Mini Maglite 2AA -> Led Mod
Mini Maglite 2AA -> Led Mod
Cześć
Mam nadzieję, że dział odpowiedni...
Na początek przydługawy wstęp - za co trochę przepraszam
Darzę wielkim sentymentem Mini Maglite 2AA, (moja pierwsza solidna latarka kupiona za własnoręcznie zarobione pieniądze ), tak sobie wymyśliłem, żeby zrobić z niej coś bardziej użytecznego, bo mimo, że kiedyś ilość światła z niego wydawała mi się wystarczająca i nawet na rowerze świeciłem tylko nim, jednak te czasy dawno minęły
Nie potrzebuję kupować dobrze świecącej latarki, na brak takowych nie narzekam. Nie chcę też z Mini Maga robić działa fotonowego, szperacza, czy innej latarki mocy. Niemniej chciałbym, żeby dalej był użyteczny w domu - dawał z 30-50+ lumenów (więcej też chętnie ) i najlepiej był zasilany z akumulatorków (czy niklowo-wodorkowych, ewentualnie litowo-jonowych, choć zasilanie AA było by fajne, bo tak to przerobił bym też takie modele rodzinie, której raczej nie będę raczył ładowarkami do litowo-jonowych.
Fajnie było by, gdyby wsadzić jakiś sterownik, który stabilizował by prąd, aby nie było jak z podłączeniem diody (z rezystorem) do ogniwa, że w pierwszej chwili błyszczy niczym supernowa a później żarzy się do końca świata.
Dodatkowo nie chciałbym wydać za dużo pieniędzy, liczę się z kupieniem diody (bo ta, którą włożyłem mi nie odpowiada ;P), kolimatora, sterownika, kleje/pasty termoprzewodzące się znajdą
Mam następujące pytania:
Pytanie 1. a) Czy wypatrzony przeze mnie na DX sterownik AK-007 SKU 50526 byłby dobry?
Pyt. 1. b) włącznik (gdy już zrobię takowy) odłączał by prąd od baterii, nie wiem czy to jest standardowe "miejsce" włącznika w takich układach, a przynajmniej w powyższym?
Pyt 1. c) A może jakiś inny lepszy sterownik? Tylko DUŻYM ograniczeniem jest miejsce, myślałem o włożeniu go w korpus (14mm średnicy), jak by był jakiś bardzo płaski to może dało by się pod diodę, ale tam niewiele więcej miejsca, jakoś z 15-16mm, choć pewno nie ma 16. Ze strony z której wkładałem diodę jest 18mm, ale o tej średnicy to za nią jest przestrzeni z 1-2mm, ew mógł bym ją przesunąć do przodu o 1-2mm, ale to już mi się tak nie podoba, bo bym musiał mieć niedokręconą nakrętkę i mógłbym mieć problem z włożeniem innej diody/optyki
Samodzielnie robione sterowniki niestety w moim przypadku odpadają nie jestem elektronikiem, ew. mógłbym złożyć jakiś układ ze schematu z podanymi elementami, złożyć na pająka... ale mam nadzieję, że się coś znajdzie gotowego...
Pokażę, jak (w ramach nudzenia się wieczorem i zabaw z tym, co miałem w domu) włożyłem i połączyłem LED SSC P4 wyjęty z Petzl Myo RXP (nie ja wyjmowałem) i optyka również z tej czołówki. Po podłączeniu bezpośrednio do dwóch AA alkaicznych (prawie nowych) w diodę szedł prąd ok 100mA - efekt bardzo fajny (oprócz barwy), światła znacznie więćej niż na żarówce, pięknie rozłożony strumień - taki progresywny, bez wyraźnych odcięć i bez artefaktów, jak dla mnie strumień idealny - piękny po prostu
(więcej zdjęć)
Dioda była na Starze, musiałem go przyszlifować z każdej strony, żeby weszła do latarki, potem wkleiłem na klej termoprzewodzący Thermopox (miedziany). Mimo pięknego strumienia, wiem, że Cree są efektywniejsze (temu w Myo już tego P4 nie ma...)
