Dwururkowy DIY rowerowy - projekt zakończony (zdj.str.2 i 3)
Ostatecznie zakończyłem projekt mojej "dwururki" - ostatnim "ficzerem" jest sygnalizacja naładowania akumulatorków w postaci dwóch diod. Schemat zaczerpnąłem z tego watku:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=138
Po mozolnej "dłubanince" udało mi się wykonać i uruchomić powyższy układ Oczywiście musiałem poeksperymentować z rezystorami, diodą i tranzystorem by uzyskać pożądany efekt. W moim wykonaniu żółta dioda świeci gdy akumulatorki są naładowane a niebieska gdy bliskie rozładowania (żółta wtedy prawie gaśnie) - diody zapalają się i gasną płynnie więc po kilku cyklach rozładowania zapewne "nauczę się" dość dokładnego rozpoznawani ile jeszcze lampka poświeci. Gaśnie ona gwałtownie przy 12,3 V natomiast niebieska dioda świeci już równie mocno co żółta przy około 14 V. Całość prezentuje się tak:
Cudny pajączek nieprawdaż...?
Jakoś udało mi się upchać go w mojej konsolce
A tu już po zamontowaniu z powrotem na rowerku:
Teraz tylko wyczekiwać wiosny
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=138
Po mozolnej "dłubanince" udało mi się wykonać i uruchomić powyższy układ Oczywiście musiałem poeksperymentować z rezystorami, diodą i tranzystorem by uzyskać pożądany efekt. W moim wykonaniu żółta dioda świeci gdy akumulatorki są naładowane a niebieska gdy bliskie rozładowania (żółta wtedy prawie gaśnie) - diody zapalają się i gasną płynnie więc po kilku cyklach rozładowania zapewne "nauczę się" dość dokładnego rozpoznawani ile jeszcze lampka poświeci. Gaśnie ona gwałtownie przy 12,3 V natomiast niebieska dioda świeci już równie mocno co żółta przy około 14 V. Całość prezentuje się tak:
Cudny pajączek nieprawdaż...?
Jakoś udało mi się upchać go w mojej konsolce
A tu już po zamontowaniu z powrotem na rowerku:
Teraz tylko wyczekiwać wiosny
Ostatnio zmieniony czwartek 19 lis 2009, 14:53 przez Kuras77, łącznie zmieniany 1 raz.
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Cofam to co powiedziałem jakiś czas temu, że złącza powinny być odporne na rozerwanie.MardoQ pisze: Ale tutaj potrzebujemy odporności na warunki atmosferyczne (woda etc) w dodatku złącze powinno być w miarę odporne na przypadkowe wyrwanie (rozłączenie)
Ostatnio jechałem ulicą w centrum Wrocławia i lampka mi się wypięła z stopki na środku skrzyżowania.
Dziwne uczucie jak widzisz jak leci w kierunku przedniego koła a potem odlatuje na około 10m.
Dobrze, że złącze się wypięło i lampka odleciała niż gdyby trzymało i spowodowało zablokowanie przedniego koła kablem (2x1,5mm^2 w dobrej wytrzymałej izolacji) nie wiem czy byłbym w stanie pisać teraz tego posta - ruch był spory
Dzięki Scrubbygmpst2000 pisze:Widziałem to cudo przedwczoraj i jest suuuuuuuuuuuuuper! Pełen szacun!
Twój zestawik również robi wrażenie, szczególnie gdy dasz obie latarki na pełną moc
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Witam.
Wiem, że odgrzebuję stary już temat, ale lampka jest na prawdę świetna.
Czy mógłbyś pokazać jak jest polutowane i umieszczone wszystko w konsolce sterowniczej?
Obecnie chciałbym zrobić coś podobnego, ale dla dwóch latarek ultrafire, tak aby móc nimi sterować z kierownicy i abym miał możliwość sprawdzania stanu baterii dzięki ledom.
W tailcap'ach nie byłoby przycisków, tylko wyprowadzony kabel z wtyczką DC (przerobione przedłużki z DX).
