www.swiatelka.pl  Strona Główna www.swiatelka.pl
...czyli forum miłośników światełek... ;-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Google

 Ogłoszenie 
...UWAGA...NOWI UŻYTKOWNICY!!! ... brak słowa powitania w waszym pierwszym poście będzie równoznaczny z usunięciem posta i ostrzeżeniem. NA TYM FORUM CENIMY SOBIE KULTURĘ OSOBISTĄ!!! Lektura obowiązkowa: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=2036

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepalające sie diody
Autor Wiadomość
RAZER 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Kwiecień 2011, 22:31   

Cytat:
Tak samo legalne jak zestawy HID :P


Hehe no tak, ale mimo wszystko przeglad przeszedł, gdzies na necie czytalem ze mozna, i jest teraz full lamp na allegro z diodami wmontowanymi jako postojowe... :)
 
 
ledmocy 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: W-w
Wysłany: 29 Kwiecień 2011, 23:58   

Nie do końca jest jak mówisz - diody podświetlające np. ringi przy soczewkach nie są pozycyjnymi światłami w takich lampkach - zauważ że i tak jest żaróweczka pozycyjna. Jeżeli masz natomiast na myśli lampy z pasami diodowymi to tylko jeśli na kloszu jest odpowiednai homologacja wybita można z tym jeździć :) ale oczywiście wygląda to atrakcyjnie.
 
 
kodi

Pomógł: 39 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 507
Wysłany: 30 Kwiecień 2011, 00:19   

RAZER napisał/a:
Aaa czy je legalnie mozna uzywac jako postojowki? Fakt faktem dzisiaj przeglad na diodach przeszedl bez najmniejszego problemu :)


Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe. Ma mieć temperaturę barwową <6500K i >2000K i jakąś tam określoną jasność (ciekawostka - sprawdzali te temperaturę barwową - za pierwszym razem miałem 6700K założone - uwalili, zmieniłem na 3000K i przeszło bez żadnego ale).
 
 
RAZER 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Kwiecień 2011, 12:31   

kodi napisał/a:
RAZER napisał/a:
Aaa czy je legalnie mozna uzywac jako postojowki? Fakt faktem dzisiaj przeglad na diodach przeszedl bez najmniejszego problemu :)


Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe. Ma mieć temperaturę barwową <6500K i >2000K i jakąś tam określoną jasność (ciekawostka - sprawdzali te temperaturę barwową - za pierwszym razem miałem 6700K założone - uwalili, zmieniłem na 3000K i przeszło bez żadnego ale).


Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe, więc może żarówki diodowe można legalnie montować w swoich samochodach jako postojowe :)
 
 
Nightmare 


Pomógł: 71 razy
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 1296
Skąd: Słupsk
Wysłany: 30 Kwiecień 2011, 14:43   

RAZER napisał/a:
Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe, więc może żarówki diodowe można legalnie montować w swoich samochodach jako postojowe :)

Owszem pod warunkiem że barwa światła będzie biała :) ale to już zależy czy policja stwierdzi że twoje led świecą na biało czy już niebieskawo
_________________
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
 
 
 
Fluxor 


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 1731
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Maj 2011, 12:50   

Jak przepisy określają barwę białą bo jedne żarówki są bardziej białe a drugie mniej?
_________________
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ PANASONIC' A
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
 
 
 
MCSubi

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 100
Skąd: ok. Wrocławia
Wysłany: 1 Maj 2011, 14:05   

RAZER napisał/a:
Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe

Ale w UE (i nie tylko) lampy muszą być homologowane wraz z kompatybilnymi żarówkami, co w praktyce wyklucza założenie diody do lampy homologowanej jako "żarówkowa".
kodi napisał/a:
ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe

W Irlandii jest tak, jak napisałem.
Róznica jest taka, że w Polsce czepiają się policjanci zawsze, a w wielu krajach UE wnika w to rzeczoznawca sądowy po "wystąpieniu katastrofy w ruchu lądowym".
 
 
Volo

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 07:52   

Czy ktoś zna jakieś dobre diody do wlutowania bezpośrednio w instalację (podświetlenie) które przeżyją skoki w instalacji samochodowej ok 14,4V.
Te niby na 12V wlutowane w oprawkę po kilku godzinach pracy zaczynają mrugać i kończą żywot. Zaznaczam, że miejsca nie ma nawet na maleńki rezystor SMD.
 
