który convoy s na rower? a może Roche F12

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
daniels0nLINE
Posty: 5
Rejestracja: środa 18 wrz 2013, 18:57
Lokalizacja: zielona góra

który convoy s na rower? a może Roche F12

Post autor: daniels0nLINE »

Witam.
Już jakiś czas grzebie po forum i przymierzam się do zakupu latarki mającej służyć jako lampka rowerowa. Dużo osób poleca convoy S2 jednak osobiście wolałbym jedną z tych mniejszych.
I tutaj moje pytanie czy te mniejsze będą bardziej skomplikowane w rozbiórce (na taką informacje gdzieś natrafiłem - konkretnie dotyczyła ona S3) i czy nadają się równie dobrze na rower? Udało mi się znaleźć S5 za 15$ jednak o tej latarce w ogóle nie mogę znaleźć żadnych informacji. W tym momencie jest to mój wybór jednak nie chcę kupować w ciemno.
Jest jezscze Roche F12 z tym, że też ponoć niełatwo się dobrać do bebechów i w razie awarii z moim zupełnym brakiem doświadczenia byłoby pewnie ciężko.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pralat
Posty: 413
Rejestracja: piątek 16 kwie 2010, 12:27
Lokalizacja: Opole

Post autor: pralat »

daniels0nLINE pisze:Roche F12 z tym, że też ponoć niełatwo się dobrać do bebechów
Aby dostać się do sterownika trzeba wyjąć mosiężny pierścień, założony na wcisk. Łatwo on nie wychodzi, ale da się to zrobić bez jakichś niesamowitych problemów.

Co do Convoy'a S3, myślę, że świeci on trochę za szeroko jak na rower.
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

W mojej F12 nie trzeba było nawet wyciągać pierścienia. Był on wciśnięty w głowicę i znajdował się pomiędzy laminatem sterownika a głowicą. Wystarczyło wsadzić ostry płaski wkrętak i lekko podważyć PCB sterownika. Latarka bardzo fajna na rower, ma dosyć szeroki spill - zamocowana na kierownicy i skierowana dosyć daleko do przodu oświetla nawet przednie koło.
Tutaj moje wypociny:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11253
daniels0nLINE
Posty: 5
Rejestracja: środa 18 wrz 2013, 18:57
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: daniels0nLINE »

Właśnie znalazłem zdjęcia gdzie świecą obok s2 i s3, s3 faktycznie szeroko świeci.
s5 ma przekrój 23mm, a większość uchwytów na rower łapie 24-25. Do tego trochę dziwna budowa
http://www.fasttech.com/products/1601/10002364/1319402
mógłby być problem z jego mocowaniem
Zacząłem skłaniać się ku s6
http://www.fasttech.com/products/1601/10002364/1319304

jeszcze pytanie odnośnie akumulatorków
http://www.aliexpress.com/store/product ... 80767.html
są warte 12$ czy może lepiej coś w kraju poszukać? Pamiętam, że jak kiedyś zamawiałem telefon z chin to czytałem, że może być problem na poczcie z baterią.
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

daniels0nLINE pisze:a większość uchwytów na rower łapie 24-25
Moje łapią Convoya S2 - 23 mm :)
kazpar
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 18 lis 2013, 18:40
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kazpar »

Witam serdecznie. To mój pierwszy post na forum.

Moja wiedza o latarkach jest niewielka, a w szczególności trudno mi je rozróżnić - poza ceną.
Obecnie jeżdżę na rowerze Unibike Voyager głównie po drogach publicznych, choć zdarza się teren, korzystając z fabrycznego zestawu świateł. Nie jestem z tego zadowolony, ani w mieście, ani w terenie, stąd podjęcie decyzji o zakupie nowego oświetlenia.
Moja prośba o wyjaśnienie różnic wpływających na cenę i pomoc w podjęciu decyzji, jaki zestaw z propozycji Dariusza70 powinienem kupić, aby móc bezpiecznie poruszać się po nieoświetlonych drogach.
Ile powinienem mieć baterii zapasowych, aby wystarczyły na kilkugodzinny wyjazd.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 638
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 10:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bandit »

Jak masz nie duży budżet, bierz S2 , tylko wersję zmodowaną. Do tego ładowarka, uchwyt na kierownice i 2-3 ogniwa.
Tylko bierz pod uwagę fakt, że będziesz oślepiał na drogach. Jeśli będziesz używał najmniejszych trybów, to nie będzie aż tak źle.
Latarka bardziej pod koła niż do przodu.
Zresztą sam zobaczysz po zakupie.
Zmodowane latarki przez Dariusza, zapewne dłużej Ci poświecą, niż zwykłe seryjne, lepsze odprowadzenie ciepła i kilka drobnych rzeczy, które są istotne na dłuższą metę są istotne.
Awatar użytkownika
lord_craven
Posty: 415
Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
Lokalizacja: Leżajsk

Post autor: lord_craven »

bandit pisze:Tylko bierz pod uwagę fakt, że będziesz oślepiał na drogach.
Niekoniecznie. Od tego ma taki przykładowy daszek: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=110997#110997 lub inne pomysły z tego tematu.
Mactroniki: HLS-K1 mod by ElSor, EPIC HLS-NL3, BPM-2SL Walle.
SF L2P mod by Greg i FandyFire UV-S5 mod by Dariusz70
kazpar
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 18 lis 2013, 18:40
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kazpar »

Dzięki za podpowiedzi.
Latarki Dariusz70 są znakomite i ku takim się skłaniam.
Mam jeszcze problem z jaką diodą i z jakimi trybami działania. Dariusz ma programowalne, ale to chyba zbytek jak dla mnie, trzy trybowe, pięciotrybowe i diody o rożnej barwie światła.
Jaką wybrać, opierając się na Waszych doświadczeniach?

Ciekawym i prostym rozwiązanie daszka jest przysłona Solarforce DIY
https://plus.google.com/photos/10405519 ... PihleLX5wE
z tego forum http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=9020
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 638
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 10:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bandit »

Będzie oślepiał, chyba, że zastosuje wspomniany daszek.
Bierz 3 tryby. Im mniej klikania podczas jazdy tym lepiej.
Polecam białą neutralną, ale to już zależy od Twoich preferencji. Biała neutralna, lepiej oddaje kolory. Nie lubię zimnego światła, mniej oddaje szczegóły nawierzchni.
ODPOWIEDZ