Gniazdo oczywiście w konsoli, w której umieściłbym te same przyciski co w latarkach (na nich również gumki, żeby wyglądało to profesjonalniej ) oraz powyższy układ.
Chciałbym zrobić to mniej więcej tak:
http://img823.imageshack.us/img823/2729/konsolka.png
Czy ten układ musi być połączony bezpośrednio z akumulatorem czy może znajdować się za włącznikiem w środku obwodu?
Proszę o oświecenie
Wiem, że odgrzebuję stary już temat, ale lampka jest na prawdę świetna.
Czy mógłbyś pokazać jak jest polutowane i umieszczone wszystko w konsolce sterowniczej?
Obecnie chciałbym zrobić coś podobnego, ale dla dwóch latarek ultrafire, tak aby móc nimi sterować z kierownicy i abym miał możliwość sprawdzania stanu baterii dzięki ledom.
W tailcap'ach nie byłoby przycisków, tylko wyprowadzony kabel z wtyczką DC (przerobione przedłużki z DX).
Gniazdo oczywiście w konsoli, w której umieściłbym te same przyciski co w latarkach (na nich również gumki, żeby wyglądało to profesjonalniej ) oraz powyższy układ.
Chciałbym zrobić to mniej więcej tak:
http://img823.imageshack.us/img823/2729/konsolka.png
Czy ten układ musi być połączony bezpośrednio z akumulatorem czy może znajdować się za włącznikiem w środku obwodu?
Proszę o oświecenie
Witam
Z tego co zrozumiałem to chcesz same wyłączniki przenieść do konsolki na kierownicy i tam też umieścić kontrolę napięcia akumulatorów..... No to muszę Cię rozczarować, taki układ (kontrola napięcie) nie będzie działał, bez zainstalowania jakiegoś sprytnego układu elektronicznego.
Oczywiście samo załączanie i zmiana trybów będzie działać bez problemu, tylko obawiam się dużych spadków napięć na kablach, te przedłużacze z DX mają cienkie żyły.
Pozdrawiam
Z tego co zrozumiałem to chcesz same wyłączniki przenieść do konsolki na kierownicy i tam też umieścić kontrolę napięcia akumulatorów..... No to muszę Cię rozczarować, taki układ (kontrola napięcie) nie będzie działał, bez zainstalowania jakiegoś sprytnego układu elektronicznego.
Oczywiście samo załączanie i zmiana trybów będzie działać bez problemu, tylko obawiam się dużych spadków napięć na kablach, te przedłużacze z DX mają cienkie żyły.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Dokładnie o coś takiego mi chodzi.
Chcę zamówić dwie przedłużki i wydaje mi się, że nimi można tylko włączać i wyłączać latarkę, dlatego chcę to wszystko przenieść do konsolki, bo gotowe rozwiązanie kosztem trybów mnie nie interesuje.
Tzn, że kontrolo napięcia odpada całkowicie, czy ktoś już może stosował coś podobnego?
Nie ukrywam, że skoro już zaczynam kombinować, to chciałbym coś więcej z tego wykrzesać.
Co do spadków napięć...wychodzi na to, że "dzięki" tym kablom, latarka przestałaby wcześniej świecić (prawie jak zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem )?
Jak się przed tym uratować? Wymienić całkowicie kable na inne?
Pozdrawiam.
Chcę zamówić dwie przedłużki i wydaje mi się, że nimi można tylko włączać i wyłączać latarkę, dlatego chcę to wszystko przenieść do konsolki, bo gotowe rozwiązanie kosztem trybów mnie nie interesuje.
Tzn, że kontrolo napięcia odpada całkowicie, czy ktoś już może stosował coś podobnego?
Nie ukrywam, że skoro już zaczynam kombinować, to chciałbym coś więcej z tego wykrzesać.
Co do spadków napięć...wychodzi na to, że "dzięki" tym kablom, latarka przestałaby wcześniej świecić (prawie jak zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem )?
Jak się przed tym uratować? Wymienić całkowicie kable na inne?
Pozdrawiam.