W przyszłości chcę włącznik zrobić z tyłu lampki - to chyba jakoś wymyślę, chyba, że ktoś ma jakiś pomysł/podpowiedź, to bardzo proszę o sugestię. Na razie wymyśliłem, że z tyłu by była sprężyna niepodłączony do obudowy, i jakiś styk, który by załączał dopiero przy mocniejszym ściśnięciu sprężyny, czyli przy przykręceniu głowicy z przodu (było by odwrotne włączania jak do tej pory, ale to nic )
Widziałem, że są jakieś włączniki na tył do kupienia, TerraLux czy coś, dla mnie strasznie drogie i *dla mnie* psujące piękno tej latarki, temu bym wolał uniknąć takiego włącznika.
Pyt. 2. Jaką diodę zastosować i gdzie kupić, by była na Starze (ew. kole ok 18-19mm )? Myślałem o takiej samej jak mam w czołówce czyli Cree XP-G R4 tint 3C To jest chyba Outdoor White - ta barwa mi odpowada Choć nie wiem czy nie lepsza by była XP-E bo w sumie nie wiem czym się różnią, w ogóle nie znam się na dostępnych diodach i ich różnicach... No i jeszcze optyka, powinna być krótka, ta z Myo ma <8mm wysokości, zastanawiałęm się nad LENS-01-XP-EX10L-M2 z Mariteksu niby <10mm to tez mi powinno wejść jakoś, chyba, że są jakieś tańsze alternatywy (dioda +kolimator)?
BTW: Czy w Mariteksie nalutowują diody na Stary? jeżeli nie, to gdzie takie dostać? (z tym założeniem, żeby nie były zimne białe, bo z tymi to mniejszy problem)
Pyt. 3. Przy takim mocowaniu jak do tej pory, czyli oszlifowany star wklejony w tuleję, jaki maksymalny prąd bezpiecznie używać, by nie przegrzać diody?
Ewentualnie mogę pod diodę dać jeszcze okrągłą blachę miedzianą 2-3mm i też ją razem na klej termoprzewodzący wkleić... Nic więcej nie wykombinuję z chłodzeniem.
Przepraszam, że tak dużo pytań na raz. Co do mocowania sterownika, to sobie pewno poradzę, w majsterkowaniu czuję się dobrze, choć brakuje mi narzędzi Tak, ze toczenie, frezowanie odpada
Pozdrawiam Kuba
ps. przeszukiwałem trochę to forum w poszukiwaniu informacji o modowaniu tej latarki i znalazłem tylko takie wątki:
[K] Reflektor dla XR-E fi 18-20mm /NIEAKTUALNE/
Maglite mini
[S] Mini MagLite SSC P4@lambda, IMS 20mm, Li-ion, klik, 2aku - tutaj MK1 bardzo porządnie przerobił latareczkę, w sumie zmienił ją dość mocno - czego ja chcę uniknąć. tzn. ja chcę uniknąć zewnętrznej zmiany - oczywiście nie licząć wyglądu z przodu Niemniej zastosowanie ogniw litowo-jonowych pewno dawało całkiem porządne źródło światła
Mam nadzieję, że dział odpowiedni...
Na początek przydługawy wstęp - za co trochę przepraszam
Darzę wielkim sentymentem Mini Maglite 2AA, (moja pierwsza solidna latarka kupiona za własnoręcznie zarobione pieniądze ), tak sobie wymyśliłem, żeby zrobić z niej coś bardziej użytecznego, bo mimo, że kiedyś ilość światła z niego wydawała mi się wystarczająca i nawet na rowerze świeciłem tylko nim, jednak te czasy dawno minęły
Nie potrzebuję kupować dobrze świecącej latarki, na brak takowych nie narzekam. Nie chcę też z Mini Maga robić działa fotonowego, szperacza, czy innej latarki mocy. Niemniej chciałbym, żeby dalej był użyteczny w domu - dawał z 30-50+ lumenów (więcej też chętnie ) i najlepiej był zasilany z akumulatorków (czy niklowo-wodorkowych, ewentualnie litowo-jonowych, choć zasilanie AA było by fajne, bo tak to przerobił bym też takie modele rodzinie, której raczej nie będę raczył ładowarkami do litowo-jonowych.
Fajnie było by, gdyby wsadzić jakiś sterownik, który stabilizował by prąd, aby nie było jak z podłączeniem diody (z rezystorem) do ogniwa, że w pierwszej chwili błyszczy niczym supernowa a później żarzy się do końca świata.
