Witam,
tak sobie przeglądam forum szanownych kolegów. Jest to mój pierwszy post ale przeglądam forum od jakiegoś czasu. Widzę, że koledzy mają mały problemik z akusami. Jako, że latam modelami śmigłowców to co nieco wiem też o ich zasilaniu (śmigłowce napędzanie silnikami elektrycznymi - moce dochodzą tu do 8 KM).
dankoh napisał że balancer nie ładuje. Jest to prawdą. Co prawda już są w sprzedaży ładowarki z wbudowanymi balancerami. Np. jedna z tańszych, ładująca i balansująca do 5 cel:
http://www.helikraft.com/Batteries+and+ ... (BC5).html
Co do akumulatorów UltraFire to mam poważne wątpliwości co do ich wydajności prądowej (ktora zresztą nie jest podana na stronie DX) co może mieć istotne znaczenie przy zasileniu silnika elektrycznego. Ogniwami wprost stworzonymi do pracy pod dużym obciążeniem są ogniwa A123 (li-fe) które dodatkowo posiadają drugą sporą zaletę - można je ładować w 15 minut.
Ogniwa te zostały wykorzystane m.in. przez Dewalt'a w ich narzędziach.
Ogniwa A123 mają też "nieoficjalną" zaletę, nie "rozłażą" się w pakietach tak jak ogniwa Li-po . Na chłopski rozum - nie trzeba ich praktycznie balansować często. Powinna wstarczyć ładowarka i raz na jakiś czas sprawdzić różnice w napięciach na celach i ewentualnie doładować potem każdą z osobna.
Ale... ogniwa li-fe potrzebują teoretycznie osobnych programów w ładowarkach.
np.
http://www.helikraft.com/Batteries+and+ ... (BC6).html
Bartek