Można trochę jaśniej? Jak wyglądałoby takie rozwiązanie?
Ile mógłby wynieść spadek napięcia na jednym włączniku (zakładając, że zrobiłbym tak jak zakładałem na początku)? Czy faktycznie byłoby to uciążliwe? Bo przyznam, że tak właściwie to trochę "boję się" lutownicy i wolałbym za dużo nie kombinować
Ile mógłby wynieść spadek napięcia na jednym włączniku (zakładając, że zrobiłbym tak jak zakładałem na początku)? Czy faktycznie byłoby to uciążliwe? Bo przyznam, że tak właściwie to trochę "boję się" lutownicy i wolałbym za dużo nie kombinować
Na trzeciej stronie tego wątku znajdziesz "schemat" połączeń - nie ma na nim tylko układu pomiaru stanu akumulatorków ale jest on wpięty między aku a driverem, po włączniku.czebrys pisze:Witam.
Wiem, że odgrzebuję stary już temat, ale lampka jest na prawdę świetna.
Czy mógłbyś pokazać jak jest polutowane i umieszczone wszystko w konsolce sterowniczej?
Nie widzę żadnego problemu z wyprowadzeniem włączników poza latarki z tym, że układ pomiaru aku powinien być za nimi tak, by pracował tylko w czasie świecenia latarek. Szczerze mówiąc nie wiem jakie problemy widzi kolega Pyra...czebrys pisze:Obecnie chciałbym zrobić coś podobnego, ale dla dwóch latarek ultrafire, tak aby móc nimi sterować z kierownicy i abym miał możliwość sprawdzania stanu baterii dzięki ledom.
W tailcap'ach nie byłoby przycisków, tylko wyprowadzony kabel z wtyczką DC (przerobione przedłużki z DX).
Gniazdo oczywiście w konsoli, w której umieściłbym te same przyciski co w latarkach (na nich również gumki, żeby wyglądało to profesjonalniej ) oraz powyższy układ.
Chciałbym zrobić to mniej więcej tak:
http://img823.imageshack.us/img823/2729/konsolka.png
Czy ten układ musi być połączony bezpośrednio z akumulatorem czy może znajdować się za włącznikiem w środku obwodu?
Proszę o oświecenie
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Ja też nie widzę problemów w wyprowadzeniu wyłączników, tylko w układzie pomiaru napięcia, bo żeby pracował to trzeba wyprowadzić trzy kable z latarki, a nie dwa, jak było w projekcie czebrysa.Kuras77 pisze:Nie widzę żadnego problemu z wyprowadzeniem włączników poza latarki z tym, że układ pomiaru aku powinien być za nimi tak, by pracował tylko w czasie świecenia latarek. Szczerze mówiąc nie wiem jakie problemy widzi kolega Pyra...
Przy wyprowadzonych dwóch przewodach, wskaźnik baterii by mógł pracować tylko przy wyłączonej latarce.....
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Moim zdaniem będzie działać tylko musisz wszystko dobrze połączyć. Co tu ma być trudnego?
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Ok dzięki. Będę musiał zamówić dopiero części z DX, ale to za ok. miesiąc. Czekam na jeszcze jedną paczkę, której jeszcze nie wysłali.
Co powinienem zmienić w układzie, aby działał dla aku 3,7V?
Jak powinny świecić diody w tym układzie dla jednego li-ion? D1 >3,2V, a D2 2,9V< ?
Żebym wiedział, że jeśli świeci już tylko D1, to pora na zmianę aku. Niestety nie mam woltomierza w domu, więc nie wiem ile ma bezpiecznie rozładowany aku i kiedy latarka przygasa.
Co powinienem zmienić w układzie, aby działał dla aku 3,7V?
Jak powinny świecić diody w tym układzie dla jednego li-ion? D1 >3,2V, a D2 2,9V< ?
Żebym wiedział, że jeśli świeci już tylko D1, to pora na zmianę aku. Niestety nie mam woltomierza w domu, więc nie wiem ile ma bezpiecznie rozładowany aku i kiedy latarka przygasa.