Dodatkowo nie chciałbym wydać za dużo pieniędzy, liczę się z kupieniem diody (bo ta, którą włożyłem mi nie odpowiada ;P), kolimatora, sterownika, kleje/pasty termoprzewodzące się znajdą
Mam następujące pytania:
Pytanie 1. a) Czy wypatrzony przeze mnie na DX sterownik AK-007 SKU 50526 byłby dobry?
Pyt. 1. b) włącznik (gdy już zrobię takowy) odłączał by prąd od baterii, nie wiem czy to jest standardowe "miejsce" włącznika w takich układach, a przynajmniej w powyższym?
Pyt 1. c) A może jakiś inny lepszy sterownik? Tylko DUŻYM ograniczeniem jest miejsce, myślałem o włożeniu go w korpus (14mm średnicy), jak by był jakiś bardzo płaski to może dało by się pod diodę, ale tam niewiele więcej miejsca, jakoś z 15-16mm, choć pewno nie ma 16. Ze strony z której wkładałem diodę jest 18mm, ale o tej średnicy to za nią jest przestrzeni z 1-2mm, ew mógł bym ją przesunąć do przodu o 1-2mm, ale to już mi się tak nie podoba, bo bym musiał mieć niedokręconą nakrętkę i mógłbym mieć problem z włożeniem innej diody/optyki
Samodzielnie robione sterowniki niestety w moim przypadku odpadają nie jestem elektronikiem, ew. mógłbym złożyć jakiś układ ze schematu z podanymi elementami, złożyć na pająka... ale mam nadzieję, że się coś znajdzie gotowego...
Pokażę, jak (w ramach nudzenia się wieczorem i zabaw z tym, co miałem w domu) włożyłem i połączyłem LED SSC P4 wyjęty z Petzl Myo RXP (nie ja wyjmowałem) i optyka również z tej czołówki. Po podłączeniu bezpośrednio do dwóch AA alkaicznych (prawie nowych) w diodę szedł prąd ok 100mA - efekt bardzo fajny (oprócz barwy), światła znacznie więćej niż na żarówce, pięknie rozłożony strumień - taki progresywny, bez wyraźnych odcięć i bez artefaktów, jak dla mnie strumień idealny - piękny po prostu
(więcej zdjęć)
Dioda była na Starze, musiałem go przyszlifować z każdej strony, żeby weszła do latarki, potem wkleiłem na klej termoprzewodzący Thermopox (miedziany). Mimo pięknego strumienia, wiem, że Cree są efektywniejsze (temu w Myo już tego P4 nie ma...)
W przyszłości chcę włącznik zrobić z tyłu lampki - to chyba jakoś wymyślę, chyba, że ktoś ma jakiś pomysł/podpowiedź, to bardzo proszę o sugestię. Na razie wymyśliłem, że z tyłu by była sprężyna niepodłączony do obudowy, i jakiś styk, który by załączał dopiero przy mocniejszym ściśnięciu sprężyny, czyli przy przykręceniu głowicy z przodu (było by odwrotne włączania jak do tej pory, ale to nic )
Widziałem, że są jakieś włączniki na tył do kupienia, TerraLux czy coś, dla mnie strasznie drogie i *dla mnie* psujące piękno tej latarki, temu bym wolał uniknąć takiego włącznika.
Pyt. 2. Jaką diodę zastosować i gdzie kupić, by była na Starze (ew. kole ok 18-19mm )? Myślałem o takiej samej jak mam w czołówce czyli Cree XP-G R4 tint 3C To jest chyba Outdoor White - ta barwa mi odpowada Choć nie wiem czy nie lepsza by była XP-E bo w sumie nie wiem czym się różnią, w ogóle nie znam się na dostępnych diodach i ich różnicach... No i jeszcze optyka, powinna być krótka, ta z Myo ma <8mm wysokości, zastanawiałęm się nad LENS-01-XP-EX10L-M2 z Mariteksu niby <10mm to tez mi powinno wejść jakoś, chyba, że są jakieś tańsze alternatywy (dioda +kolimator)?
BTW: Czy w Mariteksie nalutowują diody na Stary? jeżeli nie, to gdzie takie dostać? (z tym założeniem, żeby nie były zimne białe, bo z tymi to mniejszy problem)
Pyt. 3. Przy takim mocowaniu jak do tej pory, czyli oszlifowany star wklejony w tuleję, jaki maksymalny prąd bezpiecznie używać, by nie przegrzać diody?