 
DNF 


Pomógł: 203 razy
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 4850
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 08:43   

Nie jestem pewien, ale chyba pozostaje Ci jedynie DIY. Cokół masz więc może naklejenie małej płytki z LEDem SMD + rezystor od spodu?
_________________
"Gdy dasz się rozszyfrować,jesteś stracony.
Życie to gra,która ma cię rozweselić lub doprowadzić do łez,
ale której nie warto traktować poważnie"
Michel de Nostredame
PODPISZ DEKLARACJĘ EFVI
 
 
 
skaktus 


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3010
Skąd: OP
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 11:55   

Ledy mrugają jak sam piszesz, z powodu wyższego napięcia w instalacji w trakcie pracy silnika. Chińczycy do dziś nie zrozumieli że 12V (a dokładnie 12,6) jest tylko przy zgaszonym silniku, przy pracy jest około 14 V i do dziś nie dostosowują rezystorów dla diod. Zmień rezystory i po problemie. Ja osobiście mam ledy do oświetlania rejestracji. Barwa ok. 3500K, na lampę przypada 6 diod 5050 + rezystor. Na oryginalnym na 12V przy pracy silnika na diodę 5050 szło około 100 mA co daje około 33 mA na chip który ma dozwolone max 20 mA. Obecnie ustawiłem prąd na około 13 mA na chip - światła duzo a diody są jedynie ciepłe.
_________________
ILPT
 
 
Fluxor 


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 1731
Skąd: Opole
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 14:27   

Jaka jest maxymalna temperatura otoczenia, bezpieczna dla diody bo postojowe mam obok H4 i ciągle je grzeje?
_________________
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ PANASONIC' A
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
 
 
 
Volo

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 21:37   

Przy Optosupply podają średnio 85-100 'C max

DNF chyba zrobię jak piszesz, trochę roboty raz, ale dużo mniej rozkręcania przy padakach co kilka dni.
 
 
maskiu 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 141
Skąd: poznań
Wysłany: 20 Wrzesień 2012, 15:34   

Teraz, gdy jeździ się cały dzień na światłach, to raczej w reflektorze nie ma miejsca dla ledów.
Normalnie masakra, ostatnio dwa odbłyśniki do wymiany miałem, część nad żarówka wypalona na brązowo, więc pewnie jest tam baardzo ciepło.
_________________
Czołówka Energizer 3led, latarka z TESCO za 2,99, UF C2 XM-L 2,8A , Romisen RC-D5,wszystko-odporna latarka na trzech ledach MacTronic.
To tylko część moich gigantycznych zbiorów :D
 
 
18650 


Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 5
Skąd: Lębork
Wysłany: 20 Grudzień 2012, 20:22   

Jeśli chodzi o postojowki ledowe to zdychają nie tylko dlatego ze są chinskie , to swoją droga ...ale też ,że wiekszość zapala auto na włączonych swiatłach, Jest skok napiecia i diody dostają po D***e. normalne zjawisko. W oplu wypalają sie od tego nie tylko postojówki normalne, ale tez oświetlenie deski rozdzielczej. We fiacie tego juz nie ma. Mam kontakt akurat z dwoma własnymi fiatami i szfagra oplem i zjawisko powtarza sie cyklicznie przy zapalaniu silnika na włączonych światłach w momencie gdy regulator napiecia ma przez chwile nizsze napiecie podczas rozruchu silnika. Po odpaleniu napiecie powraca do normy z minimalnym skokliem czego efektem jest palenie zarowek o małej impedancji w szczegolnosci diod ledowych
Ostatnio zmieniony przez Pyra 20 Grudzień 2012, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pyra 


Pomógł: 451 razy
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 5938
Skąd: Gądki
Wysłany: 20 Grudzień 2012, 22:17   

Witam
18650 napisał/a:
...ale też ,że wiekszość zapala auto na włączonych swiatłach, Jest skok napiecia i diody dostają po D***e. normalne zjawisko.

Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić... czy możesz to poprzeć jakimiś pomiarami
18650 napisał/a:
przy zapalaniu silnika na włączonych światłach w momencie gdy regulator napiecia ma przez chwile nizsze napiecie podczas rozruchu silnika. Po odpaleniu napiecie powraca do normy z minimalnym skokliem czego efektem jest palenie zarowek o małej impedancji w szczegolnosci diod ledowych

Ten sugerowany przez Ciebie minimalny "skok napięcia" w nowoczesnych alternatorach samochodowych jest niemożliwy, gdyż nie stosuje się pomiaru napięcia zacisków akumulatora jak to było w czasach dużych fiatów, a w układzie dodatkowego prostownika, co skutecznie wzmacnia "wrodzoną" właściwość generatorów trójfazowych do samoczynnego ograniczenia prądu zwarcia. Poza tym, podczas rozruchu, wytwarzanie napięcia przez alternator praktycznie nie istnieje i rozpoczyna się od kilku do kilkunastu sekund po dokonaniu rozruchu. Dodatkowo elementem stabilizującym ten proces jest właśnie akumulator, który jest buforem, więc trudno tu mówić o jakimkolwiek skoku napięcia powyżej parametrów nominalnych.
W podanych przez Ciebie przypadkach raczej zainteresował bym się jakością akumulatora lub alternatora.
Największym zagrożeniem żywotności LEDów, jest brak odpowiedniego chłodzenia struktury, zarówno w reflektorach jak i licznikach.
Pozdrawiam
PS: Jeśli znasz skrót LED, to wiesz, że niebieski fragment można zrozumieć jako diody ... diodowe.
_________________
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 16