość że zwróciłem na to uwagę ale po prostu taka rada na przyszłość, zresztą sam zobacz jak wygląda beam z żarnika na pierwszych fotkach a jak w terenie
Pozdrawiam.
ps Fotografowanie beamu z odległości 0,5m też nie bardzo pokazuje jego kształt bo nigdy z takiej odległości światełka się nie użytkuje ( mowa o lampkach rowerowych ) a z odległości 2-3 metrów jego rozkład jest zdecydowanie inny. Jeżeli zaświecimy latarką z cree na pokładzie i refem SMO na ścianę z odległości 0,5mm to przeważnie mamy sporą dziurę w środku beamu a z odległości 2-3metrów już nie ma takiego problemu. To nie złośliwość że zwróciłem na to uwagę ale po prostu taka rada na przyszłość, zresztą sam zobacz jak wygląda beam z żarnika na pierwszych fotkach a jak w terenie
Witam .
Ostatnio zająłem sie przeróbką wyżej wymienionej lampy , został zmieniony driver na MAX16820 dodałem też trzy dodatkowe tryby . Dwa podstawowe ( prąd diody 0,5A i 1,5A ) plus dodatkowe ( 70mA , 2,5A ) oraz ostatni sterowanie ( załącz , wyłącz ) dodatkową lampą . Zasilanie wewnętrzne lampy Cubelight pozostało nie zmienione , zostało dodane dołączane zewnętrzne zasilanie obu lamp ( 7,2V 4Ah Li - ion ) .
Widok na nowy driver
oraz zewnętrzne sterowanie lamp
dodatkowa lampa
obudowa aluminiowa , driver EDiM R1053 ustawiony prąd 1A , Soczewka ROCKET-Medium +/-13 dioda Cree XR-E R2 .
Ostatnio zająłem sie przeróbką wyżej wymienionej lampy , został zmieniony driver na MAX16820 dodałem też trzy dodatkowe tryby . Dwa podstawowe ( prąd diody 0,5A i 1,5A ) plus dodatkowe ( 70mA , 2,5A ) oraz ostatni sterowanie ( załącz , wyłącz ) dodatkową lampą . Zasilanie wewnętrzne lampy Cubelight pozostało nie zmienione , zostało dodane dołączane zewnętrzne zasilanie obu lamp ( 7,2V 4Ah Li - ion ) .
Widok na nowy driver
oraz zewnętrzne sterowanie lamp
dodatkowa lampa
obudowa aluminiowa , driver EDiM R1053 ustawiony prąd 1A , Soczewka ROCKET-Medium +/-13 dioda Cree XR-E R2 .