Ewentualnie mogę pod diodę dać jeszcze okrągłą blachę miedzianą 2-3mm i też ją razem na klej termoprzewodzący wkleić... Nic więcej nie wykombinuję z chłodzeniem.
Przepraszam, że tak dużo pytań na raz. Co do mocowania sterownika, to sobie pewno poradzę, w majsterkowaniu czuję się dobrze, choć brakuje mi narzędzi Tak, ze toczenie, frezowanie odpada
Pozdrawiam Kuba
ps. przeszukiwałem trochę to forum w poszukiwaniu informacji o modowaniu tej latarki i znalazłem tylko takie wątki:
[K] Reflektor dla XR-E fi 18-20mm /NIEAKTUALNE/
Maglite mini
[S] Mini MagLite SSC P4@lambda, IMS 20mm, Li-ion, klik, 2aku - tutaj MK1 bardzo porządnie przerobił latareczkę, w sumie zmienił ją dość mocno - czego ja chcę uniknąć. tzn. ja chcę uniknąć zewnętrznej zmiany - oczywiście nie licząć wyglądu z przodu Niemniej zastosowanie ogniw litowo-jonowych pewno dawało całkiem porządne źródło światła
Ostatnio zmieniony środa 08 lut 2012, 09:16 przez marmez, łącznie zmieniany 1 raz.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
z opisu wynika, że do 1,5V ale dyskusja tutaj:marmez pisze:Pytanie 1. a) Czy wypatrzony przeze mnie na DX sterownik
AK-007 SKU 50526 http://www.dealextreme.co...ts-11-9mm-50526
byłby dobry?
http://club.dealextreme.com/forums/Foru ... did.788210
potwierdza, że i 2AA powinny z nim świecić
Mhm, dziękiCalineczka pisze: z opisu wynika, że do 1,5V ale dyskusja tutaj:
http://club.dealextreme.com/forums/Foru ... did.788210
potwierdza, że i 2AA powinny z nim świecić
Nawet ktoś pisze, że używa z 10440 LiIon i działa OK. W sumie myślałem, o używaniu właśnie jednego AA, a w miejsce drugiego dać dystans ze schowanym w środku sterownikiem, choć teraz myślę, że jak by jakimś cudem udało się sterownik wepchnąć pod diodę, to faktycznie 2AA to zawsze więcej energii niż 1AA
Jeszcze z zamawianiem z tydzień poczekam, może ktoś jeszcze coś zasugeruje, coś lepszego, i czy taka dioda jak pisałem to dobry wybór i czy się nie będzie przegrzewać przy tych 300mA, choć tak na chłopski rozum pamiętam, że w Tikka XP w diodę dawali z 260mA i jedynym chłodzeniem był star, to tutaj będzie sprawniejsze, czyli powinno starczyć. Dobrze rozumuję?
[ Dodano: 8 Luty 2012, 09:02 ]
Teraz widzę, że w innym wątku ktoś podaje straszny pobór prądu z ogniwa 10440, co by sugerowało beznadziejną sprawność, może taka sprawność jest przy wyższych napięciach, niż te 1,5V, trudno powiedzieć, jeżeli bym zamówił, to bym mógł posprawdzać to akurat Jednak to problemem nie jest najwyżej zostanę przy 1AA i będzie OK.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Re: Mini Maglite 2AA -> Led Mod
Hej, mam to samo Już od dłuższego czasu szukam sposobu na przeróbkę, jednak ze zględu na właśnie brak miejsca miałem już wiele nieudanych podejść. Patrzcie na TO . Taki mod daje możliwość praktycznie dowolnego wyboru sterownika i diody i nie trzeba kombinować z chłodzeniem. Po prostu do rozwierconej głowicy pakujemy gotową pigułę z dowolnym zestawem sterownik + dioda. Takich gotowych modułów jest mnóstwo, już w granicach 50 zł mamy spory wybór na DX. Narazie szukam wiertła odpowiedniej średnicy i zabieram się za tego maga .marmez pisze:Darzę wielkim sentymentem Mini Maglite 2AA, (moja pierwsza solidna latarka kupiona za własnoręcznie zarobione pieniądze ), tak sobie wymyśliłem, żeby zrobić z niej coś bardziej użytecznego, bo mimo, że kiedyś ilość światła z niego wydawała mi się wystarczająca i nawet na rowerze świeciłem tylko nim, jednak te czasy dawno minęły
@Calineczka: Dzięki
Wygląda bardzo obiecująco, co prawda ingeruje się w latarkę, ale tylko w środku i raczej ma to przyszłość. Dodatkowo rozwiązuje dużo problemów montażowych! Wygląda, że potrzeba wiertła 20mm, ciekawe czy uda się zwykłą wiertarką i ze zwykłym imadłem...
Na tych pigułach się kompletnie nie znam. Czy dobrze rozumiem, że tej wielkości nazywane są P60? I że reflektor/kolimator potrzebujemy inny, bo tamte mają 26mm.
Jako, że się napaliłem na barwę Outdoor White (albo neutral white), a takich gotowych pigół na DX nie udało mi się poszukać (jeżeli ktoś widzi, to proszę o linka), to widzę, że pigułę można zrobić samemu z np. SKU 5937, albo SKU 5955, też nie widzę, by takie sprzedawali bez reflektora, który się zbytnio nie przyda, tzn. nie w tej latarce
Dzięki wielkie za ten pomysł, to będę sobie dalej szukał i myślał, w tym szukał wiertła... choć wolał bym próbować rozwiercanie na innym egzemparzu W weekend jadę do rodziców, ojciec ma lepszy warsztat niż mój (czyli niż żaden) i możliwe, że się pobawię w wiercenie
Wow! Jednak dobrze, że tym razem *przed* zrobieniem czegoś zapytałem na forum!mihas pisze:Patrzcie na TO . Taki mod daje możliwość praktycznie dowolnego wyboru sterownika i diody i nie trzeba kombinować z chłodzeniem. Po prostu do rozwierconej głowicy pakujemy gotową pigułę z dowolnym zestawem sterownik + dioda. Takich gotowych modułów jest mnóstwo, już w granicach 50 zł mamy spory wybór na DX. Narazie szukam wiertła odpowiedniej średnicy i zabieram się za tego maga .
Wygląda bardzo obiecująco, co prawda ingeruje się w latarkę, ale tylko w środku i raczej ma to przyszłość. Dodatkowo rozwiązuje dużo problemów montażowych! Wygląda, że potrzeba wiertła 20mm, ciekawe czy uda się zwykłą wiertarką i ze zwykłym imadłem...
Na tych pigułach się kompletnie nie znam. Czy dobrze rozumiem, że tej wielkości nazywane są P60? I że reflektor/kolimator potrzebujemy inny, bo tamte mają 26mm.
Jako, że się napaliłem na barwę Outdoor White (albo neutral white), a takich gotowych pigół na DX nie udało mi się poszukać (jeżeli ktoś widzi, to proszę o linka), to widzę, że pigułę można zrobić samemu z np. SKU 5937, albo SKU 5955, też nie widzę, by takie sprzedawali bez reflektora, który się zbytnio nie przyda, tzn. nie w tej latarce
Dzięki wielkie za ten pomysł, to będę sobie dalej szukał i myślał, w tym szukał wiertła... choć wolał bym próbować rozwiercanie na innym egzemparzu W weekend jadę do rodziców, ojciec ma lepszy warsztat niż mój (czyli niż żaden) i możliwe, że się pobawię w wiercenie
No niestety kupując taki moduł D26/P60 tylko do modyfikacji Maglite AA, reflektor 26mm się nam nie przyda, ale może w przyszłości będzie pasował do innej przeróbki... Tak jak napisałeś, można kupić pusty moduł( właściwie to potrzebujemy tylko tej mosiężnej części ), bez diody i drivera i dostosować go do swoich potrzeb, czyli dobrać diodę i sterownik z wybranymi trybami. Jeśli chcemy zasilać latarkę 2xAA to trzeba tylko pamiętać, żeby wybrać sterownik działający już na 2 paluszki, czyli np taki na 1,5 - 4,2V. Wydaje mi się że najtrudniejszą częścią powyższej modyfikacji jest przerobienie oryginalnego reflektora z gładkiego na teksturowany.
Mam takie pytanie na szybko, jaka jest właściwie średnica tej mosiężnej części w D26/P60 ?
Chodzi mi o to, że ja czegoś takiego jeszcze w ręce nie miałem, a przed weekendem (dość wyjątkowo) mógłbym mieć możliwości wywiercenia/wytoczenia ile tam chcę... no a nie wiem czy jest sens toczyć aż 20mm...
Chodzi mi o to, że ja czegoś takiego jeszcze w ręce nie miałem, a przed weekendem (dość wyjątkowo) mógłbym mieć możliwości wywiercenia/wytoczenia ile tam chcę... no a nie wiem czy jest sens toczyć aż 20mm...
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Moim zdaniem to odwracanie kota ogonem. Po co psuć body, skoro można wytoczyć wkład z alu / mosiądzu i będzie znacznie lepiej od strony chłodzenia diody. Gwint włożony w rurę fatalnie oddaje ciepło. Przecież powierzchnia styku "piguły" modułu d26 z korpusem latarki będzie tam znikoma. Body będzie dotykało do krawędzi gwintu.
Marmez, jak masz możliwość toczenia, to po prostu zrób sobie walec, który wciśniesz w korpus latarki i po sprawie. 2 dziurki na kable do diody, driver z drugiej strony - możesz w tym walcu podtoczyć od tyłu stosowne wgłębienie na sterownik.
A jeśli koniecznie chcesz wykorzystać "pigułę" od modułu d26, to ja bym w niej stoczył gwint na gładko.
Marmez, jak masz możliwość toczenia, to po prostu zrób sobie walec, który wciśniesz w korpus latarki i po sprawie. 2 dziurki na kable do diody, driver z drugiej strony - możesz w tym walcu podtoczyć od tyłu stosowne wgłębienie na sterownik.
A jeśli koniecznie chcesz wykorzystać "pigułę" od modułu d26, to ja bym w niej stoczył gwint na gładko.
Jeśli jest do dyspozycji tokarka, to pewnie że lepiej dotoczyć grubą pigułę specjalnie pod body, wtedy można by dać większy prąd w diodę, ale ja niestety takiej możliwości nie mam. Dla poprawy chłodzenia gwint w pigule zawsze można okręcić cienkim miedzianym drutem i posmarować pastą termo.
Średnica piguły modułu D26 w moim egzemplarzu to nie całe 20mm z gwintem, po stoczeniu gwintu byłoby jakieś 18mm.
Średnica piguły modułu D26 w moim egzemplarzu to nie całe 20mm z gwintem, po stoczeniu gwintu byłoby jakieś 18mm.
Greg: Dzięki, w sumie zgadzam się, dobry pomysł. Zobaczę, co mi się uda wymyślić do jutra.
Z tym dostępem do toczenia to zbytniego nie mam, po prostu jest tutaj ślusarz, w sumie dobry, ale nie lubi się pierdołami zajmować. Nie chciał bym też mu za dużo płacić. Dodatkowo, nie mam w ręce, ani sterownika, ani diody z optyką, tak, że nie wiem, jaki dokładnie element tam dotoczyć (tam jest skośnie w tym miejscu latarki...) No i jeszcze wydaje mi się, że z tego co przymierzałem, to tam nie ma miejsca na sterownik, no chyba, że ten 12mm, 17mm odpadają, bez wiercenia. Tak mi się wydaje.
A propos słabego odprowadzania ciepła przez gwint, to czy dużo by pomogło zastosowanie kleju Thermopox (miedzianego), zamiast Fujika? Czy to by wiele nie zmieniło? Jeszcze by chyba można zostawić nakręcony na ten gwin ten element aluminiowy, który tam przychodzi w tym module (np przyklejony na Thermopox), i wtedy go przeszlifować na wymiar... choć to duuużo roboty
Z tym dostępem do toczenia to zbytniego nie mam, po prostu jest tutaj ślusarz, w sumie dobry, ale nie lubi się pierdołami zajmować. Nie chciał bym też mu za dużo płacić. Dodatkowo, nie mam w ręce, ani sterownika, ani diody z optyką, tak, że nie wiem, jaki dokładnie element tam dotoczyć (tam jest skośnie w tym miejscu latarki...) No i jeszcze wydaje mi się, że z tego co przymierzałem, to tam nie ma miejsca na sterownik, no chyba, że ten 12mm, 17mm odpadają, bez wiercenia. Tak mi się wydaje.
A propos słabego odprowadzania ciepła przez gwint, to czy dużo by pomogło zastosowanie kleju Thermopox (miedzianego), zamiast Fujika? Czy to by wiele nie zmieniło? Jeszcze by chyba można zostawić nakręcony na ten gwin ten element aluminiowy, który tam przychodzi w tym module (np przyklejony na Thermopox), i wtedy go przeszlifować na wymiar... choć to duuużo roboty
To już lepiej ręcznie zjedź ten gwint z d26 pilnikiem do 18mm, a głowicę rozwierć na 18 i to będzie najtańsza opcja - skoro za toczenie musisz płacić.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Dobrze, że piszesz. Choć już zacząłem o tym myśleć, myślałem o 19mm, jednak bez przekonania, a jak ktoś inny potwierdzi sensowność kierunku myślenia, to pomaga. To jak się uda zrobię te 18mm.greg pisze:To już lepiej ręcznie zjedź ten gwint z d26 pilnikiem do 18mm, a głowicę rozwierć na 18 i to będzie najtańsza opcja - skoro za toczenie musisz płacić.
W międzyczasie pomierzyłem ten element, i tam faktycznie trzeba kilka mm głębiej wywiercić niż jest tam ta szerokość, która teraz jest. że się wwierca trochę w gwint, który tam jest.
[ Dodano: 9 Luty 2012, 22:18 ]
Jeszcze jedno pytanie: myTeraz myślę, bo jeżeli nie zrobię 20mm tylko 18 to dystans do kolimatora mi nie wejdzie, bo patrzyłem na te 20mm... czy takie kolimatory do XP-G też da się założyć bez tego całego dystansu? bo ten do P4 się dało, opiera się sam sobą o zewnętrzny plastik przy diodzie i zdaje się być OK, ale nie wiem czy te do XPG też da się tak oprzeć?
No tak, póki się nie ma sprzętu (kolimatora i diody) w ręce, to nic nigdy nie wiadomo... w sumie każdy może być inny... To się będę martwił później, póki co mam wytoczone 18mm średnicy na głębokość 18mm. Mam nadzieję, ze ta głębokość starczy
[ Dodano: 8 Marzec 2012, 08:14 ]
No to pierwsza wersja już za mną. Efekt opisałem w wątku w "naszych modyfikacjach": Mini Maglite 2AA Mod: krypton -> LED
Przy okazji problemów, mam pytanie. Bo mierzyłem prądy na wejśćiu i wyjściu sterownika. Miałem dwa takie badziewne najtańsze mierniki supermarketowe ustawione na ten pomiar do 10A. I gdy miałem obydwa podłączone to wynik był taki:
Prąd z 2x Eneloop: ok 2A a za sterownikiem 0,34A w diodę.
Gdy odłączyłem pierwszy miernik i podłączyłem aku bezpośrednio do sterownika, to prąd w diodę wzrastał do 0,6A. (ciekawe ile wtedy szło z aku )
Czy to możliwe by sam miernik tak zmieniał układ?
Warto by spróbować zmierzyć spadek napięć na mierniku czy czym chyba, szkoda, że wczoraj o tym nie pomyślałem, no ale nie miał bym już siły
[ Dodano: 8 Marzec 2012, 08:14 ]
No to pierwsza wersja już za mną. Efekt opisałem w wątku w "naszych modyfikacjach": Mini Maglite 2AA Mod: krypton -> LED
Przy okazji problemów, mam pytanie. Bo mierzyłem prądy na wejśćiu i wyjściu sterownika. Miałem dwa takie badziewne najtańsze mierniki supermarketowe ustawione na ten pomiar do 10A. I gdy miałem obydwa podłączone to wynik był taki:
Prąd z 2x Eneloop: ok 2A a za sterownikiem 0,34A w diodę.
Gdy odłączyłem pierwszy miernik i podłączyłem aku bezpośrednio do sterownika, to prąd w diodę wzrastał do 0,6A. (ciekawe ile wtedy szło z aku )
Czy to możliwe by sam miernik tak zmieniał układ?
Warto by spróbować zmierzyć spadek napięć na mierniku czy czym chyba, szkoda, że wczoraj o tym nie pomyślałem, no ale nie miał bym już siły